Alla inlägg den 10 juni 2016

Av Annelie - 10 juni 2016 10:59

... vid den stationära datorn ett tag.
Har gjort lite småsysslor nu på morgonen.

Bland annat vattnat igenom alla våra växter ( ja de jag kommer åt alltså ), skurat rent på badrummet, bytt all frotte & kökshanddukar, satte på en maskin med alla handdukar, ringt och förnyat en hel del recept, bäddat sängen, klätt mig, pratat med Paula när hon var här med båda vossingarna som jag ska ha i några timmar.

Ja, som ni ser... jag har hunnit med en del.

 




Chammi, Paula´s hund.

 





 

Wille, som Paula är hundvakt till i några dagar.

 

Men NU, måste jag ta det lugnt.

Känner av värken mer och mer nu, så jag ska snart stupa på sängen i sällskap av en film.

 

Vädret är soligt, men tyvärr blåsigt så Paula sa att det är ingen värme ute i och för sig var det molningt när hon var här med Chammi & Wille.

 

Jag har kommit på ( TROR det i alla fall ) varför jag har extra ont, igår kväll hade jag så ont så tårarna rann och jag var livrädd att jag inte ska kunna komma upp på mina ben på heltid igen.
TÄNK om jag INTE blir bättre... och kommunen inte har något jobb att erbjuda mig utan det blir prat på heltids sjukersättning.
Den dagen OM den kommer,,, jag lovar er, jag kommer att gråta blod då.

För tänk att aldrig någonsin få ha detta sociala liv som ett jobb ger en.

 

Jaja, nu ska jag inte måla fan på väggen,,, men jag lovar er.
Det är MÅNGA tankar i mitt huvud.

 

För att återgå till vad jag tror beror på mina smärtor nu.

Jag trodde eller rättare sagt var hundra på att jag hade den starkare dosen av en av mina värkmediciner kvar på receptet, men tji fick jag där. Så, jag äter en svagare dos av samma medicin.
Därav jag ringde och förnyade receptet idag.

 

Jag ska till min husläkare på måndag,,, han vill väl bara träffa mig och se hur jag har det och hur det går med allt plus att sjukskrivningen går ju ut den sista juni, så det ska ju också förlängas.
Jag MÅSTE, Måste, måste komma ihåg att be om en medicinlista, som jag sedan ska skicka till urologen i Malmö.
Läkaren där pratade på att jag måste sätta ut min blodförtunnande medicin innan operationen, och få sprutor istället.
Ja, är det inte det ena,, så är det ta mig f*n det andra.
*SUCK*

 

Yes,, nu äntligen har det löst sig bra med en uppställningsplats för vår husbil,,, blir kanon och det är inte långt ifrån där vi bor.
        

Göran ska dit och kika ordentligt i morgon,, det är lite som behöver röjas,, alltså klippa gräs etc.
Men, shit the same.... vi får en bra plats i alla fall.
Sen så får vi se om vi även får ta lite ström frampå,,, ja som vi naturligtvis kommer att betala.

 

På tal om betala... ja undrar om våra löner är klara.
Jag har inte hört ett endaste pip om något sådant,, lönesamtal vad är det..??!!
Nä, jag är totalt bortkopplad från jobbet nu, när jag är långtidssjukskriven.
Får höra med Paula när hon kommer för att hämta voffsen,,,, om lönerna är klara.
För är det de,,, ja då ska ju jag höja hos FSK, kanske det kan påverka min sjuklön med några ören i alla fall.
Göran fick reda på sin höjning igår,, jag tycker det var skaplig,, men han var inte nöjd.
Visst, jag förstår honom,, på sätt och vis har han rätt.

 

Helg igen..
Några planer för er helt..??

 

Här blir det lungt,, ja Göran ska ju som sagt var kika på vår kommande uppställningsplats i morgon.
Annars så är det helt tomt i kalendern.

Nu vill jag passa på att önska er alla en riktigt 

TREVLIG HELG.

 

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards