Alla inlägg den 21 juni 2016

Av Annelie - 21 juni 2016 08:06

... inte med bloggen igår.

 

Jag satt uppe mellan 00.30 - 03.45  söndagnatt till igår.
Somnade sååå gött i söndagskväll, när klockan var 00.30 så var det PLING, klarvaken.
Var bara att gå upp, satte mig här och surfade på allt möjligt, spelade lite spel.
Åt lite...
Suck, det förstör ju såå mycket dagen efter.
För tror ni jag kunde sova länge igår morse,, nää dá,, vaknade tidigt och var sedan vaken.
Men, hela dagen igår var jag som en urlakad sill.

  

Enda jag gjorde igår, var att åka till systembolaget.
Ja där vart jag liiite småirriterad.
Jag frågade en kille om de hade vinet Köningsmosel på bag-in-box.

 

När jag / vi köper vin så är det alltid det här.
Har ni aldrig smakat det,, gör´t... lovar er att ni tycker det är gött.


I och för sig "bara" 8,5 % alkohol,, men oss gör det inget, tycker det räcker.
Tycker de starkare vinerna blir för mycket spritsmak och sen finns ju risken att man blir så här   

 

Ja för att återgå till denna kille på bolaget,,, jag frågade som sagt var om de hade denna.

Nääee, det TROR jag inte svarade han mig,,, jamen sa jag då, kan du kolla upp det eller ej. För annars så måste jag ju beställa.
Kom tillbaks i morgon för vi har massor av varor som ska packas upp ikväll.

 

Då vart frun mer irriterad.
Han kan ju inte stå och GISSA.
Jag sa jag går till tjejen i kassan istället.
Fick till svars direkt att de INTE har detta vindet på bag-in-box, men att det kunde beställas hem.
Så, nu är det beställt, kommer på onsdag.

  

Var tänkt att köpa ett annat vin, för att testa och sen så tyckte jag paketet var fräckt.

 

Får se hur jag gör på onsdag, om det hamnar med i kundvagnen eller ej.

 

Innan jag åkte hem var jag inom på Mallas också, jag skulle ju köpa två paket av denna goda cabanoss-korven.

 

 

Suveränt smakrik god korv.

 


Vart lite bananer plus ett annorlunda korvbröd också.

 

När Göran kom hem, så satte jag mig och strök de kläderna vi ska ha med oss under midsommar och det är som vanligt en MASSA.
Både Göran och jag har såå jäkla svårt att packa, vi har alltid en MASSA med oss som vi inte använder, i och för sig bättre för mycket än för lite.

Men, ändå.
Kommer ju inte ihåg hur det är med garderob i husbilen, men vi får väl göra "klädkammare" av dusch-utrymmet också, för det kommer inte att bli vi duschar i bilen.

 

Göran hjälpte mig att plocka fram galgar, tog bort kläderna jag hade strykit osv.

Sen så jagade han efter ett par sommarskor som jag vill ha med mig, som inte finns.
Han vart liiite småirriterad igår, ja inte på mig utan på att han inte finner det han ska ha. PLUS att han var fruktansvärt snus-sugen igår.
Han tog sin sista prilla den 4:e mars i år, ändå så är suget stort till och från. Han tuggar tuggumi så att inte hans käkar går ur led.

  

 

Jag sa att han skulle hoppa över dessa skor, det får bli foppatofflorna och ett par vita sneakers.

 

Han provade vår nyinköpta teve som har inbyggd DVD, så att den fungerar när vi ska ha med den.
Men, under midsommar kommer inte teven med, då ska vi sitta ute i sommarvärmen och bara njuta.
Vi ska ju få mellan 25-30 grader varmt och strålande    här nere, då sitter man ju inte inne och tittar på film.

 

 

Min älskade gubbe, bästa som finns.
Säger ju iofs alla som är lyckliga i sina ätenskap.

      

 

På kvällen hade vi en "slö-middag", vi åt färdigköpt ärtsoppa.

 

Min portion, med massa av senap i.
*Mums*

 

Jag somnade fort igår, jag kommer inte ens ihåg HUR och NÄR jag somnade, vet inte ens om jag har tatt av mig glasögonen etc.
Då, är man TRÖTT eller hur..??!!

 

Jag har sovit bra hela natten, förutom på morgonkvisten.
Gick upp för dagen vid 7-tiden.

 

Idag blir en lugn innedag, sen klockan 16.15 kommer färdtjänsten och hämtar oss för en tur till Ystad, där vi ska hämta vår nya husbil.
*LÄNGTAR*

 

Nu säger jag hej för idag, ha en jättefin tisdag med vad ni hittar på med och stressa inte inför midsommar, helgen kommer i vilket fall som helst.

Kram till er alla och TACK till er som kommenterar.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards