Direktlänk till inlägg 23 juli 2016

Hej i.....

Av Annelie - 23 juli 2016 10:00

....sommarvärmen.

Ja vilken helt underbar första semestervecka vi har haft och fortfarande har.

Vi tog ju vrålåket i onsdags och åkte till Ivö Camping,  där låg vi två nätter...sen så fortsatte vi till Simrishamn, FULLT på campingen 😯

Drog vidare till på en till camping *minns inte namnet* som också låg vid havet.

Där fick vi en plats precis vid vägen som var in och ut till andra platser, vi hade alltså inte kunnat sitta utanför bilen.

Detta skulle de ha 290;- / dygn för.

Nä tack sa vi och drog vidare.

Såg en skylt om en camping efter vägen som svängde in mot höger...alltså ifrån havet.

Vi åkte in...kom fram till FBU Kursgård utanför Ystad.

En lite mysig camping på landet.

Så, här checkade vi in och ska vara här tills i morgon. 

245;- / dygn, då kostar det inget extra för varmvattnet till varken dusch eller diskning.

Enda som är, är att de har inget kök här = ingen micro heller.

Diskmöjligheter finns i alla fall.

Igår fick vi testa spisen i husbilen...då vi skulle värma rester.

Idag blir det också värmning av rester, ikväll kanske det blir korvgrillning.

Dagens program blir att bara jäsa i solen....men nu har jag i alla fall smörjt in mig, har redan fått färg...så risken är stor annars att jag bränner mig rejält.

 

Här är alltså vår utsikt från vår husbil där vi står nu.

Kvällssolen har vi också.

*underbart*

 

I morgon åker vi hem till våra älskade kisseherrar.

*Längtar*

Vi blir säkerligen "ut-jamade" när vi kommer hem...även fast jag vet Paula sköter om våra pälsklingar bra.

 

Hihi...igår efter vi kom tillbaks till fastlandet från Ivö-n så stannade vi till på Eko:- i Fjälkinge. 

Vi skulle "bara" ha lite småsaker.

Kom ut med 3 stora påsar, lite saker till både hemmet och vrålåket.

Men kaffet glömde Göran.

😟

Å här vi bor nu äre relativt långt till affären. Det ÄR lite bökigare med en husbil...för när den väl står på plats...så står den bra.

Det är alltså lika med att han dricker the dessa dagar.

 

Ha det allra bäst i sommar 🌞🌞🌞😎😎😎

 


 
 
Ingen bild

Susanne

23 juli 2016 11:06

Hej hjärtat!

Låter som en härlig semestertripp! Såg härligt ut på bilden! Har ni varmt varmt där? Här var 28 grader igår o idag känns det varmare och det är alldeles vindstilla!

Låter skönt men så har vi de där små tripsen! :( Eller millimetrar som Tony kallar dem... De är precis överallt och då menarjag överallt! Tom här när jag ligger på sängen! Blir snart tokig!!!

Idag ska vi till Rusta, Dollar Store o Engelbrektsboden för att fixa lite ärenden...

Ha en fortsatt trevlig dag!

Massa kram <3

Annelie

23 juli 2016 12:02

Hallojs vännen..

Ja...det är riktigt, riktigt varmt och skönt..med en härlig bris och några slöjmoln.

Tripsen..?? 😟

Mysigt med en lite utflykt för dig...så du kommer utanför hemmets 4 väggar.

Ha det bäst gumms...// Kramar ❤

 
Vicki

Vicki

23 juli 2016 11:22

Ni ser ut att ha det toppen 😃.
Då är ni inte vid havet nu? Gillar ni att bada?
Kan ni laga mat i er husbil?

Det är Ralph och jag som är kusiner. Vi står varandra väldigt nära men träffas inte så ofta eftersom han bor norröver. Fast försöker träffas minst en gång om året.

Ha det gott 😃, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

23 juli 2016 12:06

Ja...vi mår gött här vi är.
Vi bara ÄR.
Nope, inte vid havet...fullt där.
Njää..varken jag eller Göran är nå speciellt för att bada.

Ja, vi kan laga mat i bilen, har en spis med 3 gasolplattor.

Roligt att ni har den fina relationen fast ni har sååå många mil mellan er.

Ha en skön lördag..

 
Annie

Annie

23 juli 2016 20:00

Låter som ni har det härligt och bra! :)
Vilken härlig semesterresa ;)

Förstår att du saknar era kissar ;)
Vi har 2 kissar här hemma nu, är kattvakter .. igen ;)

Ha det toppen ..

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

23 juli 2016 20:32

Ja...dessa dagar har varit ljuvliga.
Har varit så mycket med tråkigheter hemma sedan jag vart SÅ HÄR dålig.
Så det är roligt att vi kommer ut...på annat ställe än vårt hem, bara vara vi två och sen slänga några ord med andra campinggäster.

Går det bra att kissarna är hemma hos er...finner de sig i det..??

Ska bli sååå gött att komma hem i morgon och få snosa ner sig i deras päls.

Ha det bäst du också min vän...// Soliga & Varma Kramar

 
Annie

Annie

24 juli 2016 10:24

Sv: Det går bra med kissarna :) dem åker antagligen hem ikväll ;)
Ja dem verkar göra sig väldigt hemmastadda hos oss och är så gosiga :)

De har tom sina speciella platser i våran soffa haha ;)
Förstår vad du menar, så mysigt att snosa ner i pälsen på dem ;) *ler*

Ha en fin dag vännen ..

Var rädd om dig :)

Kramisar :)

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

24 juli 2016 19:55

Älskade kissar,,, härligt både för er och deras ägare att det går såå bra att ha de hemma hos er.

Ha nu en helt underbar fortsättning på kvällen och en skön måndag.. // Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards