Alla inlägg den 18 maj 2016

Av Annelie - 18 maj 2016 19:22

.... riktigt trött.
Vaknade när klockan var cirka 03.30 i morse,,, var klarvaken, gick upp och åt frukost.
Sen så borstade jag tänderna, la mig igen.
Låg och kikade på teven när Göran tog med sig täcket ut till soffan.
Där låg han och höll på att hosta lungorna ur sig, jag lyckades slumra till en liten stund till.
Då, hade Göran fått gått upp och kräkts av sitt migränanfall han hade när han lämnade sovrummet.

 

Jag hade i alla fall sällskap av en annan herre.

  

 

På förmiddagen var jag bort till Ica på Valen, skulle köpa mer mjölk eftersom vi skulle ha stuvader makaroner till lunch.
Där sprang jag på Paula, så vi vart ståendes och prata en stund, då kom Göran helt plötsligt gåendes.

Vi sa hej då till Paula, när vi gick hemåt så var Göran in på Skivlagret,,, dels så hittade jag två DVD-filmer utanför jag ville ha och sen så skulle han själv köpa sig den sista Judas Priest-CD.

 

Tog en bild på den klättrande mannen när vi var på väg hem igen.

 


Vi hann inte mer än att komma hem, så ringde det på dörren, då var det brevbäraren som hade med ett paket till mig.

Kan ni förstå... paket till MIG.

  

Å ni kan väl alllldrig gissa vad det var i paketet..
*L*


Nä, förstod väl det... så jag visar istället.

 

Snygg, rymlig, härlig färg,,, men nääee... det är ingen väska som jag känner YES för.
Liiiite för litet fack att lägga ner allt man vill ha i en väska, de kanske gör det på det viset så det inte ska vara lika lätt att sno plånbok / mobile, nycklar etc från väskan.
Får se om jag behåller den,,, annars försöker jag bli av med den.

 

Jag kände inte för någon mat när vi kom hem, Göran gjorde iordning maten och sen åt han.
Sen var det som all känning av migränen var som bortblåst,, för då gick Judast Priest på HÖG volym här hemma.

  

Jag la mig en stund, kikade lite på teven,,, sen när Göran hade åkt till jobbet var jag till Valen igen.
Jag vill också ha en tävling på min blogg frampå... så jag köpte på lite vinster idag,,, om jag nu ska ha DET som vinst, återstår och se.

Jag var även runt och kikade lite i några andra affärer, sen var jag till Turklövern för att hämta ett paket.
*Harkel*

Där sprang jag på min frissa Verena, så vi tog följe och pratade en bit.
En otroligt lättsam, gullig kvinna.

 

För att återkomma till mitt paket.
Kan ni gissa nu då..??!!
YES.... ni hade RÄTT, en väska till.

*oppsidoppsi, så det kan gå, när det är billigt och bra*

 

 

Finns även en axelrem till denna helt nya väska.

Vann den auktionen på Tradera.

 


Måste bara berätta,,, idag när Göran och jag gick hem från Valen, så mötte vi en tjej med en 10 veckors gammal chowchow..
Snacka om att smälta som smör i solsken.
Ja nå såååå gulligt tror jag aldrig jag har sett.
En ÄKTA nallebjörn.
Å jag mitt nöt,,, fotar inte denna underbara varelse.
Hade inte en TANKE på det,,, var sååå uppe i vad söt han var.

 

Efter klockan 22.00 ikväll, är det stopp för mig att äta någonting alls,,, måste vara fastande tills jag varit och tagit ALLA blodprover i morgon,,,, så i morgon kommer väl jag att känna mig som en urlakad sill, när de ska tömma mig på allt det blodet som de ska ha till ALLA rör.
Spruträdd.. vadå, jag... nääää dåååå inte det minsta.
Sägs med IRONI.
Jag svimmar väl där uppe i morgon.
Träffar jag en sköterska som klarar det på första sticket,,, så ska jag klappa henne på axeln och säga

"det gjorde du bra".

  

Sen så ska ett morgonurin´s-prov med upp också,,, har ställt fram burken jag ska kissa i och sedan hälla över urinet i röret.
Måste sätta en lapp i rullstolen,,, så jag inte missar varken det ena eller det andra.
Ja, ni som har fibro, vet ju hur vi kan fungerar.... eller rättare sagt gör för jämnan.
*suckar djupt*
Blir ju fasen i mig mörkrädd för mig själv ibland,,, med mitt IQ-fiskmås-minne.

 

Nu har denna kvinna babblat klart för här och nu.
Tjillevippen..!!

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards