Alla inlägg den 27 juli 2016

Av Annelie - 27 juli 2016 06:07

... och jag sitter här, klockan är endast 06.08, det är väl jag och     -en som är vakna.
Nä då,, några fler är det ju.
Jag var upp redan strax efter 05.00, gav Sylvester *Trisse, är inte så intresserad* blötmat, la upp ett pålägg som var framtaget från frysen igår i en bunke, gjort mig egen frukost och sen så satte jag mig här. Har kikat på SMHI och ja, det ser lovande ut.

  

 

Igår tisdag, så var jag också uppe tidigt, Göran var inte hemma, då han var och tvättade husbilen (=vrålåket) men sen frampå förmiddagen vart jag så otroligt trött, så jag la mig uppepå sängen efter jag bäddat den.
Å somnade om såå gött.
*välbehövligt*

När jag vaknade till sans igen, gjorde vi oss iordning för en tur in till Malmö.
Vi besökte ÖB, Willy:s och Ikea.

På Ikea kikade och kikade vi på någon "möbel" vi kan ha mellan våra sängar i vrålåket på nattetid, för att lägga från sig mobilen, glasögonen, vattenflaskan och min medicindosett.

Slutade med att det vart en rullvagn, mest praktiskt med tanke på att vi vill flytta den på dagtid.

 

 

Bild lånad från Ikea´s hemsida, därför så lite bild.
Men, denna kommer alltså att stå mellan oss nattetid och mellan förar / passagerar sätena på dagtid.

 

Vi åt även middag på Ikea.

 

Jag tog oxrullade, rabarbersås och ugnsrostade grönsaker / potatis.
En rätt som är riktigt, riktigt god.

Göran kunde inte bestämma sig för köttbullar med mos eller tunnpannkakor, därför både och.

  


När vi satt på Ikea´s restaurang så fick Göran gå ut i bilen för att hämta värktabletter till mig, för DÅ hade jag fruktansvärt ont.

  

 


Innan vi åkte från Svågertorp så var vi inom Siba, för vi skulle BARA titta på en enbart ljudförstärkare som vi kunde köra våra mobiler med bluetooth på.
Vi hade som krav att den skulle även gå på ström.
Denna ska vi alltså ha i vrålåket,, så vi kan spela lite musik från våra spotify-listor.

 

Vi fann som vi nappade på, fick även 500;- i rabatt eftersom vi ringer med Telenor.
*hade vi ingen aning om att de samarbetar så*

Säger bara WOW, vilket ljud i denna lilla maskin.
Men visst,,, nu håller ju Marshall på med enbart ljud, så de vet ju vad de sysslar med.

 

Liten smidig grej att ha med sig ut.
Å en sak till som var bra, vi behöver inte köra med bluetooth utan det följer även med en kabel att sätta direkt i mobilen.

 

När vi var klara i Malmö, så åkte vi dirkt till Paula på en fika.
Hon är ju som jag sagt tidigare otroligt händig, men ibland vill hon bolla lite tankar och funderingar med Göran. Så var det igår också,, de försökte att slå sina kloka huvuden ihop när det gällde en sak med hennes centraldammsugare.

 

Hem och på med hårklippning på Göran, så nu är han snaggad igen.
Efter detta duchade jag och sen så stöp jag till sängs.
Jag var riktigt sliten igår, men jag VET att jag egentligen inte orkar allt vi gjorde igår, men det är ändå roligt att få göra något ibland.

 

Idag klockan 09.30 ska jag till Urologen här i Trelleborg för att dra bort katetern som sitter mellan njuren & urinblåsan.
Å det ska bli såååå SKÖNT att bli kvitt denna.

 

Det jag bävar mest för är lokalbedövningen de ska ge mig idag.
Gör så djävulskt ont första sticket.
Sen så hoppas jag inte att jag känner för mycket obehag när de ska dra den via urinröret.

 

Efter besöket där ska jag iväg till Posten, för att posta ett Tradera-paket.

 

Okej, det "lilla" för idag.

Tjingeling i sommarvärmen / solen vi har.


Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards