Direktlänk till inlägg 29 juni 2016

Usch och...

Av Annelie - 29 juni 2016 11:56

... fy vilket regn vi har haft idag.

Men, jag ska ändå inte klaga, vi har inte haft mycket av den varan sommaren som hittills har varit. Gräsmattan utanför vårt köksfönster var som "fnöske".

 

Idag har jag varit upp till labbet på lasarettet och tagit 4 eller om det var 5 rör blod,,, det är detta med Natriumvärdet som skulle kollas upp plus att de har tagit ett långtidsverkande sockerprov på mig, tack vare att jag får mina rejäla sockerfall.
Men nu är ju det en vanlig biverkning av GBP-operationerna, men läkaren på medicin ville ändå kolla upp det.
*bra det*

 

Efter besöket på lasarettet var vi till Lidl, skulle införskaffa oss 6 rullar av dessa stora pappersrullar, pappret som är bra till ALLT, vi använder det i köket.
Kanonbra att ta upp skräp i slasken med osv.

 

När vi kom hem så var jag hungrig, var ju tvungen att ta dessa prover på fastande mage, så då var hungern större när jag kom hem.

Tog fram och var tänkt mig att ta en smörgås och thé, men eftersom klockan redan var 11.00 så värmde vi oss lunch istället.
Sjömansbiff... *yammi*

  

 

Bils "snodd" från Ica´s recept"

 

Efter maten ringde jag upp lasarettet i Malmö, jag måste in för att göra ett EKG innan själva operationsdagen.
Så, i morgon bitti måste vi åka in, för sen på fredag vill Göran vara hemma och städa innan han ska på grillkväll med grabbarna uppe vid Mulle´s koloni.

Försöker får tag på de på Urolog-mottagningen i Malmö också, det var inte det lättaste.. 

*suck*
Jag måste ha reda på hur det blir med min blodförtunnande medicin som ska sättas ut 5 dagar innan själva operationsdagen.
Jag vill ju absolut inte få en 10-attack igen eller ännu värre en stroke.
Vet det finns sprutor att få istället, tänkte jag skulle prata med de om detta.

 

NU, mina kära vänner ska jag fortsätt berätta lite om vår Värmlands-resa.

På söndagen åkte vi upp (ytterligare 10 mil norröver i Värmlands län) till Göran´s familj.
Vi hade ju turen att vi fick vara med på svärmors födelsedag.

Så, det var vi två, Görans föräldrar, Håkan (Göran´s bror), hans son Jonathan, hans sambo Malin, Petra (Göran´s syster) hennes familj var hemma eftersom de var helt slut efter en helg på Liseberg.

Görans båda barn Joacim & Emelie, Joacim´s sambo Josefin och vårat lilla barnbarn Mercedes.

  

Sen var även ett par vänner till Ulla & Leif där också.

 

Åååå,,, tänk när jag fick hålla Mercedes i min famn,, det var som att hålla i en liten docka.

Hon drömde för fullt då,,, man såg hur ögon gick under ögonlocken, hon skrattade, grät lite, viftade i både armar och ben... sen så sov hon rofyllt igen.

 

 

Har ni sett nö "smöligare"..??

 

 

Visst är hon som en liten docka..??

 

Göran var stel i början, hur han skulle ta henne, hålla henne osv.
Å sen var han lite för stel på 4-generations-bilderna som togs.

 

 

Här har vi alltså gammel-farfar Leif, farfar Göran, pappa Joacim och lilla Mercedes  

 

 

Här har vi gammel-farmor Ulla, farfar Göran, pappa Joacim & lilla söta Mercedes.

 

 

På denna bild är det faster Emelie, mamma Josefin, pappa Joacim & Mercedes.

   

 

Mamma Josefin, pappa Joacim & lilla söta Mercedes.

 

Slutligen en härlig bild.

 

 

Farfar & Mercedes

  

 


Uppe i Hagfors var vi kvar till klockan var 09.30 på måndagsförmiddagen.
Då for vi hemöver igen,,, hade inte Ulla & Leif skulle varit iväg, så hade vi ju stannat längre den dagen.

 

Vi åkte ner till Göteborg och åt middag på Ikea, middag med dryck för oss två går på 68;-
Ja, billigare kan man ju inte äta någonstans.

 

 

En riktigt smarrig och smakrik middag.

 

Sen var vi in på själva varuhuset, dels så skulle jag ha ett sådant där underlägg man kan ställa flera grytor på ett och samma och sen så skulle vi ha ett nytt golvskydd. Vi tog ju det som låg under kontorsstolen vid datorn som underlägg till elscootern.
Köpte nu ett nytt.
För en kontorsstol kan verkligen förstöra ett golv, när den dras fram och tillbaks.

På själva varuhuset träffade Göran på en gammal barndomsvän från den byn han kommer från, killen han träffade bor ju kvar i Värmland, fast de var ner eftersom de skulle på Bruce Springsteen.

 

Färden hemöver gick väldigt smidigt och bra, flöt på fint.

Någonstans i Malmö spillde vi på mer diesel och sen så var vi in på Ica Maxi för att handla det som fattades hemma.

 

Okej,, får bli allt för idag.
Tack för ert besök och X-tra TACK till er som kommenterar.

 
 
Ingen bild

Maria A

29 juni 2016 13:24

menåååå vad fina kort!! vad mysigt ni verkar ha haft det , kul att du delar med dig....en underbar liten fin människa...o gudars vad maten såg god ut!! mys på du!!

Annelie

29 juni 2016 14:59

Tack,,, tycker det är både roligt att fota och att dela med mig av de i min blogg.
Maten var oförskämd god,,, vart faktiskt snopen att Ikea hade såååå god mat.

Jajamensan,, jag myser på.

 
wiper

wiper

30 juni 2016 07:15

Det syns verkligen på träden och gräsmattorna att det varit för lite regn. Vi har haft endast några skurar men sen sol igen. I dag på morgonen var det bara 14 grader varmt men det ändrar sig nog

Vad skönt att dom kollar upp dig ordentligt. Vad jobbigt med sockerfall.

Jag som klagar på ländryggen men du har det ju mycket värre. Visste inte att du skall in på operation. Min man har ju också blodförtunnande efter sin stroke för ett antal år sedan.

Vilka fina bilder på dig och babyn, förstår att det var en upplevelse att få hålla en baby i famnen, det är man inte bortskämd med

Vilken fin bild på fyra generationer och även dom andra på föräldrarna. Görans son är så lik honom på ögonen och lite andra drag

Tänk att Göran är farfar nu ;) Grattis till honom.

God mat fick man lägga blicken på också

Tack för alla härliga och fina kommentarer på min blogg. Du är för gullig vännen och omtänksam

Jag återkommer och läser mer efter gymmet

Ha en härlig dag
kram från
Malin

http://www.wiper.bloggplatsen.se

Annelie

30 juni 2016 07:29

Ja, det känns skönt att de kollar upp mig ordentligt.

Du har din ländrygg, och det är nog såå illa. Finns alltid de som har det värre än ens egna krämpor, men när det är som värst så finns inte de tankarna i ens huvud.

Jaaee,, att hålla denna lilla docka var fantastiskt

 
Vicki

Vicki

30 juni 2016 15:00

Vilken liten goding !!

Hur gammal är Görans barn?

När ska du bli op? Kommer du hem samma dag?

Tänkte höra om du kan träffas måndag, tisdag eller onsdag i v 28?

Aha så ni bor nära centralstationen. Då blir det nog lättast att åka inom Malmö för då kan jag välja både på buss och tåg.

Ha en trevlig helg,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

30 juni 2016 19:29

Görans son Joacim är 24 år, hans dotter Emelie är 20 år.
Jaaee,, lilla söta Mercedes är som en lite docka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards