Alla inlägg den 4 juli 2016

Av Annelie - 4 juli 2016 14:48

... sedan jag ringde Uppsala. Har tyckt det varit konstigt att jag inte har hört något eftersom jag skulle in i Augusti.
Men, idag fick jag reda på att det blir inte förrens den 27:e september.
Å sen håller de på att kolla upp om jag kan få ligga kvar på avdelningen även på helgerna.

Jag ska ju ligga på en annan avdelning eftersom jag har fallrisken.
Å då tycker jag väl att jag även ska få ligga kvar, för fallrisken är ju stor även om jag ligger på ett hotell.
Så, vi får väl se hur det blir för mig.

 

Ni vet ju alla att jag köpte mig nya skor igår,,, ja idag när jag skulle ut på stan så skulle ja ha på mig de,,, hade jag TÄNKT mig i alla fall.
Men fyyy, vilken skitsko.
Så, tillbaks till Skopunkten med de och inga nya ska med hem.
Fattar inte att jag ens tittar där,,, för det är ofta jag har fått lämna tillbaks skor på grund av dålig kvalité.

 

 

Ni ser ringen vid snöret,, släppte direkt då jag skulle knyta skon.

 


Så, nu måste vi in igen till Malmö.
Bättre och köpa på hemmaplan,, då kan ju jag fixa sådant själv.

 

Jag var bort till Apoteket, fattades medicin för mig, när jag laddade tre veckors dosetter idag.
Sen var jag in på Nille, köpte doftljus i genomskinlig behållare i två olika dofter för halva priset / st.

Sen så köpte jag med mig mer servetter,, de har det erbjudandet nu.
Servetter för 5;- / paket.
Jag köpte 6 olika paket.

Sen var jag in en sväng på TGR, där köpte jag en plåskål som är bra i vrålåket plus ett block och pennskrin som vi också ska ha där.

 

Efter detta styrde jag nosen till Mallas, var bara in för att be de lägga undan korvbröd och ett annat gött bröd när det kommer färskt på torsdag.

Avslutade min stadsvandring på Öster Café, där Sinan och hans sambo jobbade idag.
Sinan vart jätteglad när han såg mig, var länge sedan jag var där.

 

Jag tar alltid en riktigt grov smörgås , inget de bakar själva utan det är köpebröd.
Denna smörgås delar han på också får jag två olika pålägg.

 

En med ost och på den andra kyckling-klet.
Gött varé..

Samar var inom en snabbis också,, så hon kramade och pussade mig på kinden.
De är för goa.

  

 

Måste bara visa,,, jag köpte för ett tag sedan strumpor på Rusta,,, väldigt mönster.
Men guuuud vilka goa strumpor.

 

   

Hela baksidan är vit.

 


Idag ska Göran fixa campingplats på Gekås camping, vi ska åka upp med vännen Paula i vårt vrålåk.

Ska in och shoppa loss, sen så ska vi strosa runt, grilla om vädret tillåter det, bara vara och mysa.
Vi får fundera ut hur Chammi ska åka med i vrålåket, om han ska vara lös, i en bur, sitta på en handduk i sätet och ha bälte på sig.
Men, det återstå att kika på.
Vi har en sådan tur att Anna, Paulas dotter sköter om våra katter.

    


Sen så får vi väl se vart vår tur med Paula går nästa gång.

 

Jag är trött,,, känns som det har gått i ett idag.
Jag har fått in pengar på mitt konto från en seg traderavinnare, vart en massa påminnelser om betalningen, sista jag skrev var att betalar han inte inom tre dagar så blir det ett stort negativt omdöme.
Konstigt, då kom betalningen.
Men, det retar mig att det ska komma en massa dumma bortförklaringar.
Visst, att de är försenade EN gång på grund av något, det kan jag köpa
Men, sen äré bara dumheter.

 

Jag är så,, vinner jag en auktion, den betalas direkt, de som vinner inne hos mig och betalar snabbt då skickar jag paketet samma dag, senast dagen efter.
Men, detta paket tror jag jag skiter i att skicka idag,, känner inte ett dugg för att gå ut något mer idag.
Får se vad det blir med det, när gubben kommer hem.

Men... NU ska denna stora kropp vätas omkull på sängen ett tag.

 

TjingeLing..!!!

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards