Alla inlägg den 10 augusti 2016

Av Annelie - 10 augusti 2016 19:30

... klart detta blogginlägg så ska denna kropp stupa i säng,,, nä först ska jag rensa kattlådan och ta av överkastet.

Sen så.... har ONT, Ont, ont nu i eftermiddag / kväll.
På förmiddagen var vi till Dollarstore och handlade, sen så åt vi på Mac Donalds i brist på annat, slutade vår färd ute på Willy:s.
Hem, och Göran skulle börja med korvstroganoffen, men äsch han fick ta resten i matlådan, jag kan ju fixa mig något ätbart som är hemma.
Men, i morgon blir det hans goda korvstroganoff, det är något jag kan bli riktigt sugen på, men jag tycker inte jag får till den bra själv, så det är Göran´s parad-rätt.

 

När vi kom hem, så la jag mig ganska så omgående på sängen, efter jag svalt middagsmedicinen.
Dröjde inte så jättelänge innan Göran kom in och pussade mig hej då.
Han skulle inom Dollarstore och lämna tillbaks en ficklamap som var rena skiten.
Fungerade ju inte ens.

  

 

Jag skulle titta på ett inspelat tv-program,,, men som vanligt så sov jag.

  

 

När jag gick upp, så satte jag mig vid datorn ett tag,,, då ringde mamma upp på skypen, så vi pratade en stund.
Jag var hungrig så när vi hade pratat klart gjorde jag mig ett par hårda smörgåsar och en kopp thé.

Satt i köket och åt detta samtidigt som jag skrev brev till en helt ny brevvän.
Både igår och idag har jag börjat att skriva till tre nya vänner,,,, det första brevet tycker jag alltid är svårast att skriva.

 

Har du någon brevvän..??
För visst äré roligt att få något handskrivet brev till sig bland reklamen och räkningarna.

 

Jag kikade genom lite på mina bilder jag har i morbilen,,, hittade denna bild.

 

 

Det är alltså hunden Smilla, de bodde på campingen hemma i Värmland.
Denna vackra voffsing sa inte ett ord, kvittar vad många hundar som gick förbi och glafsade på henne, hon bara tittade på de.
Enda gången hon gjorde ett skall, var om vi stod för länge och pratade med matte & husse,,, då skulle ju HON ha uppmärksamheten.
*Söta voffsing*

 

Uschamejjen, igår kväll när jag ville sova för jag var stentrött, så får jag se detta vidriga i TAKET av alla ställen.

 

 

Bilden är bra zoomad, därav bildkvalitén.

Denna rände runt överallt i TAKET, vart hängadens i spinn titt som tätt.
Å om ni VISSTE vad jag önskade jag var fullt gående då,, ja det gör jag ju naturligtivs för jämnan, men då var det mer påtagligt.

Men, till slut så kom den såppas långt ner på väggen så jag kunde ta "kärleks-ordet" och klämma den till döds.
Sen ramlade den ner på golvet, fick upp den i papper,, klämde detta papper HÅRT, spolade sedan ner den i toaletten,,, två gånger.
För jag skulle ju sätta mig och kissa sedan,,, ville ju inte att denna skulle kila upp i muttan OM den hade överlevt ihjäl-klämningen & dräkningen.
Snacka om att OGILLA dessa kryp.

  

 

Efter detta "djur-plågeri" så somnade jag såå sött.
Idag fick Göran dammsuga taket, för där var säkerligen en massa spinn som detta äckel sprang i igår.

 

Dammsugningen sysselsatte sig Göran med idag, tidigare på förmiddagen, då jag var bort till Posten, för att dels hämta en vara från Petra (Göran´s syster), hon säljer ju Tupperware och sen så skulle jag skicka ett Tradera-paket.

Fyyyy vad jag ogillar posten på ica,,, de har det ju vid samma ställe som de har spelhörnan, trångt och jäkligt äré som fullt gående, å ja ni fattar ju själva, när jag kommer med elscotern.

  

 

Måste vis en härlig bild på "vårt" barnbarn Mercedes.

 

 

Detta är tagen nu när hon var med mamma & pappa på semester på Öland.

Hon föddes den 11/6, jag tycker hon är redigt med redan.

Liten tuffing,, ja ni skulle se Göran,,, han är jätteglad att ha blivit farfar, om ni läser min blogg för första gången så är jag "bara" bonus-farmor, för Joacim är inte min son.

 

Fick en VÄLDIGT  bra text av en Facebook-vän igår.
Den är såå skrämmande på pricken.

 

 

Ni får förstora bilden för att se texten bra.

 


Ja, i morgon är det redan torsdag och sista arbetsdagen för Göran denna vecka.
På fredag åker han bort till Ystad för att hämta vrålåket igen, den har ju varit inne på grund av lite garanti-saker.
Plus att vi fått monterat en säkerhetsbåge över dörren.
Så, nu är det pengar som ska ut där också.

Jag följer inte med på fredag, jag har ingen lust att åka dit, bara för att hämta hem den. Var skillnad när vi hämtade den första gången,,, då var det ju jätteroligt att åka med.
Men, nu på fredag kommer Göran att låna Paula´s sommarkort, så han åker helt gratis.
Det var Paula som erbjöd honom detta.
*schysst*

 

 

Här är det svanshållning som gäller.

  

Till sist...

 

 

 

Ha dä gôtt..

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards