Direktlänk till inlägg 21 maj 2016

Förlåt...

Av Annelie - 21 maj 2016 16:26

... att jag inte orkade skriva mitt dagliga inlägg igår.

 

Men, för det första så höll vi på med vår städning här hemma, när det var klar så kände ingen av oss att ställa sig med middagen, till lunch hade vi ätit rester.

 

Vi duschade av oss och sen så drog vi ut på stan,, Göran körde mig i rullstolen.
Vi hamnade på Merkurius, hade tänkt oss att eventuellt äta där.
Men, inte fasen betalar jag 199;- för stekt potatis med en kycklingfilé och en dryck till.
Tycker jag är alldeles för dyrt.
Göran tog sig en cider, jag smakade bara lite.
Ville inte ha en egen eftersom vi skulle ju äta någonstans.

 

Vi hamnade på Sibylla,,, hade rabattkuponger där.
Jag åt av deras funnybox, valde köttbullar med mos & lingon.
Göran valde två 90 grams menyer.
Han åt en där, sen så åt han den andra senare igår kväll.
  

 

Vi gick inom Hemmakväll,, skulle kika efter dessa senaste Beck-filmerna som saknas här hemma.
Vart varken någon Beckfilm eller godis,,, dä ni.

  

Jag åt inte för mycket, inte för snabbt..... men däremot så drack jag för mycket till maten.
För fyyy i den lede vad jag vart illamående, när vi kom hem så drack jag ett glas vatten för att trigga igång kräkandes.
Men, det gick inget vidare,, fick ju bara upp vattnet jag druckit.
Usch,,, vad jag mådde dåligt lååång tid på kvällen.
Jag är såå glad att jag kan kräkas,,, så jag slipper detta illamående som många har efter denna operation.

 

Jag kikade på Let´s Dance igår,,, missade Elises första dans, men sen så såg jag.
Jag tyckte det var rätt tjej som vann.

 

Igår klagade Göran över halsen, plus att han var så där hes som man kan bli när man skrikit för mycket.

Idag är han dålig,,, ja ni vet ju hur karlar blir när de blir dåilga.
De blir såå ynkliga på nå vis.
Tidigt, tidigt i morse sov jag som en kratta,,,, var uppe redan vid 04.20

  

Men, jag hade turen att jag kunde somna om en liten stund när jag la mig igen, Göran la sig då i soffan.
Å där har han sedan varit.

Hostar, och snuvar lite.
Så, vi får väla se vart detta hamnar.

 

Denna dag har jag legat en del,,, men när klockan var vid 13-tiden så gjorde jag mig iordning och hade tänkt mig till både Dollarstore, Rusta, Willy:s & Lidl,,,, vart bara Willy:s eftersom batteriert på elskotern inte var fulladdat.

Göran låg hemma i soffan.
Där blir han säkerligen inatt också, kanske lika bra.... så slipper han att andas bacilusker på mig och hålla mig vaken med hostan.

 

När jag åkte hemöver igen, så fick jag se det var något i Folkets Park, så jag åkte dit och kikade.
Ja, då hade Lions en Familjedag.
Alla pengarna gick oavkortat till Lions ungdomsverksamhet i Trelleborg.
De hade bollkastning, försäljning av både korv med bröd och popcorn, lotteri, ansiktsmålning, fiskdamm & åkande i en kärra efter en ponny.
Jag köpte lite lotter,,, jag var där och hjälpte till att plocka nitlotterna.

Sen hade de uppträdande, var en kille och tjej som sjöng, till detta hade de en kille på gitarr.
De var väldigt duktiga.
Brandkåren kom med en stor bil och visade upp den.

 

Här stod jag på långt avstånd, zomade med mobilen, därav bildkvaliten.
Söt ponny.
  

Här har vi alltså de som uppträdde,,, var riktigt bra.

 

   

Ett välbesökt stånd.

 

Sen åkte jag igenom parken hem,, ville kika på killarna som var i skatebanan.

 

Fin skatbana de har byggt till ungdomen.
De är tuffa,,, nu åker de ju på dessa sparkcyklarna och det går undan.

  

Bakom denna bana så syns det ju också folk, där har de boulbana/nor.
Som tydligen är välbesökta.
Till vänster om de så har de ett utegym.
  

När jag kom hem igen så plockade jag in varorna, frös bland annat in pommefritesen i mindra påsar, en 2 kilos påse tar sådan plats och den platsen har vi inte, därför jag måste göra så.

Sen så åt vi lite.... efter det så slängde jag  på dagens andra maskin med tvätt.
Idag tvättas både sängkläderna som plockades ur igår och frottén.

 

Ska bara hänga frottén sedan,,,, sen blir det inte ett dugg gjort.
Sååå tråkigt.
Men, men.

 

Ha nu en riktigt fin fortsättning på er lördag och GLÖM inte bort min tävling jag har här på bloggen, i inlägget som är daterat den 19:e.
Tiden går ut i morgon kväll klockan 19.00
LYCKA TILL...!!!

 
 
Ingen bild

Lena S

22 maj 2016 10:05

Inte behöver du säga förlåt. Det är ju det som är så bra med att blogga. Att göra det efter tid och lust. Så känner jag iaf.

Gårdagen var jobbig för mej. Hoppas på en bättre dag idag.
Kram 🌷

Annelie

22 maj 2016 12:33

Jo, det är sant....men jag brukar i alla fall vilja ha in ett blogginlägg / dag.

Hoppas att du går en mycket nätter dag idag..// Kramen

 
Vicki

Vicki

22 maj 2016 12:42

Vi var också inom hemmakväll igår men de verkar inte fått de nya Beck ännu inte ens så man kunde hyra de. Vi har inte sett de två senaste.
Så vi hyrde ingen film men vi köpte lördagsgodis :-)

Tävlingarnas jag är med i det är de jag får upp på fb.

Underbart väder idag!! Ska ni göra något? Vi har varit iväg med Ronja på fotboll så nu ska jag ta tag i lite måsten bla tvätten.

Du har inte öppnat din blogg så det är ok att länka till den?

Ha en mysig söndag i solskenet

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

22 maj 2016 12:48

Vi har redan sett de sista filmerna med Beck...såg de på C More.

Nääee..vi ska inte göra ett dugg, då Göran är sjuk "tyvärr".
Nä, jag vill inte att du länkar min blogg ännu.

Ha nu själv en mysig söndag..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards