Direktlänk till inlägg 27 maj 2016

Hugaligen, har precis....

Av Annelie - 27 maj 2016 20:39

... smakat på en liten bit av en korv Göran stekte till sig nu.
Helvetes jävlar *sorry svordomen*, vad STARK den var.

Gick inte att äta den,,, Göran stekt två styckena till sig, kunde bara äta upp en,,, han åt inte ens upp hela den.

 

 

God..??!!
Njää,,, inget man känner av innan man är totalt bortdomnad i munnen.
Visst,, det står varning på den,,, men inte trodde jag den skulle vara SÅ stark.

 

Idag har jag varit upp till medicinmottagningen på lasarettet här, detta på grund av mina för höga natriumvärden i blodet.
Fick reda på att det värdet är även för högt i mitt urin.

Men, det är inget alamerande, så de gör ingenting nu,,, jag ska tillbaks och kolla värdena igen frampå.
Jag hade en kvinnlig överläkare och hon TROR med största sannorlighet,, att det beror på att jag dricker vanligt kranvatten ytterst, ytterst sällan.
Jag har svårt för att dricka vanligt vatten, kolsyrat går bra... men allra helst Pepsi Max eller Cola Zero.

Hon ville jag skulle bli bättre på att dricka vatten,,, så det tunnar ut både blodet & urinet.
Det är inte bra varken för njurar eller hjärtat att ha för höga värden av detta.

 

Vem vet... kanske därför jag har fått njurstenarna nu.

  

Göran körde hem mig,, jag bytte bara fordon till elskotern.
Sen så gav jag mig ut på stan,,, jag skulle köpa en ny glödlampa till vår nya lampa.

 

 

Vart jäkligt nöjd.
Äntligen har jag denna lampa, den som jag suktat efter ganska så länge.

 


Sen så skulle jag kika efter tillbringare man kan ha frukt i ett rör i mitten.

Hittade en stor rejäl tillbringare på Ica Supermarket och sen så hittade jag en mindre typ flaska på affären Kitch´n inne på Valen.

När jag även var på Ica så köpte jag vattenmelon, jordgubbar och gurka.

 

Hem, rensade och skar allt och i dessa tillbringare.
Nu äré bara att hålla tummarna jag klarar av att dricka mer kranvatten.

 





  Så här ser de alltså ut tomma.

 

  

Fyllda och mumsiga,,, den vänstra med gurka och den högra med vattenmelon & jordgubbar.

 


I morgon hade vi tänkt oss att åka på Power Meet i Hässleholm,,, men vi skippar det och åker och kikar på husbilar istället.
Vi blir mer och mer sugna... så vi ska se vad som finns.

Vem vet,,, vi kanske kommer hem med en också.

  

Nä då,, kommer inte hem med någon i morgon,,, för Göran kan ju inte köra två fordon.

 

Näpp,, nu säger jag hej för denna dag också passar jag på att önska er alla en riktigt 

Trevlig Helg.

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

28 maj 2016 10:54

Säger som Dag-Otto: Inte ba fö umpan!! Angående korven då :-) Klarar inte sån stark mat men ♥:t gillar starka korvar.
Käck tillbringare och mugg du fått tag på, jag brukar lägga ett par skivor uppskuren citron (ekologiska) i en vanlig tillbringare, det funkar bra också och så är det gott. Jag dricker vatten jämt, har jag alltid gjort, ett tag körde jag bara med bubbelvatten från Sodastreamern och då tyckte jag vanligt kranvatten smakade apa. Men så blev jag singel och ekonomin gick i botten så jag hade inte råd att köpa patroner och så fick jag höra att bubbelvatten inte är bra för tänderna så jag lade ner att dricka det. Gör det bara ibland numera. Jag baljar i mig flera liter vanligt kranvatten varje dag, är ofta törstig. Har alltid varit sån, så länge jag kan minnas.
Fin lampa har du köpt också :-)
Nu går ni väl där och kollar på husbilar, kul. Köper ni en måste du kommma upp hit och hälsa på, kanske på vägen upp till Värmland :-)
Hoppas ni har en fin lördag! Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

28 maj 2016 21:34

Jag brukar också gilla stark mat,, men denna gick bara inte att äta.. :o((

Jag älskar också kolsyrat vatten.. *jammi*
Men, jag ska dricka mer vanligt vatten nu, för att se om det hjälper på proverna frampå.
Göran är också sådan,, vette tusan vad många liter vatten han dricker / dag.

Jaaee,, är helnöjd med lampan.. :o))

Jajamensan,,, vi kikade och kikade idag.

Ha nu en riktigt fin kommande söndag.. // MegaKram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards