Direktlänk till inlägg 17 maj 2016

Nu i eftermiddag...

Av Annelie - 17 maj 2016 18:08

... kände jag mig som världens ensammaste människa, så hemlängtan sköljde över mig förut, så tårarna rann lite över kanten.

  

Den känslan är inte alls rolig att ha,, ja ni som har / haft hemlängtan vet ju vad jag skriver om.

 

Sen använde jag arbetsstolen i köket och diskade upp disken, som Göran var på G att ta innan han åkte till jobbet, men jag sa jag skulle ta den.
Å det är gjort.

 

Värken både här och där är inte snäll mot mig nu,, så i morgon är det jag som ringer urologen igen.
Va f*n,, de VET ju vilka bekymmer jag måste ha,,, när de ser dessa stenar på plåtarna.
Någon snabbare väg måste det ju finnas.
Håller på att bli tokig ibland.
Det som är det värsta,, är den EVIGA MOLANDE värken i magen och ut i njurområdet.
*SUCK*

 

Men, en sak som var rolig idag,,, var att Göran gick bort och hämtade ett paket till mig från min bloggvän Malin, jag kom på andra plats i en tävling hon hade för inte så länge sedan.
Hon hade en tävling på sin blogg,,, där vi bara behövde skriva våra namn och att vi ville vara med och tävla.

 

 

Här är alltså alla paktena jag fick.
Ser ni vad fint hon satt pärlor på vissa paket.

 

 

2 paket servetter, bra det går alltid åt här hemma.
:o))
Sen en plåtask med pastiller.

 

 

Mysiga blompinnar.

 

 

2 blompinnar till.

 

 

Hängande prydnadssak.

 

   

Ett träträd som ska sättas ihop, jag provade innan jag fotade men fick inte ihop det,,, så det kanske blir min terapi ikväll.
  

 


TACK än en gång Malin för dina fina vinster,,, jag vart jätteglad när jag vann.

Kram på dig min goa vän.

 

Idag mina vänner,,, har jag i alla fall kommit ur min pyjamas, den gick jag i hela dagarna både söndag & måndag.

Men,, kläder på idag alltså.

*L*

 

Jag tror att jag till och med ska sätta mig och skriva ett svar på ett brev jag fått, får se vad både min lust och min värk säger om den ideén.

 

Annars,,, ja eftersom jag inte har varit utanför dörren sedan i lördags och ingen kommer och hälsar på så har jag ju inte så jättemycket att skriva om, så är sanningen.

 

   

 

 
 
wiper

wiper

18 maj 2016 07:57

Det är hemskt med en sån hemlängtan, det tär på en. Jag längtar bort just nu för sen vi fick flytta från förra lägenheten så har jag inte kännt mig tillfreds. Är din man också Värmlänning?. Sen att du har sån molade värk gör ju inte saken bättre. Förstår inte varför du inte får hjälp snabbare men vården är under all kritik i dag.

Vad gulligt av dig att visa upp sakerna och skriva så fint, du är för go. Trädet är inte så lätt att sätta ihop tydligen så jag själv köpte ett som var färdigt ihopsatt men det är svårt att skicka. Jag skall gå ner till Acleja och filma när Christian sätter ihop ett träd så du får se. Skall försöka göra det i eftermiddag och skickar det sen till dig. Hoppas bara inte träden är slutsålda.

Gillar bilden med texten längst ner, så talande och sann.

Sköt om dig nu fina vännen
kramar från
Malin

http://www.wiper.bloggplatsen.se

Annelie

18 maj 2016 13:15

Ja, hemlängtad är jobbig att bära på,,, men som "tur är" så kommer den och går. Kommer mestadels så jag känner mig väldigt ensamen.

Ja, det stämmer,,, Göran är från ett ställe som är ytterligare 10 mil norröver i Värmland.

Givet man ska visa upp allt fint man vinner hos dig,, du är såå snäll och givmild.

Kramar om..

 
Lena S

Lena S

18 maj 2016 09:51

Vilken rolig vinst, gulligt. Sånt är kul.

Ha en bra dag!
Kram

http://minadagarnu.blogg.se

Annelie

18 maj 2016 13:16

Ja, hos Malin är det alltid lika roligt att vinna, då hon har fina / mysiga vinster.

Ha det bäst.. // Kramen

 
Liten Uggla

Liten Uggla

18 maj 2016 13:16

Hemlängtan är hemskt. Jag tillbringade ett år i Holland som au pair när jag var ung, fy vad jag längtade hem! Så jag vet hur det känns.
Det är ju vansinne att man skall behöva gå och vänta så länge på att få komma till urologen och få det här åtgärdat! Vad f-n håller de på med??

Hit kommer det sällan nån och hälsar på, det är bara när min väninna kommer som det händer. Annars blir det ju till födelsedagar och så bara. Det kan gå veckor utan att det händer nåt, ibland kommer jag bara ut de dagar jag skall till vc för min B12-injektion. Även om jag har tjejerna boende hos mig jämt numera (förut var de hos sin pappa varannan vecka) så känner jag mig jätteensam emellanåt... :-( Jag har inget stort umgänge, och så har det blivit tack vare fibron, även när jag separerade från barnens far försvann det s k vänner.
Hoppas du har en bra onsdag. Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

18 maj 2016 13:21

Jaaee,,, jag glömmer aldrig när jag var på ett scoutläger cirka 5 mil hemifrån när jag kunde ha varit 7-8 år,,, fyyy vilken hemlängtan jag hade. Satt med min 3 år äldre syster på kvällen och undrade om samma måne lyste hemma.. :-D

Ja du, vette tusan vad man ska säga om den svenska sjukvården.
Här måste man vara frisk för att kunna vars sjuk.

Vi hade ju fler "vänner" då jag var frisk så jag också kunde åka hoj, men i mina ögon var de inga riktiga vänner.
Göran är såå förbannad och besviken på de,,, så nu ska vi lämna den klubben (läs föreningen), Göran är på G att bli medlem i en annan klubb istället.

Det ÄR svårt att komma ut.... om man inte har något ärende.

Sköt om dig gumms.. // Varma Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards