Direktlänk till inlägg 24 juli 2016

Nu så...

Av Annelie - 24 juli 2016 19:55

... är jag på plats i vårt hem igen.

Vi har ju i och för sig varit hemma länge, vi kom hem redan i förmiddags.

Vi plockade inte ur allt ur husbilen denn gång, för bara jag har varit till urologen på onsdag så ger vi väl oss ut nån dag igen, men vilken dag det blir har vi inte bestämt oss för ännu. Beror på kattvakten också, Paula skulle själv bort någon dag,, så vi får se hur det blir då.
På tal om urologen,, det ska bli sååå gött att få ta bort katetern som sitter mellan njuren och urinblåsan,,, jag blir tokig på att känna mig såå kissig som jag gör.
Å när jag väl är på toaletten så kanske det kommer två droppar,, snacka om att detta är störigt.

 

Som sagt var, vi kom hem redan i förmiddags, åkte från Fredrikbergs Camping som ligger utanför Ystad vid 10-tiden.

På tal att åka därifrån,,, de hade ju kort som gick till duschar, toaletter osv... detta kort skulle även släppa ut oss genom en bom.
Men, Göran hoppade ur vrålåket och sen så visste han inte riktigt vart hans skulle sätta detta kort så bomen skulle gå upp.
Men, då såg jag, så jag sa det till honom,,, sen så skulle han ju ner med detta i en låst brevlåda,,, ja det resulterade ju att bommen gick upp och hann att gå ner igen.
För Göran var ju ute och gjorde allt detta,,, å sen så skulle han ju in och köra iväg.
Ja, där stod vi med lång näsa..

  

 

Här stod vi alltså, "innlåsta".

 


 

Detta var alltså en vy från vårt vrålåk på Fredriksbergs Camping som ligger utanför Ystad.
En mysig liten camping som ligger ute på landet,,, enda som var lite "tråkigt" var att de hade ingen försäljning av något på campingen,,, ena dagen var jag såå glassugen. Så, nu ska glasstrutar med till bilen och dess frysfack.

Men vi har verkligen njutit,,, av lugnet, varandra och att inte förglömma SOLEN & dess VÄRME.

 

 

Lekte lite med selfiepinnen.

 

 

Detta är gött för Göran, slippa en massa måsten som han känner hemma.
Visst, nu blir det ju lite mer "pass" på mig,,, hemma kan jag ju rulla iväg själv, här måste jag ha hjälp.

 

 

Fick dessa vändbara sängöverkasten av mamma & pappa, och se vilken tur vi hade att fjärilskuddarna går i samma färg.

 


Vi har alltså bara varit,,, ätit gött av mat vi hade färdig med oss.
Så gött att slippa stå med maten.
Sen blir det ju en del grillat.

 

 

Detta åt vi igår kväll, lite ihop plocka av det vi hade kvar .
Så grillad korv, korvbröd, potatissallad, mimosasallad.

Det smakade riktigt, riktigt gött.

 


Nu kommer det lite bilder på vår resa.
Blir liksom ett ihop-plock.

 

 

Detta är precis när man kommer av färjan på Ivö, så det är reception, kiosk, gatukök, pub allt i ett.

45;- för en 50 cl starköl,,, det var det enda de var billig på på det stället.


Jag "tror" de tar 60;- för en 50 cl stor öl på Frykenbanden hemma i Värmland.

 

 

Gästhamnen på Ivö.

 

 

Dessa änder hade inte vett att vara rädda, men de vart ju matade också.
De badade mellan barnen i vattnet,, det såg så jättemysigt ut.

 

 

Bara en selfie på oss båda i vrålåket.

 


Idag har vi tvättat två maskiner med tvätt,,, bland annat en kortärmad topp jag köpte på KappAhl för ett tag sedan,,, första gången jag tvättade den idag eftersom jag inte använt den förut.
Tvättade den på 40 grader som den ska göras.
Men, den kom ju ut som en 34:a /36:a..... så jag har skrivit mail till KappAhl nu och även skickat med en bild på toppen.
För detta kvitto har ju inte jag kvar,,,, eftersom det är länge sedan jag köpte den.
Hoppas nu bara jag får bra respons på detta.

 

Sen var vi ju på Lidl och handlade innan vi åkte hem från vrålåket,,, där köpte vi bland annat fikabröd eftersom vi hade tänkt oss att åka till Paula och fika idag.
Men, när vi kom dit så hade hon en gammal cykelkompis på besök, de tävlingscyklade ihop.
Då sa vi att vi kommer en annan dag,,, de skulle få ha sin egen tid ihop.
Men då vart vi liksom "jaha, vad ska vi nu hitta på".
Det slutade i alla fall med att vi drog in till Malmö... åkte och åt på detta ställe KFC, som bara ha friterade kycklingbitar.
Visst, gött varé, men inte värt pengarna, för det är relativt dyert.
Men, nu har vi testat det i alla fall.

 

 

Göran tog en stor box, 4 friterade kycklingvingar, en kycklingburgare som en hamburgare, strips och dryck.
Jag själv köpte bara 3 friterade kycklingfilé-bitar med sötsur dippsås.

 

 

Så här såg mina bitar ut... åt bara två, smakade bara lite på min tredje.

 


Sen var vi in till Ikea,,, skulle kika på en lampa en facobook-vän hade köpt sig,,, tog den men la tillbaks den,, men vill ha den.
Så, innan jag har bestämt mig så är den väl slut.

  

Sen ska jag ha något vid sängen i vrålåket, så jag kan ha mina mediciner, glasögon, mobilen på.
Vette tusan vad jag ska ha ännu.

*SUCK*

 

Så,,, nu har jag svamlat klart med er.

Må väl och ta hand om er.

 
 
Ingen bild

Lena S

25 juli 2016 08:09

Snygga överkast. Jag har likadant fast brun/beige.
Va skönt ni har det med vrålåket att ni kan åka när det passar er.
Blev kissarna glada när ni kom hem?

Kram

Annelie

25 juli 2016 08:45

Jaaee,, jag / vi är jätteglada att vi tog detta beslut att köpa oss en husbil.
Som du säger,, kan åka när man vill, behöver inte boka något hotell etc,,, men här nere efter havet måste man boka campingplatser (lärde vi oss av denna resa) *L*

Jaaee,, de blir jätteglada,, först blir de nästan snopna, men sen... :-D

Kramen..

 
Annie

Annie

25 juli 2016 10:27

Förstår dig, tufft att ha katetern där-skönt för dig att få bort den snart :)

Säger Välkommen hem igen!:)
Och jag gillade med era överkast, fin färg ;)

Sv: Tack för peppen snälla du, det värmer<3

Ja eller hur, så dumt och onödigt med såna kommentarer :/

Ha det så bra .. :)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

25 juli 2016 14:23

Jaaaee,, det ska bli gör gött att få bort skiten.
Men, nu har jag i alla fall sluppit den molande värken över njuren.. *glá för det lilla* :-D

Ha det bäst kära du och sköt om dig.. // Kramen

 
wiper

wiper

25 juli 2016 13:03

Förstår att det blir härligt att få bort katetern. Jag har bara haft en sån en gång då jag opererade höften men den togs bort dan efter.

Vad härligt ni haft det, kul att få se många fina bilder på vad ni gjort. Lyckostar som har en sån fin husbil. Mycket bättre än husvagn som är mycket mer jobb med när man skall till och från

Tråkigt att det blivit så dyrt med snabbmat. Förut var det billigt att köpa med sig men nu är det nästan lika dyrt som på restauranger har vi märkt

Ha nu en skön dag i solen
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

25 juli 2016 14:26

Ja, det är jättehärligt med husbilen... men enda är att vi åker inte gärna iväg när den väl står på plats.
Å sen så är det drygt 7,5 meter att "dra runt på".... så man åker ju inte ner på några trånga gränder precis.
Men, ändå gött att ha den.

Usch ja,, allt har blivit så jäkla dyrt, tänk om lönerna / sjukpenningen / pensionen kunde öka lika snabbt.

Ha det bäst kära du.. // Kramar

 
Vicki

Vicki

25 juli 2016 22:44

Jag tycker Sverige är otroligt fint och jag älskar Norrland. Ta er upp hit någon gång.

Där min kusin bor nu är ca 105 mil så det är ungefär halv vägs upp mot hur långt Sverige är.

Vi kör inte genom Värmland när vi åker norr över. Fast i år så ska vi åka ett annat håll hem så kanske vi passerar Värmland då.

Ha det gott Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

25 juli 2016 23:50

Ja, då har ni en bit mellan er.
Alla säger att Norrland ska vara så fint,, har aldrig riktigt lockat mig *beror nog på alla mygg / knott*
Men, nu när vi har husbilen så vet man aldrig vart vi hamnar.

Värmland är också vackert landskap.

Ha en fin fortsättning på er semester..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards