Alla inlägg den 8 augusti 2016

Av Annelie - 8 augusti 2016 16:16

... är jag trött ??
Visst, jag har ju blivit väckt av Sylvester tidigt ett par dagar,,, men inte i morse, men då vaknade jag av mig själv.

Har ändå legat och segat på sängen innan Göran åkte till jobbet,,, har börjar kika på en serie som är kanonbra.
Ser den på CMore serie, återkommer med titel.
När han åkte såg han en cykel i gången igen,,, jag vart så förbannad så jag ut med rullstolen och fick ut denna cykel utanför.
Jag ringde till Samar först för att höra om det var någon av hennes söners cykel, men det var det inte.
Står cykeln där den stod, ja då kommer jag varken in eller ut med elskotern.
Men, jag ut med den.
Ställde den olåst utanför,, men det SKITER jag i.
Sen åkte jag ut ett ärende, jag skulle hämta ut mer medicin på apoteket, sen så skulle jag har mjölk och yoghurt.
När jag kom hem igen, var cykeln borta.

  

 

När jag kom in, så var Sylvester så kelen och ville inte gärna flytta på sig.
Jag tog bort väskan jag hade på golvet mellan benen och sen så ropade jag upp honom.
Där satt han när jag backade in i vardagsrummet och ställde den på golvskyddet vi har där inne.
Han satt kvar hela tiden, till och med kurrade.

  

 

Här har vi precis parkerat elskotern.

 


Ser ni de jätterosa skorna jag har på mig,, de skickade jag faktiskt efter från modehuset, och de sitter klockrent, en skön sko och läcker färg, i alla fall enligt mig.

 

 

Jag gillar även att de är sydda frampå.

 


Vid 11-tiden i förmiddags var jag hungrig, så jag frågade Göran om han ville ha mat, men det ville han inte.
Då tog jag fram rester från frysen och värmde på.
Bilden är från semestern, när vi åt det en dag hemma i Värmland.

 

 

En Indisk fryst rätt som Lidl hade, faktiskt riktigt god.
Jag som inte är något för Indisk mat annars.

 


I morgon kommer Chammi (Paula´s hund) till oss vid 8.45-tiden,,, han ska vara här fram till cirka 18-tiden, kan bli tidigare att Anna kommer att hämta honom.
Ska bli mysigt att ha en voffsing att gosa med.
Men, jag vette tusan om han får vara i sängen i morgon,,, det är ju ändå säsong för fästingar.
*bläää*

 

Nu tror jag jag ska ta mig något att äta igen,,, sen lägga mig på sängen en stund.
Hade tänkt mig att skriva brev idag, men jag hoppar nog det.
Får se senare om jag känner för det.
För det är något jag måste KÄNNA för att göra.

 

Men, nu gott folk så vinkar jag adjö till er idag.
Å ni som kommenterar... TACK än en gång, mycket roligare när jag får respons för det jag skriver.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards