Alla inlägg den 6 augusti 2016

Av Annelie - 6 augusti 2016 16:32

... efter dagens middag som bestod av stuvade makaroner & hemrullade köttbullar.
*MUMS*
Ska det komma makaroner öven mina läppar, så måste de vara stuvade,,, för vattenmakaroner... *urrk*
Hur äter du dina..??

 

Denna dag började tidigt för min del,,, med att en katt vid namn Sylvester hade gett sig fasingen på att jag skulle vara vaken DÅ, då var alltså klockan vid 06.00-tiden och jag var trött som en gnu.

Men, han fick sitt gos, sen så fick han även upp mig så han fick sin blötmat.
Gosiga kisse.
Han väcker mig alltså genom att ligga högt uppe på mitt bröst, slickar mig på munnen och stångar med huvudet och sen kelar med huvudet i hela mitt ansikte.

 

 

Här är han,, "väckisen".
Hihi, han ska promt vara i strump/tros-lådan då den öppnas.

 

Jag var alltså uppe tidigt, gjorde mig frukost och satt vid datorn för att äta den och kika läsa tidningen, kika på facebook och sen läsa/kommentera i olika bloggar.

Göran kom upp vid 08.30-tiden, då bäddade jag sängen och efter ett tag så la jag mig uppepå den, kikade lite på teven sen somnade jag sååå gött.
Vaknade till vid 10.30-tiden igen, då frågade Göran om vi skulle åka ut till Gislövs marknad.
Men i år ville han inte cykla, utan han tog hojen och jag tog elskotern.
Men fyyy vad det började regna när vi var där.
Tittade inte klart på marknaden, utan vi åkte hemöver igen.
Inget skoj att kika på  en marknad i regn, för dels för regnets skull och sen så lägger ju alla försäljare för sina produkter.
Vi hann i alla fall med att handla en uggleprydnadssak/ljushållarer, en lökkorv, vykort och en låda gammaldags cocosbollar.
Usch vad blöt jag var när jag kom hem, och frusen.
Fast jag hade en sådan där prasslig regnponcho över både mig och en stor del av elskotern.

På vägen dit var det ju som sagt var vackert väder, så jag stannade till ett par gånger för att fota, men tyvärr så använde jag mig inte av zoomen, svårt att se i solskenet.

 

   

Jag tycker det är sällan man ser liggade hästar,,, de såg såå nöjda ut.

 

Måste visa er en söt lite hund, när vi såg den så såg vi den framifrån, då såg det ut som en sådan där gosig leksakshund.

 

Har ni sett vilket sött litet lurvigt ansikte.

 

 

Jag lovade ju er lite med bilder från vår Värmlands-resa.

 

 

Ja, välkomna till Frykenbadens camping som ligger i lilla Kil, 2 mil väster om Karlstad.

En 4 stjärnig camping, men nääeee, där håller jag inte riktigt med 3 stjärnor tycker jag har räckt.

320;- / dygn med el på högsäsong, så det är ju inte den billigaste campingen heller.

 

 

Ett stort schack-spel finns att tillgå, vet ej om detta kostar något.

Där har vi även ingången till receptionen / kiosken/affären för de fullt gående, vi handikappade får gå in från baksidan.

 

 

Ett 9-håls äventyrsgolf, 50;- / person kostar det att spela.

 

 

Stor fin lekplats till barnen, detta som är platt i bakgrunden är en stor studsmatta som är fylld varje dag, men töms på kvällen, så vid denna tid jag fotade hade de inte hunnit att fylla den med luft.
Bakom där, ser ni badplatsen som är välbesökt fina sommardagar.

 

 

Kan man gå ut från affären, för att sätta sig med en kopp kaffe / glass etc.

 

 

Finns även en pub, som är öppen till 22.00 på vardagarna och helgerna till klockan 23.00
I år var vi inte dit en endaste gång och åt något.

 

 

Vi står som 2:a husbil nerifrån, fick en bra plats denna omgång.
Mamma & pappa har sin plats där ni ser blått skydd runtomkring, 2:a husvagnen på vänster sida.

 

 

Fin bild över Fryken.

 


Mmm,, det får bli de enda bilderna från vår semester hemma i Värmland.

 

I morgon söndag,,, då ska jag till KappAhl för att klaga på en topp jag köpte för ett tag sedan.
Men, det är först nu jag använt den och tvättat den.
Å jag tvättade som man ska göra,,, ändå så kom toppen ut som en 34/36-a.
Jag har inget kvitto kvar, eftersom det är länge sedan jag köpte den.
Ska bli riktigt intressant och se vad de säger i butiken.
Men, jag har mailet kvar från högre instans inom KappAhl.

 

Nu är vårt vrålåk inlämnat för lite garanti-saker, hoppas att vi kan hämta den till fredagen, då Göran är ledig.
Sen är vi inne på att skaffa säkerhetslås till dörren.
Eftersom någon försökte ta sig in i Göteborg, så de har förstört något i låset, går endast att öppna dörren med nyckeln oavsett om dörren är låst eller upplåst.
FAN om folk kunde fatta vad DITT och MITT är.

  
Finns en bygel man sätter över hela dörren, som kan användas som handtag också, och det är ju praktiskt, jag som har svårigheter att ta mig in ibland.

 

NU ni,,, ska jag ta denna stora kropp för att välta omkull mig uppepå sängen ett tag.
Göran kikar på OS,,,, så jag kikar på teven eller en film.

Ha dä bäst och sköt om er.

 

PS. Malin, jag tänker på dig,, KRAM    DS.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards