Alla inlägg den 12 juli 2016

Av Annelie - 12 juli 2016 07:20

... "sorg" i mitt hjärtat jag måste avboka vår tur till Ullared nu till helgen.

 

 

Jag är inte så tuff som jag trodde.

 


Känner det nu när min son är hos oss, å jag är uppe mer.

Igår åkte han och jag till Willy:s & Lidl för att handla, jag åkte elskoter och han cyklade på Göran´s cykel.
"Pojk"-vaskern hade såå ont i röven innan vi kom hem igen.

  
Ovan att cykla vettni.

Vilken 23-åring sätter sig på en cykel, när det finns en bil..??
  

När vi kom hem från vår shoppingtur, in med det och in med alla varor i kyl / frys, sen direkt till Öster Café.
Ville visa vårt favoritställe.
Det var Samar som jobbade, hon vart så glad när hon träffade oss.

 

Sen hem och då la vi oss på sängen, Andreas i Göran´s och jag i min,,, vi skulle kika på en film.

Andreas hittade ingen som han tyckte vara något speciellt bland våra filmer.

  

Han hittade en film på CMore eller Viasat-filmkanalerna.

Vi började tittade, sen så somnade jag såååå gött.
Men, jag sov inte länge.

 

Jag / vi började med maten igår kväll, varken jag eller Andreas var hungriga.

Men, när det väl var klart så åt Andreas, jag själv tog bara en smörgås.
När jag var ensamen i köket och höll på, ja då rullade arbetsstolen iväg för mig när jag skulle ha ut durkslaget, vilket resulterade ju att jag ramlade baklänges på köksgolvet och slog mig ganska så rejält på vänster skinka + att det blir sättningar i både nacke & rygg.
Så jag har ONT, Ont & ont.

*jävla skit*

  

 

Eftersom Andreas är hos oss denna vecka så blir det ju ingen vila i samma utsträckning, så då orkar jag helt enkelt inte åka till Ullared och flänga runt där med rullstolen.
Näpp, det får bli när jag är fit-for-fight igen.

Jag sms:ade Paula inatt om detta, men frågade henne om hon ville gölja med oss ut i husbilen mellan lördag och söndag.
Vart vi åker då vet vi inte ännu, men någonstans kan vi ju fara och bara vara.
Får se vad hon säger.
Vill hon inte,, så åker vi nog själva en sväng.

 

För att återgå till denna vecka då min älskade son är på besök, på torsdagskväll ska vi åka till Smygehamn på kvällen mellan 18-21, då de har utställning på äldre / nyare amerikanska bilar.
Men, detta beror ju på vädret.

 

Min son är ju intresserad av dessa åk,,, han är ju själv en halv-raggare, umgås mycket med kompisar som har både sämre och finare amerikanare.
Hans dröm är ju att köpa sig en bil.
Får väl se vad hans dröm blir av.

 

Andreas och några av hans kompisar var ner till Poweermeet i Västerås på lördagen innan han kom till oss på söndagskvällen.
Men, nu tydligen är det slut med denna bilutställning,,, i alla fall i Västerås.
För han som har fixat detta i alla år, vart ju rånad på 1 miljon kronor detta år.

  

 

Hmm.. vad lätt det är att tappa en "röd-tråd" i mitt bloggande.
Hoppas att ni står ut.

  

För att återgå till vår matlagningskväll igår.

Andreas hjälpte mig steka bacon & nötfärsen.
Jag skar purjolöken, sköljde den, kokade pastan, gjorde såsen, sen in med allt i ugnen.

Andreas åt, men jag var inte speciellt hungrig så jag tog bara en smörgås och en kopp thé.

 

 

Detta är en riktigt god gratäng.

 

 

  

 

Göran har en favoritglass,,,som han äter en del av.
När han hörde vi skulle till Lidl så hade han önskemål om glassen och tuggumi.
 

Denna älskar han, jag själv har inte ens testat den ännu.

 

Jag måste bara visa er vad fint mitt ärr är efter lårbiopsinen.

 

Syns ju knappt, eller hur..??!!


 

Någon gång i framtiden så "tror" jag att jag ska göra en tatuering på låret, då blir det över detta ärr.
Inte för att det just är ett ärr, utan det är för att det är högra.

Men, först ska jag göra en coverup på hjärtana jag har på höger arm.
Är inte alls nöjd med de.
Var det till att börja med,,, då var de snygga med ifylld röd färg, sen så såg jag att mer och mer röd färg fattades runtom.
Nu är de ifyllda svarta å det känns inte alls bra.
Jag är lite "ånger" på att jag inte gjorde bara enkla hjärtan, alltså bara konturerna utan ifyllnad.
Men, lätt att vara efterklok.

Får se om vi får tag på en tatuerare som är väldigt duktig på cover up.

 

Ja ni, jag har väl inte så mycket mer att berätta i detta inlägg.
Så, jag säger Tjingeling för denna gång.

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards