Direktlänk till inlägg 14 maj 2016

Alldeles, alldeles...

Av Annelie - 14 maj 2016 20:44

.... strax börjar årets Eurovision Song Contest,,, det blir väl att man ligger till sängs och småkikar / lyssnar samtidigt som man är både på fejjan och spelar WF.

Tittar du..??
Tror du Frans har någon chans i denna stora tävling...??
Det tror faktiskt inte jag,,, jag personligen är inte alls förtjust i den låten, just därför jag kanske inte tror det kommer att gå något vidare för han heller.

 

Idag har varit en ren och skär slappardag, iofs har jag tvättat två maskiner tvätt och hängt det och sen så har Göran dammsugit av här hemma,,, jag tycker faktiskt det är lite småmysigt att hålla på med tvätt och strykning, strykningen tycker jag är rent av rogivande.
Ska jag ställa mig *sorry, SÄTTA mig*    med i morgon.

 

Jag var upp relativt tidigt i morse, satt på en maskin tvätt, sen så gjorde jag frukosten som vi båda åt i köket.
Bäddade sängen, hängde tvätten och sen så la jag mig ovanpå sängen under pläden.
Slumrade en stund *skönt*

När jag vaknat till sans igen så frågade Göran mig om jag ville ha mat,,, nääee sa jag då, hellre en fika.
Då frågade han om vi skulle gå till Öster Café.

Jag upp och i duschen, på med kläderna och sen så gick vi dit.

Vi åt båda av buffén, sen så ville Göran ha något gött, så han köpte en banan som var inrullad i en tunnpannkaka med nutella.
Irrkkk.. det låter så sött så det till och med drar bakom öronen när jag bara skriver om det.

 

Vi var kvar länge,, pratade mycket med både Sinan & Samar idag. Vi var kvar tills det stängde och då hade Sinan redan åkt eftersom han skulle börja på sitt jobb.
Så Göran hjälpte Samar att plocka in utemöblerna.

 

Under tiden vi satt där så kom det cirka 6-8 st och fikade där.
Skojj för de, att det går bättre och bättre.

 

När vi kom hem så satte jag på mig en munkjacka och tog elskotern bort till Hemmakväll, ja där vart det 9 DVD-filmer plus en BluerRay-film köpta för 10;- / st.
Sen lite godis.

  

På Hemmakväll såg jag hon som var min chef förut, men som är chef över våran chef nu.
Hon tittade på mig, men det skulle aldrig i hennes liv ha frestas att hälsa på mig.
  

 

När vi kom hem igen, så dröjde det inte så jättelänge innan Samar ringde på vår dörr,,, för att bjuda oss på en typisk Syriansk rätt.

 

 

I detta riset (eller vad det nu är), så är det även både kött och kyckling.
Ett riktigt långkok, cirka 3-4 timmar på spisen.
Gött,,, ingen WOW-upplevelse, men absolut att det går att äta.
Men,,, deras matkultur är väldigt "sdabbig" = tung på något vis.

 

 

I morgon blir det en hemmadag, med mer tvättning, strykning.

 

Nu så, är klockan över 21.00, så jag ska göra en djupdykning tillbaks i bingen.

Ha det allra bäst och du PIA.... här kommer bildbeviset.

  

 

Helt ny väska för endast 25;-
Tycker jag absolut den var / är värd.

Tjingeling..

Och TACK till er alla som skriver en kommentar.

      

 
 
wiper

wiper

15 maj 2016 12:09

Ditt paket är på väg och kommer till veckan med Schenker.

Jag tycker Frans låt är lite tråkig och har ingen riktig refräng. Den lyfter inte

Tänk att det alltid är nåt att göra i ett hem och ibland måste man hålla sig hemma för att få nåt gjort. Det tar längre tid när man inte är helt ok. Du har hunnit en del ser jag och även lite fikanöjen ;) man måste ha lite guldkant på tillvaron annars blir man galen.

Vilka billiga DVD filmer. Jag orkade inte se hela festivalen så jag la mig och såg film istället

Härligt det låter med syrisk mat. Otroligt att man kan få en sån snygg väska så billigt

Ha nu en skön söndag
kramar från
Malin

http://www.wiper.bloggplatsen.se

Annelie

15 maj 2016 17:34

Mmm.. jag tycker också Frans låt är tråkig på nå vis, vart snopen att det kom så högt upp som den gjorde.

Jaa,, sparar man på sig stryktvätt så blir det genast mycket mer.. :o//

Jaa,, det är roligt att kika vilka filmer de har för 10;-

Denna köp-och-sälj-sidan jag är med i på FB kan man verkligen göra fynd på.
Jag är med i fler sådana sidor.

Ska bli roligt när ditt paket kommer.. :-D

Ha en underbar fortsättning på din söndag.. // Varma Kramar

 
Liten Uggla

Liten Uggla

15 maj 2016 13:51

Hi hi! :-D Fiiiin!!! Vilket superduperfynd du gjort! Jag är ju också galen i väskor. Jag har faktiskt 2 st med ugglor. Köpte en i Spanien förra året ju. Den har jag inte använt så mycket men det tänker jag göra i sommar. Och i jan/feb när jag åker dit igen kanske det blir ytterligare en uggleväska :-)

Jag och tjejerna satt och kollade på Eurovision, vi babblar ju en del alla 3 så vi hängde väl inte med till 100% :-D Jag gillade Polens låt och Australiens låt. Vår låt hade jag inte så stora förväntningar på jag heller, blev faktiskt förvånad att han kom på 5:e plats, men han verkar vara en go kille.
Idag har jag väääärk.... Blääää! Riktig sådan där lågtrycksvärk. Jag som hade tänkt att damma av lite här hemma idag, men det blir nog inget med det. Nu skall jag lämna köksbordet och gå och lägga mig i sängen och kolla lite på tv. Hoppas du har en bra dag. Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

15 maj 2016 17:37

Jaaee,, dessa köp-och-sälj-sidorna kan jag vekligen göra FYND på.

Jag har också två uggleväskor, om det inte är tre styckena till och med,,, har köpt många väskor nu på sistonde, så jag har ingen koll på vad jag har och vart de är.. :-//

Vart också snopen att Sveriges bidrag kom såå högt upp, jag personligen tycker den låten är tråkig.

Jag har också ondare idag,, sa just det till Göran förut,, det märks det är sämre väder, för jag har ondare. :o((

Sänder i alla fall ett gäng VARMA kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards