Alla inlägg den 16 juni 2016

Av Annelie - 16 juni 2016 19:00

... en trevlig, mysig dag trots en smygande huvudvärk hela dagen lång.
Jag började i alla fall dagen med en väldigt tidig frukost i min ensamhet.
Efter den vart jag såååå trött, så jag gick och la mig en stund igen. Småslumrade till och från,, var rädd jag skulle försova mig tills jag skulle träffa min vännina Lisbeth på Öster Café.

Sagt och gjort,, vi träffades där,,, satt där fika och tjattrade i 2 timmars tid.
Sen hem,, bytte bara till rullstolen sen så åkte Göran och jag till Dollarstore, där vi köpte ett gäng kattmatsburkar plus Whiskas blötmat de har i påsar, för sådan påse ska de alltid ha efter vi klippt klorna på de.

  
Direkt när de kommer ner fån Göran knä, så springer de runt, runt och väntar på denna mat.
  Våra godingar.  

 

Innan vi åktre hem, så var Göran även in på Willy:s, min fil och hans yoghurt var nästa slut. Efter besöket där så stannade han till vid Entré, han skulle ta ut pengar till kvällens hämtmat de alltid köper på torsdagarna då de jobbar em.

Sista stoppet vi hade var hos Kenny:s bilverkstad, skulle höra om de hade möjlighet att felsöka på våra doser som vi har att låsa upp / stänga med till bilen.
En fungerar inte alls och nu börjar reserven också krångla lite.
Helt plötsligt så står vi där.
Tyvärr hade de inte det, så vi måste in till Hedins bil med den.
De är återförsäljare på Chrysler.
Göran ringde och bokade tid när vi kom hem... så fredagen den 8:e juli ska han vara i Malmö vid 07.20-tiden
Bara felsökandet går på 1.300;-

  
Sen så får vi se vad det är för fel.

Denna bil har varit DYR för oss,, varit många besök på verkstan, visst det är ju förslitningsaker,, men ändå.
Verkar som allt har kommit samtidigt.

 

Efter Göran pratat klart med killen, jag hade satt på spaghetti jag skulle äta till denna röra jag gjorde igår, Göran hann inte att äta eftersom klockan var vid 14-tiden,,, så han tog sig två frallor på stående fot istället.

När han åkt, så satte jag mig ner i lugn och ro för att äta.
Å jisses... vilken god mat jag fick till igår.
Får man skryta..??!!
Visst får jag dé..

  

Första gången jag gjorde det,, men absolut inte sista.

 

*MUMS*

 

Idag mellan klockan 16-18 så var Heimstaden (som vi hyr av), hit på gården, där grillade de korv, bjöd på korv med bröd, dryck, klubbor och sen hade de med lite leksaker till barnen.

 

Detta är taget från vårt köksfönster, var precis när tjejerna från kontoret och de båda vaktmästarna hade kommit och startat upp.

 

Bild på kvinnorna på kontoret, en vaktmästare och sen en hyresgäst.  

Hon som står i blommig, är områdeschef.
Hon i vitt har hand om uthyrningarna.

 

 

Han som står och lutar sig mot stolpen, i svart är vår vaktmästare.
En genomgo kille, vänlig, noggran, ja en klockren kille på rätt ställe.

 

Jag pratade med två kvinnor jag aldrig ens har sett, men inte så konstigt, för vi bor inte i samma trapphus.
Skoj att få prata med lite folk i alla fall, sen så pratade jag med en äldre kvinna, som jag brukar prata med när jag ser.

Åkte in till mig vid 18-tiden igen,, vi hade kanonväder och har ännu.
Trodde jag faktiskt inte i förmiddags,, för då nästan duggade det ytterst, ytterst lite.
Men, det sprack upp helt och hållet frampå dagen.

 

Igår kväll var jag trött,,, då märktse det väldigt väl jag hade varit uppe så ofantligt tidigt på morgonen.
Jag låg och kikade på teven på em,, somnade... vaknade till precis då Sveriges Grillmästare hade börjat,,, så jag skulle kika på det.
Somnade då också,, vaknade vid 22.10, gick upp.. borstade tänderna , var på kisseriet, tog min kvällsmedicin.
La mig under täcket... somnade som en klubbad säl.
Hörde inte en tillstymmelse att Göran kom hem.
Ibland kan jag höra när han öppnar dörren, spolar på toaletten, öppnar skjutdörren på tv-bänken i vardagsrummet.
Men, det är inte alltid..
Igår hörde jag inte ett endaste dugg.
Jag var nog såå trött.

 

Näpp, nu säger jag hej för idag.
Nu ska jag gå och ta mig en fralla och en kopp thé.

Ha en skön fortsättning på denna torsdagskväll.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards