Direktlänk till inlägg 30 juni 2016

Vi bor ju....

Av Annelie - 30 juni 2016 19:41

... på markplan både på gött och ont.
Det goda är ju att det är bara att rulla ut med rullstolen och sen när vi ska rulla ut vår gasolgrill, NACKDELEN är att alla "jäkla" ungar ska springa precis utanför våra fönster,,, det är planteringar och mellan de och våra fönster ska de prompt vara,, det är jag mäktigt trött på.
De hör ta mig f*n om man till och med släpper en brakskit.
Plus att de brukar ju springa på stockarna runt planteringarna så de kommer upp en bit också,,, då kan de precis titta in till en och jag som älskar att bara ha trosor och pyjamaströjan eller en t-shirt på mig i mitt eget hem.

Idag körde jag bort ett gäng ungar,,,, de förstår när man säger till de ordentligt,,, ingen idé att gapa och skrika åt de, utan säga varför man vill de ska hålla sig ute på gården.
För vi har ju en STOR gård.

 

Ikväll är det en tråkig kväll,, jag längtar efter Göran.
Åså ska han vara borta i morgon kväll OCKSÅ.

  
På festligheter för hans skull... grillning och några pilsner ihop med några andra killar.
*skoj för han, missunnar honom verkligen inte det*

 

Först ska det städas av här hemma, tänk att det reda har gått två veckor sedan vi städade.

 
Jag är väl upp och studsar runt med min rullstol i tidig timme, då brukar jag börja med genomvattningen av blommorna, sen tar jag tag i dammningen av kök, hall... har Göran tur så har jag även påbörjat skurningen av porslinet i badrummet.

Ikväll ska den torra disken ställas in, så allt är fit-for-fight med mina blommor i morgon.

 

Jahajaja,,, idag var jag tvungen att åka 6 mil tur och retur för att göra ett EKG på lasarettet som gick på 5 minuter.
Fattar inte varför jag inte kunde ha fått gjort det här i Trelleborg istället.

Har även ringt och pratat med neurologen som skrev ut mina blodförtunnande medicin från början, nu är det min husläkare som skriver ut den.
Ville ha reda på om det är någon risk för mig att få en ny 10-attack eller ännu värre en stroke nu när jag måste sätta ut den medicinen inför min kommande operation till veckan.
Ja, där fick jag inte mycket hjälp.

  

Vad ledsen jag blir,,, jag var ju till KappAhl igår, skulle "bara" kika på deras halva rea-pris.
Till mig själv så hittade jag en finare vit kofta, en söt blus och till Göran hittade jag en snygg väst (som man egentligen ska ha en skjorta under).
Men, tyvärr var den liiite för trång över Göran´s mage som har blivit lite rund nu efter han slutade med snusandet.

Var och lämnade tillbaks den idag, hittade en jumper till Göran som kostade 50;- på rean, men eftersom jag hade en 50-kronors check så kostade den zero.

  

Idag kom vännen Mari från Anderslöv bara "så där",,, ja alla ni som vet så älskar jag när folk bara dyker in så.
Nu ringer ju iofs hon alltid i förskott, men då är hon oftast reda på väg till mig / oss också.
Idag fick hon vänta en liten stund, för när hon ringde så var vi precis på väg ut från P-huset i Malmö.
Jag ringde till henne när vi var hemma igen.
Satt och tjötade ett par timmar, drack kaffe / thé... sen så var jag med henne ut på gårde så hon fick sig lite "frisk luft".

 

När hon hade åkt hem igen, så började vi med vår lunch.
Vi hade hemrullade köttbullar och stuvade makaroner..
*yammi*
Dessa köttbullar som jag rullade och stekte till midsommar och plus att jag köpte en stor burk löksill var sååå fint kvar här hemma.
  

Sillen får jag ta fram då jag vet Paula kommer på fika,,, för jag hinner inte äta upp en STOR burk löksill själv.
Vi köpte ju en stor, eftersom vi var många som skulle äta ur den.
Jaja, fick jag för det.

 

 

Bara en bild från vår stad.

 


 

Sååå sant.

 

Idag har jag haft och har fortfarande en huvudvärk som ligger och mal en del på mig.
Så, nu ska jag gå och ta mig lite att äta, rensa kattlådan, plocka in torr disk, ta av sängöverkastet och sen krypa ner under mitt kedjetäcke och hoppas på att det är något att se på teven,,, annars så får det bli en film.

 

Ha det gött.
PS. Vore roligt om ni alla som smyger runt kommenterade DS.


 
 
Ingen bild

Lena S

30 juni 2016 20:51

Jag erkänner att jag tassat in och kollat läget men inte haft ork att skriva nåt, Sorry. Det är trist när orken tar helt slut. Hoppas jag hittar den snart igen.

Trist att ni glömde maten men tur att den finns kvar. 😊 Förstår att du saknar gubben. Det är ju ändå bra att längta efter varann ibland... 😉

Kram 🌻

Annelie

1 juli 2016 13:25

Usch ja,,, finns inget jobbigare när inte orken vill som man egentligen vill.
Jag brukar säga det,, jobbigt när knoppen men inte kroppen vill.

Visst är det nyttigt att få längta efter varandra ibland,,, kommer att bli mycket av den varan då jag ska vara på 4 veckors inneliggande rehabilitering i Uppsala (70 mil hemifrån) i augusti.

Kram, Kram..

 
Sarah

Sarah

1 juli 2016 09:11

Svar: Ja det ska bli skönt, hoppas jag blir av med huvudvärken. Jag jobbar på Postnord på paketterminal :)

http://minbebis.com/blogg/hotmama

Annelie

1 juli 2016 13:26

Ajjj då,, då förstår jag du har ett tufft jobb.

Hur har det gått med din huvudvärk..

 
wiper

wiper

1 juli 2016 14:08

Vi bor en halvtrapp upp. Trist när barn inte har fått några regler att gå efter utan gör som dom vill. Vi kan bara sitta på balkongen på morgonen för sen är det ett jäkla liv i parken mitt emot. Trots att en del barn är rätt stora så skriker dom i i falsett så högljutt så man blir galen. Det skreks inte så mycket förr. Så jag vet hur det känns. Det var väldig skillnad när man hade eget hus

Märkligt att behöva åka så långt för ett EKG. Ja du samma är det för min man. Han gick upp i vikt när han slutade röka men det var ju för 25 år sedan ;) han har gått upp och ner i vikt sen dess

Vilken vacker blombild. Bra citat. Jag har också haft huvudvärk till och från, kan det kanske bero på dessa klimatförändringar och tryckande värme i luften?

Sköt om dig och ha det så bra
kramar från
Malin

http://http:/wiper.bloggplatsen.se

Annelie

1 juli 2016 17:22

Ja fyyy när de skriker som de kan göra ibland,,, nästan så jag också har lust att gå ut och skrika såå vansinnigt mycket så de får se hur det verkligen är.
Tycker om barn,, men ibland kan jag störa mig väldigt mycket på de,,, när de gör precis som de vill. Hänsyn & respekt, vad är det idag..??!! :-/

Ha nu en riktigt fin helg vännen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards