Alla inlägg den 6 juli 2016

Av Annelie - 6 juli 2016 12:04

... stugor.
Hoppas att ni har det bra denna onsdagsmiddag.
Själv håller jag på att packa inför mina dagar som inneliggande på lasarettet i Malmö.
Jag ska nämnligen få min njursten bortopererad.
*SKÖNT*
En värk som försvinner från min kropp i alla fall.

 

Jag har alltid lika svårt att packa,, har alltid för mycket kläder med mig, men bättre det än åt andra hållet.
Nu har jag i och för sig bara myskläder, en pyjamas och kläderna jag åker i.
Men, extra strumpor & trosor har jag med mig plus mysbehån.

 


Jag vet ju inte vad länge jag blir kvar, men jag tror / hoppas på att jag kommer hem redan på fredag, senast lördag.
Beror ju på hur jag mår i all min värk efteråt.
För "normala" personer får gå hem redan samma dag,,, men läkaren på urologen ville ha mig inneliggande eftersom jag har mina stora problem med värken.

 

Sitter och funderar på om jag ska äta rester av gårdagens middag, som min man gjorde det mesta av. Jag skalade bara potatisen.
Vi åt kokt potatis, stekt fläsk och löksås.
*fyyy bubblan va det är gött*

 

  

Å vilken sås min äkta älskade man fick till.

 

I förrgår grillade vi fläskkotlett, till detta hade vi pommes som hade friterats i varmluftfritösen.

 

En av de bästa köksmaskinerna vi har.

 

 

Det är ju i alla fall liiite nyttigare än att fritera i en vanlig fritös (som vi också har, men används aldrig)

 

 

Tyvärr så hade vi redan hunnit att ta våra portioner här.

 

Vi bor ju på markplan, så det är lätt att rulla ut vår gasolgrill precis utanför sovrumsfönstret, där gubben har en stock att sitta på medans han väntar.
Han använder alltid elektronisk termometer när han grillar, så köttet är aldrig torr.

 

Hur gör ni..??

 

 

Vi fick denna grill av mamma och pappa, och den har vi använt flitigt.

 

 

Yammi..
På de nyare gasolgrillarna är det ju inte dessa stenar längre.
Något som vet vart man kan köpa nya sådana..??
För dessa har snart gjort sitt. 

 

 

Min älskade man.

  

 

Igår var det ju som ni har läst i min blogg en otroligt TRÖTTSAM dag,,, så jag gjorde inget annat än å vilade igår.
Kikade på denna serie min vän Wiper hade rekomenderat.
Såg första avsnittet, till det andra somnade jag sååå gött.
Men, det har jag sett nu på förmiddagen.
  

Men, igår eftermiddag var jag bort en sväng enbart till Posten, jag skulle skicka två Tradera-paket och sen så skulle jag hämta två hårvårdsprodukter från HeadCare.se

 

Någon som testat dessa..??

Jag hade lite av den vänstra flaskan i håret igår, jag tror verkligen det kan "lyfta" upp frisyren en del.

 


När jag kom hem, så kom jag och Göran samtidigt.
In, skalade potatisen, åt och sen tillbaks till sängs.

Jag vill alltid vara snabb med att skicka Tradera-paketen, är en kund snabb att betala, ja då ska de även ha varan snabbt.

 

Nu vet jag inte riktigt hur det kommer att bli med uppdateringar från mig.
Men, OM det inte kommer några, ja då vet ni varför.

TACK till er alla som läser och ett extra TACK till er som kommenterar.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards