Alla inlägg den 12 augusti 2016

Av Annelie - 12 augusti 2016 21:26

... 21.26 och snart ska denna stora kropp vältas omkull för natten.
Är riktigt, riktigt trött ikväll.

Kanske beror på att John Blund var väldigt ovillig att strö något sömnpulver över mig igår kväll, jag kikade sista gången på klockan när den var 03,45.

Sen var jag upp strax efter 07.30 i morse.

Dröjde inte så jättelänge så kom även Göran upp, vi satt vid köksbordet och hade precis ätit upp vår frukost då Paula´s glada ansikte kikade in på oss i köksfönstret.
Hon var ute och gick med Chammi, åså var hon inom här för att lämna sommarkortet som Göran kunde låna till Ystad idag, när han skulle dit för att hämta hem vrålåket igen.
Göran vart nöjd med säkerhetsbågen över dörren till bodelen.

Efter Paula gick, så vattnade jag genom alla våra blommor igen,, ja de i vardagsrummet vattnade jag bara på, men alla andra vart genomdränkta.

 

 

Detta pysslar jag alltså med varje fredag,,, har det alltid på samma dag (ja, om jag inte är bortrest) så det inte glöms bort.
Mina orchideér är jag jätterädd om.

  

 

När Göran kom hem igen, så sa han direkt att han ville gå till Öster Café för att ta en fika.
Vart att vi käkade av deras buffé och maträtter.
På buffén har de kokt ägg, sill, köttbullar, potatissallad, rödbetssallad, pastasallad, grönsaker, olika syrianska pajer (som de säger, vi tycker det är mer likt pizzaslice), bröd, olika pålägg ja, you name it.
Mätt blir man i alla fall.
Till varmrätt har de röd linssoppa och ris med kyckling (allt i ett).

49;- för detta och då får folk äta vad mycket de orkar och kan.

 

När vi var klara där, efter vi hade pratar med Sinan ett tag,, så gick vi hem. Tog bilen och åkte till ett företag som tvättar bilar (fordon), eftersom Göran hade stått under ett stort träd vid sitt jobb, och detta träd savade mycket så hela bilen var ju KLET.
Sagt och gjort, eftersom vi bara ville ha den tvättad utvändigt så gick det på 20 minuter och kostade endast 100;-

 
Klart värt det,,, varför ska man stå och pöla med sådant själv när det inte är dyrare..??

 

Sen åkte vi till Dollarstore, där vi skulle kika på plastlådor till dvd-filmerna.
Vart inga plastlådor,,, utan andra... som jag visar när det är klart.
Fanns 6 styckena kvar plus att vi redan hade 2 hemma,,, får se om det räcker, annars så får vi köpa mer när / om de får hem igen.

Var även in på Rusta,,, shoppae lite saker där också.
Men, jag kände mer och mer att de började bli  jobbigt på grund av värken.

När vi var klar med allt där borta och skulle precis in med mig i bilen, så kom Mulle och vart ståendes och prata med oss ett tag.
Jag sa det till Göran sedan, vilken gullig kompis du har där.
Han är sååå behaglig och trevlig / gladlynt.
Jag är glad för Göran´s skull att dessa två fortfarande har kontakt, haft det från dag ett när Göran började på Prestando och där var han i 4 år, och nu har han jobbat på sitt nuvarande jobb i 4 år,,, så med andra ord är det 8 år de känt varandra.

 

Vi åkte inom Willy:s, men där orkade jag inte följa med in, så Göran fick handla det som vi skulle ha.
Men, han hann inte mer än in så ringde han mig.

  
Då var han osäker på vilket sorts thé jag skulle ha.

 

Sen HEM, Hem, hem...
Jag in direkt, gjorde mig en kopp thé och ett par hårda smörgåsar och satte jag mig på sängen, åt detta la mig sedan och kikade på mobilen & teven.
Till slut kom Göran in och la sig tätt, tätt bakom mig.

  
Där småslumrade vi lite till mans.
Men, till slut så fick han lov att flytta på sig, hur gött det än är att ligga så, men jag orkade inte ligga på sidan allt för länge ikväll.

  

 

Jag kikade på Allsång på gränsen, det tycker jag är ett lättsamt underhållningsprogram.

 

Senare på kvällen vart jag hungrig igen.
*mycket ätande*

Vart en djupfryst köpt paj.

 

 

Lax & sköldsyra (???)
Men, den var riktigt, riktigt god.
Inköpt på Lidl.

 

Som jag "tjatat" om förut,,, kikar ni inte i Lidl´s butiker, så går ni miste om mycket gött.

 

Nu ni,,, har jag "tjatat" klart för denna dag.
Ska passa på att kila till sängs, medans jag är trött.
Hoppas att jag får en god nattsömn,,, eftersom "Herr Värk" ska envisas att bo hos mig idag / kväll.

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards