Alla inlägg den 10 maj 2016

Av Annelie - 10 maj 2016 14:22

... har jag och min älskade make 8-årig bröllopsdag.

 

 

Tänk hela 8 år sedan vi stod inför en massa folk på Valens köpcentrum och sa JA till varandra.

      

 


Jag är trött i  både själ, kropp & knopp.

Har ont i både knä och av njurstenen,,, njuren bråkar mer och mer vareviga dag nu.
Gör så jag blir "låst" hemma.

  

 

Idag på förmiddagen ringde ett företag och gjorde upp en tid med mig eftersom de skulle komma och titta på de svarta fläckar vi har vid badkaret.
Vi har ju varit lite oroliga att det har varit mögel, även om det inte luktar något sådant.
Kille som var här sa att det var INTE mögel eller fukt, men när inte väggarna skrapas och det blir en massa hudavfall så blir det lätt så till slut.
Han skurade väggen med ett antibakteriedödande medel.
Å sen så skulle han rapportera till Heimstaden, så får vi se vad de gör för åtgärd.
Vi skulle ju egentligen ha velat haft kaklat badrum,,, men vi är inte intresserade av att få en hyreshöjning på cirka 700 (!!!!!) / månad.

 

När han var klar och hade gått,, då satte jag på mig det jag skulle ha för att göra mig en tur upp till Lidl på elskotern.

 

Jag fick med mig lite mer hem än vad jag hade tänkt mig,,, men absolut inget onödigt.

 

Jag provade att köpa deras färdiga köttbullar idag,,, de vart ju bäst i test.
Man kan abvsolut inte göra billigare köttbullar själv,,, men hemmarullade är absolut GODAST.
Så, det görs för det mesta här hemma.
När jag ska ställa mig och rulla / steka köttbullar,,, brukar jag ta fram mellan 2,5 - 3 kg nötfärs.
Sen är det bara att arbeta.
*L*
Men, gôtt bliré.

  

 

Det vart lite frysvaror, som jag sedan skulle ha in i frysen.

    

 

Men, det gick..!!!

  

 


Innan jag åkte hem, så var jag inom Öster Café och åt lunch där.

Har ju bara att värma här hemma, men det är fruktansvärt träligt att äta själv.
Kommer jag ihåg när jag var singel och inte hade min son,,, fyyy vad jag tyckte det var träligt att äta själv.
Så, skulle jag bo själv,, så skulle jag med all säkerhet fuska med maten.

 

Hur gör du,,, som är singel, är du duktig på att fixa iordning middagen och äta i din ensamhet..??

 

 
Jag åt inte upp riktigt allt,, drack inte upp allt thé och morotsjuice heller,,, vart så fruktansvärt proppmätt idag.
Men, det gick bra..!!
*L*

 


När jag åkte förbi Övre, f.d busstation så har de gjort iordning mer där uppe,,, men jag har fortfarande ingen aning om vad det ska bli i slutet.

 

 

Spännande och se vad det blir av detta.

 


På vägen hem,, så åkte jag förbi ett träd som var i full blom, det var såå vackert.

 

 

Någon som vet, vad det är för träd..??

 


Nu säger jag tack och hej för denna gång,,, ska välta omkulle denna krop på sängen ett tag.
Måste vila min onda kropp.

 

Ha dä gôtt i sômmervärmen.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards