Alla inlägg den 7 augusti 2016

Av Annelie - 7 augusti 2016 15:40

... lede vad ONT, Ont, ont jag hade igår kväll, tårarna rann rejält på mig då.
Göran kom in och smekmasserade mina höfter och ben.

*skönt*

 

Så sant som det är skrivit.

 

Jag är livrädd att Uppsala inte kan göra under med mig,, de tror ju med all säkerhet att de kommer att få upp mig ur rullstolen, sen om det blir på heltid eller om jag måste ha den kvar som komplettering förteller ju inte historien i dagsläge.
Å INGEN är gladare än jag OM fallet är så.
Tänk att bara kunde gå här hemma utan rullstolen, i husbilen går jag ju dessa få stegen som är, även om det är riktigt tufft ibland.

Men,,, kan Uppsala´s smärrehabilitering göra under mot mina smärtor..??

  
Det är DÄR jag är rädd, att de inte kan trolla bort skiten på mig.

Jaja, bara att vänta och se.

 

Idag väckte vår kära kisses Sylvester mig igen och då var klockan cirka 06.30 DÅ vill / ska han vara såå kelsjuk så han stångar /smeker sitt ansikte mot mitt sen så slickar han mig på munnen.
Då går jag upp, för dels ett toalettbesök och sen för att ge honom blötmat.
Jag passade även på att äta frukost.
Men, jag var riktigt trött idag, så bingen lockade ett tag till.

La mig, med en slö / slapp / likgiltig Sylvester på mitt bröst och detta stångande.
*LOVE*

 

Idag gick vi ut på stan, jag skulle ju till KappAhl för att reklamera denna topp jag köpte.
Var lite småknörkande, men till slut så fick jag väl handla för denna 100-lapp som toppen hade kostat mig.

Vart ett par härliga stretch-jeans.

 

 

Riktigt sköna på, viktigt när jag sitter.
Ja, som ni säkerligen förstår, så fick jag ju lägga till en summa.

 


Vi var även in på Ica Supermarket, är snart slut på den färska gurkan här hemma och sen så köpte jag några nektariner som var bra pris/kg på.
Jag äter en hel del frukt på sommaren.
Favoriterna är nektariner, körsbär, minivattenmelon, bananer.

 

Var även in på TGR, köpte en till plåtskål som vi redan har en av i vrålåket, men köpte en till som vi ska ha där.

Slutligen köpte jag gårdagens bröd för 30;- på Werner´s Backhaus.

 

Riktigt billigt, och färsk är det ju också, fast det är bakat igår.

 


Innan vi gick hem från vår stadstur så gick vi till Sultan och åt en semester-avslutningsmiddag.

Vi var de enda som satt inne, satt en karl på uteserveringen med en öl.
Men, det vart bra mycket folk innan vi gick därifrån.

Kom ett sällskap som firade en äldre dam.

 

 

Plankstek med grillad kycklingfilé för 125;-
Riktigt god var den också.
Till detta drack vi isvatten.

 

När jag rullade hemåt igen och Göran gick så fotade jag ett blomsterarrangemang som är vid Garvaregården.

 

 

Där gör de något fint varje vår & sommar.

 

Måste bara visa er,, sista kvällen vi var på campingen hemma i Värmland så hade de något som heter kolbulle-kväll.
Det är alltså typ av en fläskpannkaka, de gör på skrädmjöl och sen så steker de dessa i gjutjärnspannor över öppen eld.
Riktigt gött är det, men mäktigt, men å andra sidan,,, det är ju vanlig fläskpannkaka också.

 

 

Göran´s dotter Emelie, min son och vi var på plats.
Mina föräldrar satt med vänner på puben, vi ville inte med dit.
1:a gången för Emelie, som hon åt dessa, men hon gillade de.

Mysig avslutning på vår tid på campingen.


När vi kom hem, så skivade jag upp brödet och frös sedan in det, efter det så satte jag på en maskin med tvätt.
Ska vara uppe så jag kan hänga den,, sedan blir det till att luta sig tillbaks uppepå sängen.
Är trött och sliten i mina ben nu.

 

Ha en jättefin kommande vecka, för min del blir det konstigt, eftersom jag blir så mycket ensamen igen.
Men, men... jag har lite brev att skriva.

 

*VinkeliVink*

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards