Alla inlägg den 25 maj 2016

Av Annelie - 25 maj 2016 22:52

... jag fattar inte varför jag inte kan föra över ett mail från mobilen till hotmailen ikväll.
Så sorry Pisan,,, du får inte se någon bild på väskorna i detta inlägg.

 

Idag har jag bara varit,,, tvättat och hängt en maskin tvätt, vikit ihop våra underkläder som bara läggs ner i våra lådor.
Sen har jag skypat med mamma.
  

Plus att jag skalade upp all potatis vi hade hemma, vart en stor gryta.
Fick kasta en del också,, vi har alltid haft potatisen i en tunna under diskbänken, men av någon anledning så har vi blivit sämre på att äta potatis.
Så, nu hade den hunnit att bli dålig.

 

Sen så la jag mig på sängen en stund,,, slumrade i cirka 15 minuter,,, det var skönt.
Gick då upp igen, eftersom Göran och jag skulle iväg direkt när han hade kommit hem och duschat.

Vi var bort till Dollarstore, där köpte vi en plastlåda att ha potatisen i, som vi ställt in i kylen istället.
Sen åkte vi och hämtade två väskor jag hade köpt på "köp-och-sälj-sidan",,, fick ge 20;- för två väskor.

  

Innan vi åkte och hämtade väskorna så passade vi på att äta på Mac Donalds,,, vi hade ju rabattkupong,,, köp en bi mac & co och få en big mac på köpet.
Ja, när vi väl stod i kassan så var det ingen av oss som hade denna rabattkupongen med oss.
Så, vi fick vackert betala det vi skulle ha.
*snopet*

Till Willy:s, var ju tvungen att köpa ny potatis och sen grovsalt,,, saltar alltid med grovsalt när vi kokar potatisen.

 

Vi var inom sydbil och kikade på husbilar idag,,,, fanns en som vi föll för.
Men,,, det är inga billiga saker vi har fått upp ögonen för nu.
Så, vi får se vart vår längtan bär hän.
PLUS att försäkringen är inte billig,, skatten vet jag inte ännu.
Vi får suga på denna karamell ett tag till.
Men, det är svårt,,,, för när vi (speciellt jag) har fått något i skallen, så vill jag det ska hända snabbt, helst igår.

  

Efter vårt besök där så åkte vi inom Entré, eftersom det skulle skulle skickas ett Tradera-paket.

 

Hem och Göran gjorde sig iordning för att knata bort till biografen, där han skulle möta upp vännen Mulle.
De skulle se Kizz Rocks Vegas,,, en liveinspelning som de nu sände endast dagens datum på bio. 

 

Jag var hemma, kokade potatisen jag hade skalat idag, fixade iordning matlådan till Göran och även hans frukost som han har med sig till jobbet.
Rensade kattlådan och sen bara var.
Låg till sängs, vilade denna sargade kropp och kikade på teven.

Nu är klockan 23.08 och jag ska gå och lägga mig, ska ha mobilen på larm i morgon bitti, så jag börjar samla urinet i tid inför mitt besök på medicimottagningen på fredag.
Ska ju samla urin i en urindunk i ett dygn till detta besök.

 

Tråkigt inlägg, med bara en massa text och ingen bild... eller kanske jag har.
Ska kika.

 

 

God Natt..!!

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards