Alla inlägg den 4 juni 2016

Av Annelie - 4 juni 2016 06:44

.... TACK till er alla som gratulerat oss för vårt inköp av husbilen.
Om ni VISSTE vad vi längtar efter att få hämta den.

  

Igår morse var jag uppe tidigt och åt frukost, sen så började jag att damma det jag kom åt, höll på, till slut kom Göran upp.
Jag låter alltid han vara på morgonen, han får komma till mig innan det börjar pratas.

Han åt frukost, sen så bäddade han rent i sängen, då hade jag redan plockat ur min, gjorde jag direkt då jag gick upp.

Sen började han med resten,,, men då hade jag dammat en del.

 

Medans vi höll på med städningen så ringde vännen Mari och frågade om jag bjöd på en kopp kaffe.
Jajamensan sa jag,, vi håller på och städar med kom du.
Sagt och gjort.

Vi fikade, tjattrade, fikade igen, satt ute på gården ett tag eftersom hon vill röka.

 

 

Vi bor cirka 1,5 mil isär... tyvärr kan jag inte åka hem till henne, hon bor högt upp utan hiss.

 

Efter städningen var klar, så duschade både Göran & jag och sen så gick vi till Restaurang Willi för att äta mat.
Det var andra gången vi var in på denna restaurang,,, första gången gick vi ut igen. Då var det ett svindyrt ställe.
Men, nu... hade de verkligen vettiga priser.
125;- för en planka med kycklingfilé,, det tycker inte jag är dyrt.

 

Göran tog en pizza med kebabkött, sallad, färsk tomat, lök, champinjoner, kebabsås och pommes uppepå detta.

 

Han var väldigt nöjd med pizza, sa att botten var kanongod och rikligt med fyllning.

 


Jag själv åt en pastarätt med oxfilé, champinjoner, gorgonzolasås, parmensanost.

 

 

Visst var det gött, men kanske liiiite för smaklöst för min del.

 


Denna restaurang ska vi absolut prova fler gånger, hade ju som sagt var bra priser på sina maträtter.
De har inte rättigheter, ännu.
Men, oss kvittar det.
Vi kan lika gärna dricka vatten eller lättöl till maten.

 

Göran på restaurangen.

    

 

En selfie på mig. Ser för jävlig ut i håret så här har jag en diadem, måste ringa om klipptid.

 

Igår var vi och köpte 4 glas till, sådana som man kan använda som grogg och / eller ölglas.
Plus att vi köpte oss en "dunk" med kran på och isblock innuti.
Kan vi använda både till vatten och vin.

  

 

 

Här är alltså denna "dunk med tapp-kran" som vi köpte oss.

 


Om ni visste vad skoj det är att gå runt och kika på allt, någon som vi i alla fall ska köpa oss är en vattekokare & kaffebryggare.

Tjejen i kassan på Clas Ohlson,, är supertrevlig passar verkligen på sin arbetsplats.
Vi pratade medans vi betalde,, hon berättade att de hade varit och köpt sig en husvagn.
Å tycker också det är kanonroligt att shoppa till den.
Åså frågade hon om vi hade varit till Biltema,,, och skrattade.
För där finns det tydligen MASSOR av saker till husvagn / husbil.

 

Enda vi har på "programmet" idag är att vi ska åka hem till en jobbarkompis till Göran, för att kika om vi kan ha vår husbil på hans tomt året om.
Det är det värsta med att ha sådana fordon när man bor i lägenhet.
Visst, vi vet ett inhängnat ställe annars, som vi kan ha den på.
Då kostar det oss 3.000;- / år.

Men, denna kille som vi ska åka hem till idag,,, det var han som kom och erbjöd Göran detta.
Vi får se hur det ser ut osv,,, för då måste Göran backa förbi 4 tomtar innan han är framme.
Men, det ska väl inte vara några större problem nu när det monteras en backkamera på husbilen.

 

Med detta så vill jag passa på att önska er alla en riktigt mysig lördag i sommarsolen.
Ta hand om er.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards