Direktlänk till inlägg 15 juli 2016

Härligt att vakna...

Av Annelie - 15 juli 2016 07:25

... med sendrag i tårna.
*NOT*
Helvetets jävlar så ont det gjorde i morse, och VAKNA på grund av det också.

*suckar*
Jag brukar ha det på kvällarna innan jag somnar, men idag är första gången jag vaknade av detta hemska.
Jajaj, varför ska det inte vara DET också. Jag har ju all annan skit så,, lika bra att lägga en skitsak till på listan.

  


Jahapp, idag är det egentligen blomvattendagen, brukar alltid göra det på morgonen när jag kommer upp.
Men, jag vill inte störa min älskade son när han sover på den dubbla uppblåsbara tjockare madrassen i vardagsrummet och vi har ingen dörr till köket.
*kan jag faktiskt sakna ibland*

Så, jag får helt sonika vänta med den uppgiften.

 

På tal om blommor,,, häromdagen var jag tvungen att binda upp dessa två stora blommorna,,, risken att de skulle välta var för stor.

   

Hoppas att de trivs med denna uppbindning.

 

 

Visst har den en underbar färg, nu har alla knoppar slagit ut, så det är en fröjd för ögat.

 


Har ni "gröna fingrar" så ni klarar era blommor bra..??

Dessa blommor vi har i köksfönstret, olika sorter av orchideér klarar vi jättebra, de verkligen stortrivs i det fönstret och med skötseln de får.

  

Idag är det en dag med sol igen,,, men vi får väl se om den håller sig kvar eller om det blir som igår, den kom och gick och på sen eftermiddag / kväll var det helt och håller gömd innanför molnen, men vi hade inget regn i alla fall.
*Glad för det lilla*

 

Andreas och jag åkte ut till Smygehamn vid 18-tiden,, de hade ju en veteranbilutställning där.
Vi ville ju bara kika lite och sen mysigt att göra något tillsammans.

 

 

Denna bil gillade jag, tyvärr är ju bilden på långt håll, dum som jag var så zoomade jag ingenting.

  

 

Min favorit var ändå denna,,, vilken läcker bil i en helt underbar färg.
Killen som står till vänster, var han som ägde bilen.

 

Fanns en del, men inte så jättestort. Men ändå roligt att kika på.
Å där sprang jag även på en bekant, när hon bodde ihop med sin sambo här i Trelleborg så umgicks vi parvis, men sen så bröt hon med den kille och flyttade uppåt i landet istället, till en ny kille.
Men hon har ju sina bröder och söner kvar här nere, så hon är här rätt som det är.
Men, vi har totalt tappat kontakten, men så sprang jag på henne igår.
Vi har inte pratats vid på 2 år.
Var lite krystad stämmning mellan oss.
Så, vi fick inte så mycket sagt, innan vi sa hej igen.

När vi var klara med självaste utställningen så gick vi upp till Smyge-kiosken för att köpa glass, jag ville ha en liten mjukglass i bägare med nötkross på *Yammi* och min son köpte sig en banansplit *DUBBELyammi*.
Detta bjöd Andreas mig på.
Tack för det min älskade son.

  

Sen ville Andreas gå ner till Sveriges sydligaste udde.
VI rullade neråt,, det är ju inte alls långt ifrån kiosken.

 

 

 Här står det en massa olika kilometer runt om.

 

 

Här står vi längst nere vid havet och gången upp / ner.

 

 

Andreas funderar.

 

 

Stod vi längst ner och jag ville fota molnen då jag tyckte de var fina.
Zoomade rejält med min mobil, därav bildkvalitén.

 


Göran sms:ade och frågade om Andreas var nyfiken på att se vad och hur han jobbar. Så, efter vi var klara i Smygehamn åkte vi tillbaks till Trelleborg och Göran´s jobb.

Var där i cirka 25 minuter, sedan åkte vi hem.
Nöjda efter vår lilla tripp ut.

 

Jag var sliten och hade ont,,, Andreas blåste luft i madrassen direkt när vi kom hem, han stöp på sin säng och jag stöp i min, där låg vi och kikade på en varsin teve. Jag såg inte länge förrens jag sov.
Vet inte ens jag var SÅ trött, hann inte ens ta kvällsmedicinen.

  

Hörde inte ens när Göran kom hem,, Andreas har varit vaken varenda natt han har kommit, jag har sovit som en gris.

Vissa nätter har de ätit något ihop, andra har Göran tagit med sig det han åt till sovrummet.

 

På tal om att äta osv.
En bloggläsare tyckte maten jag la ut häromdan såg god ut, så hon ville ha receptet.
Så här kommer det:

 

JAKTLÅDAN 4 portioner

 

* 450 gram färs (älg eller nöt)

* 1 paket bacon

* 6 dl spiralmakaroner, okokt

* 1 st creme fraiche (jag hade dubbel sats så jag använde 5 dl)

* 3 msk ketchup el. chilisås

* 1 st buljontärning 

* 3 dl grädde
* 0,5 purjolök

* 0,5 påse riven ost

 

GÖR SÅ HÄR

 


1. Bryn färsen och bacon, salta och krydda efter behov och slå sedan över det i en stor skål. Hacka purjolöken och ha i skålen.

2. Koka makaronerna som sedan slås över i samma skål, blanda ihop allt och ha över i en gratängform.

3. Koka ihop grädden, buljongtärningen och creme fraichen och tillsätt sedan ketchup eller chilisåsen. När det kokat ihop, slå det då över blandningen i gratängformen.

4. Strö den rivna osten över och gratinera i cirka 30 minuter i 225 graders värme.

 

En grund jag går på, sen så höftar jag alltid med allt.

 

 

Jag använder aldrig vanlig buljongtätning, utan jag använder alltid denna "mjuka" buljongtärning istället.

 

Lycka till, en himla god maträtt är det i alla fall.

 

Nu passar jag även på att önska er alla en riktigt Trevlig Helg, många går säkerligen på semester idag.
Min gubbe gick ju på sin 3 veckors långa semester klockan 00.00 inatt.

 

Tjingeling.

 

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

15 juli 2016 11:50

Vad mysigt ni haft det, du och sonen! Har också varit i Smygehuk en gång för några år sen :-) Jag har en hel del att läsa ikapp här inne ser jag :-D Har inte läst några bloggar alls under den 3 veckor långa semestern. Kom hem igår. Idag har jag världens jobbigaste huvudvärk, är nog för att jag saknar mitt ♥ :-)
Hoppas du har en fin fredag vännen! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

15 juli 2016 14:30

Mmm.. jag riktigt älskar när han är nere hos oss och denna vecka har ju varit ännu mysigare, då vi verkligen har haft mor-son-tid.

Hihi, ja då har du att göra med bloggandet. :o))

Usch ja,, det måste vara jobbigt att helt plötsligt inte få vara tillsammans 24/7.

Försök att ha en fin fredag och hoppas att din huvudvärk släpper med sig.. // Kramar om

 
Bettan

Bettan

16 juli 2016 14:57

Vilka gröna fingrar du har..jättefina.
Själv har jag inte en växt inomhus..jag hinner inte pyssla om dom. Utomhus har jag perenna deflesta så jag slipper planta..nån pelargon bara.
Tror du bor i Trelleborg..där ha jag bott i 17 år tror jag det var. Både ute på öster och inne i stan på några ställen. Nu är man bara nån gång om året där.Ha det så bra du kan..

http://Guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

17 juli 2016 09:24

Tack, är jätteglad att de trivs så bra hos oss och med skötseln se får. Sa det till mamma och pappa när de kom med första, att dessa blommor klarar inte jag...åså vart det sååå bra 😉

Det stämmer, bor nere i Trelleborg och har så gjort i snart 9,5 år nu.

Ha det gött...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards