Alla inlägg den 11 juli 2016

Av Annelie - 11 juli 2016 07:24

... denna vackra soliga dag.

Måndag igen,, jobbar eller har ni semester..??

Sista veckan min man jobbar nu, innan han går på 3 veckors semester sedan.
Vi brukar alltid ha semester i slutet på juli, början på augusti.  I år kunde vi inte bestämma så, då de stänger företaget han jobbar på veckorna 29 & 30.

Denna vecka jobbar han eftermiddagen, det innebär att han är ledig fredag.
Då tar vi vrålåket och hämtar upp vår vän Paula, sen styr vi nosen mot Ullared.
Då ska det shoppas loss.

  

Nä då, så mycket lär det inte att bli.
*TROR jag i alla fall*

 

Hur jag mår nu..??!!
Kan ju säga som så att denna kateter som sitter kvar mellan njuren & urinblåsan KÄNNS.

Det är en molande smärta över höger njure och sen så är det som en kraftig mensvärk i nedre delen av magen.
Vecka 30 ska jag in då ska de dra bort "skiten".
Sen så är jag fit-for-fight från njurstens-smärtan i alla fall.

 

Denna smärta ska jag alltså åka upp till Ullared med, *hur tänkte jag där*.

  


Hela lördagen låg jag,,, var bara upp på toaletten och tog mig något att äta när Göran inte var hemma.
Men, jag behövde denna säng-liggar-dagen.

 

Igår söndag ringde min syster och hennes man, de skulle komma till oss.
*Detta visste vi alltså om*
Innan de kom så ringde Paula och frågade om hon kunde komma inom, jag sa att vi väntar hit syrran men att hon kunde komma ändå.
Jag kommer bara och säger hej, jag går när de kommer sa hon då.
Men, hon hann bara innaför dörren så kom syrran och hennes gubbe.

 

Det slutade med att Paula satt också med vid köksbordet när vi fikade, hon sa att hon inte skulle ha något.
Men, vi fick henne att stanna.

 

Vi satt väl cirka 1,5 timme, sedan gick Paula och syrran och hennes make skulle också röra på sig.
De bodde en natt på Trelleborgs camping Dalabadet, för idag ja i denna skrivande stund så står de med bil och husvagn för att köra på färjan till Tyskland.
Innan de åkte så köpte syrran ett par byxer och två kjolar av mig.
Alla tre plaggen var helt nya.

När de hade gått och cirka 15 minuter senare så ringde det på dörren igen, ja då kom min son som ska vara hos oss tills på fredag.
Ska bli gött att få rå om honom riktigt.
Blir mycket mamma-son-eftermiddag / kvällar eftersom Göran jobbar eftermiddagen.
Jag frågade Andreas om han ville följa med oss till Ullared, men han ska hem för han har vunnit två biljetter på Lasse Stefanz som spelar i en park hemma i Värmland på lördag.
Lasse Stefanz står högt i kurs hos min son
Har alltid gjort.

 

När jag skrev om kläder förut så kom jag på, jag har ju skickat efter behåar förr från Bonprix, nu skickade jag efter en häromdan och wow, vad snygg och satt som ett smäck.
Billiga är de också, en behå plus frakt 198;-
För går man in på en riktigt underklädesbutik så kostar ju en redig behå mellan 600-700;-

  

 

 

Visst är den snygg..??
Bra med breda axelband, och att den är bred i tyget bakpå ryggen också.
*Känner mig helnöjd*
Tror jag ska skicka efter en annan också, passa på nu när det är fri frakt.

 

I onsdags var vi ju och gjorde lite ärende efter jag hade blivit inskriven på lasarettet, då var vi bland annt till Ekohallen i Malmö.
Där hittade Göran bollar som jag kan klämma på när mina händer smärtar som mest.

 

 

De var riktigt sköna att klämma på.
Visst är de käcka..??!!

  

 

Enda som ska hända idag, är att det ska handlas hem lite mat (eller inte mat, för det har vi fulla frysen), men tillbehör och potatis.
Solen skiner för fulla segel utanför våra fönster.

Jag passar på att önska er en riktigt fin måndag.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards