Alla inlägg den 9 juni 2016

Av Annelie - 9 juni 2016 08:53

... igen.

  

Sorry för mitt bortfall, men jag tycker inte jag har haft något speciellt att berätta om.

Men, nu ska jag försöka mig på ett inlägg i alla fall.

 

I måndags när Göran kom hem, efter cirka 1,5 timmes "övertid",,, ja det är ju egentligen ingen övertid utan det är tid han jobbar in eftersom han var med mig till läkaren igår.

Vilket fall som helst,,, när han kom hem så åkte vi till Willy:s direkt,,, vi skulle ha majonnäs och konserv med ärtor / morötter.
Varför vi åkte dit var för att vi hade en jäkla massa pant som skulle pantas,,, det tog bara plats i vår klädkammare.

Vi handlade det vi skulle ha, plus lite annat.
Innan vi åkte hem så var vi inom Lidl också,, där var det en hel del handlat.

Bland annat 5 paket á 500 gr 10 %-ig nötfärs.
Vi skulle ju egentligen ha en skinkburk, med kokt potatis och hemmagjord legymsallad till middag,, men eftersom ingen potatis var skalad och sen så ska ju den koka ett tag så köpte vi färsen och gjorde köttfärssås av 1 kg.

 

Sen köpte jag en ny vecko-dosett till all medicin jag äter, för den jag redan hade är för liten för alla piller jag ska ha morgon & kväll.
Ibland har dessa dessa mjukare tabletterna gått sönder.

 



Lite pill att byta dag, men skit detsamma.. den är i alla fall större så jag får plats med mina mediciner.

  

Rejäla fack,,, endast 29,90 på Lidl.

 

När vi som sagt var kom hem,, så börjades det med maten direkt och jisses vilken god köttfärssås jag fick till, om jag för skryta lite.

  

Vi åt middag först vid 19.30 det är på tok för sent, men vad gör man...??!!
Ibland..

 

Igår morse var både Göran och jag upp vid 04.10-tiden,,, då satt vi och åt frukost.
Göran hade vaknat med en jäkla stelhet & ömhet i nacken,,, så han tog sig en riktigt het dusch på morgonen.

Han har blivit mycket bättre av sin onda nacke och huvudvärken sedan vi köpte oss dessa huvudkuddarna vi har nu PLUS han började äta tabletten Paraflex, som är en muskelavslappnande tablett.

Göran åkte till jobbet, jag la mig i cirka 1 timme till.
Gick upp vid 07.30-tiden,, hade mitt "tränings-pass" för dagen,,, det är alltså att bädda sängen.
Jag GÅR runt den, med händerna som stöd i sängen.
Å jag lovar er... det är SKIT-TUFFT,, men ändå sååå glad att jag kan göra det.
Ibland är det så jäkligt så jag vet inte hur jag ska komma tillbaks till rullstolen,, men då får jag sätta mig på sängen ett tag och samla nya krafter.

 

Vid 9-tiden skickade Paula ett sms och frågade om jag var intresserad av att få ett besök av henne och två voffsingar.
Absolut,,, jag ut i köket och fram med smörgås vi kunde ha till fikan.

Hon kom,, vi satt och fikade plus tjattrade i 2 timmars tid.

 

Sen kom Göran hem, eftersom jag skulle ju in till Urologen "sten-enheten" i Malmö.

Fick en väldigt bra kvinnlig läkare, hon körde med ultraljudet och såg stenarna på både höger & vänster sida plus denna ovanliga godartade njurtumören.

Jag frågade hur de kunde veta att den var godartad när inga prov är tagna på den.
Eftersom den är inlindad i fett, så är det godartad,,, det brukar inte farlig cancer vara.
Men, som hon sa,,, den ska absolut has koll på.
Å det vet jag redan,, att inom 6 månader så ska de kolla upp den igen.

 

Efter midsommar blir det i alla fall operation med inneliggande dagar av njurstenen på höger sida, den vänstra sidan avvaktar de med.
De kommer inter att spränga mina stenar,, det metoden är för jobbig för mig med min värk som jag har,,, utan de kommer att söva mig och vad jag förstod ta det med tillhål istället.
Ska bli gött att detta blir gjort, eftersom jag har haft så mycket ont av den.  

Bild "snodd" från nätet"

 


När vi var klara där åkte vi raka vägen hem,,, kokade potatisen jag hade skalat på fm och gjorde vår hemmagjorda legymsalladen,,, sen så åt vi denna riktiga sommarmat.
Sen tvättades en maskin med sängkläder som vi sedan drog och hängde.
Kikade på "Sveriges yngsta mästerkock",,, jag tycker det var rätt som vann, även om killen också var duktig.
Alla dessa småkockar är ju suveräna.

Sen kikade jag på vilken som tog hem "hemma-priset" i Biggest Loser.

 

Idag har jag inget speciellt på programmet,,, en maskin tvätt snurrar för fulla segel. Jag tror jag ska sätta mig och skriva ett brev också.

 

Jag ringde till firman där vi köpt husbilen,,, för jag ville höra om den vi hade köpt var låst så inget mer folk kan komma och gå in och ut i den.
Men, vi får en helt fabriksny.

  

Han ska upp till Stockholm och hämta den nu på måndag,,, sen ska backkameran monteras och på fredag nästa vecka ska vi hämta den.
Då kommer vi att åka färdtjänst dit.
Var ju egentligen meningen Paula skulle följa med,, men hennes dotter tar ju studenten den dagen.
Så, vi löser det med färdtjänst istället.

 

Vi ringde till en firma igår för att höra om de har uppställningsplats för husbilen,,, det har de.. för 450;- (!!!!!) / MÅNAD, då får man komma och gå som man vill mellan 06.00 - 22.00
Vilket jävla pris..!!!

5.400;- / år.
*Hiskligt*

Men, vi letar vidare...... vi har ju redan en som vi vet och eventuellt en till.

 

Nääee,, nu är klockan 09.34, jag ska borta tänderna, bädda sängen, tvätta mig och få på mig kläder.


Ha en helt underbar torsdag nu.


Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards