Direktlänk till inlägg 13 augusti 2016

Nu har vi...

Av Annelie - 13 augusti 2016 15:43

... Chammi hos oss några timmar i eftermiddag / kvälls medans matte jobbar. Efter Paula hade åkt och sen stack Göran också för att åka hem till Paula och såga ett par stänger som han inte hittade sågen till att göra här hemma.
När jag var själv med djuren, så var Chammi och jag i köket jag satt vid skärbrädet för att göra mig te, helt plötsligt startade radion som vi har på väggen i köket.
Å häromdan så satt jag vid köksbordet, skrev brev och satte då på radion själv, men när jag skulle höja ljudet så stängdes den av.

SPÖKAR det eller äré fel på radion..??!!

  

 

Idag var jag uppe och "rände" med rullstolen redan vid 7-tiden, tog mig frukost och satte mig vid datorn. Sen kom Göran upp, kom in och klappade på mig och ville ligga tätt, så jag rullade tillbaks till sängen.
Älskar att ligga tätt, tätt.... så ligger han och smekmasserar mig plus att han kittlar mig, som jag älskar.

 

Efter han gick upp, så låg jag kvar till sängs,,, mina ben är inte snälla mot mig idag.
Jag vill så mycket, men orken och styrkan finns absolut inte i benen.

  
Så, när Paula ringde och frågade om Chammi kunde vara här, så kunde jag inte svar innan jag hade pratat med Göran, och han var i "vrålåket".

 

När han kom så frågade jag han,,,han sa att det fick jag avgöra.
Då vart vi hemma, åså kunde vi ha Chammi istället.

 

Men, innan han kom så var vi ut en sväng på stan, jag skulle iväg för att köpa mitt älskade After Eight te, köpte även 50 gr av hallonte, för att se hur det smakar.
Det är det jag väntar på ska dra klart snart.

 

Efteråt gick vi ner till Sibylla, vi hade rabattkuponger dit.
Göran köpte två menyer för en billig penning, ena ska han äta ikväll och jag köpte en barnportion av köttbullar / mos.

Efter detta besök var vi inom Hemmakväll, ville in och kika på filmer.

Kom hem med 5 styckena.

 

 

Dessa 5 fick följa med hem idag.
Så får jag se om jag köpt grisen i säcken eller om någon är sevärd.


Innan vi gick hem var vi inom Ica, vi båda ville ha lite choklad tills ikväll.

  

 

På tal om att shoppa... måste bara berätta att igår när vi gick från Dollarstore och skulle till vår bil, så mötte vi min chef och jag såg att hon såg mig.
Å jäklar anamma vad bråttom hon fick att vända om för att gå till sin bil och låtsas rota efter något.
Ja, det var ju upperbarligen att hon INTE ville hälsa.
Vilket jävla sätt,, det är som min f.d chef som är chef över min nuvarande chef.
Hon har jag också sett ett par gånger i olika butiker, hon hälsar inte heller.

Vad är det för folk..??!!

De är väl rädda för att jag ska säga vad jag tycker och tänker, för DET gör jag.

Jag är säkerligen en "obekväm" person, men det står jag till.
För, är det något som är fel, då ska ju det fram också.
Eller hur..??!!

 

Vi gick i alla fall till bilen med varorna från Dollarstore, sen var vi in på Rusta.
Där shoppade jag mjukisbehåar, har köpt det förut, men tog en storlek mindre nu, för de som jag har nu hjälper inte bysten nå speciellt.
Men, iofs kvittar ju det, för det är ändå bara en behå jag har hemma i myskläderna.

 

 

Härliga färger, sen så köpte jag även de två som inte är som en sportbehå.
Får se hur dessa är nu.

 

Tror ni inte på fasiken att det även kom gardiner med hem också.
*JOOOO, jag har MASSOR, men ändå roligt med något nytt*

 

 

Svarta spetsgardiner till vardagsrummet, blir mysigt senare i höst.

 

Undrar varför det cirkulerar så många Red devils-åkare i vår stad, om de bara har en stor fest i sin lokal.

 

Nä, mina kära läsare, nu tror jag faktiskt jag ska välta omkull mig uppepå sängen ett tag.
Känner jag MÅSTE vila nu, har varit uppe för länge.
*cirka 4 timmar*

 

Ha nu en jättemysig fortsättning på er lördag.

Love to all..

  

 
 
Ingen bild

Lena S

13 augusti 2016 18:05

Det skit när huvet vill mer än koppen. Så tråkigt 😕
Vilka härliga färger på kläderna du köpt.Jössrs va du hittar grejer i affärerna. 😀
Fy va otrevligt av din chef. Så gör man väl inte, speciellt inte som chef.

Ha en fin kväll!
Kram

Annelie

13 augusti 2016 18:21

Ja visst äre tråkigt när knoppen och kroppen vill olika saker.

Hihi, jag hittar alltid något i en butik.

Mmm..detta med chefen, det retar mig så jag håller på att bli tokig.

En (!!!!) endaste gång har hon ringt mig sedan oktober-14, då är man värd mycket eller hur..??
Tydligen var man bra bara då man gjorde det man skulle..utan att ifrågasätta saker och ting.
Jävla människa.
Jag skulle ha rullat fram till henne igår och skrikigt HEJ..
Då hade hon vänt på sig och klistrat pö en falskt leende.

 
Ingen bild

Lena

13 augusti 2016 19:59

Kan va nån som gör sig påmind med hjälp av radion😁 när sonen bodde hemma så startade hans tv utan att nån rört den. Det hände ett par ggr.bla en gång när hans kompis var själv i rummet😀 kram på dig. PS.rekommenderar London has fallen. Jättebra film fortsättning på White house down.

Annelie

13 augusti 2016 21:08

Ja...detta med radion är lite mysko.
Jag bara tittade på radion idag och stängde av den.

London Has Fallen har vi...har bara inte sett den ännu.

Kramen tbx..

 
Annie

Annie

13 augusti 2016 20:49

Riktigt dåligt av din fd chef! Verkligen dåligt ..
Typiskt chefer, passar tydligen bara när man jobbar och sliter, men sen är man inget värd :/

Hoppas filmerna är bra :)

Sv: Jag har varit hemma i 2 omgångar kan man säga, vart först sjukskriven-13 ( för diskbråcken) och började sen plugga på heltid hösten -15 (och då hade redan dessa krämpor kommit som jag har nu) .. nya krämpor-men ville ändå prova att plugga, för jag hade kommit in på min utbildning på högskolan .. :)

Och nu har jag varit sjukskriven igen sen januari -16 ..
Var nog på väg att bli utbränd då. Fysisk smärta, ångest, depression och plugga 100 % på högskolan funkar verkligen inte ..

Ja ovissheten är så jobbigt :/

Tack så mycket!

Blir så glad av dina kommentarer, så tack<3

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

13 augusti 2016 21:15

Mmm..igår vart jag riktigt irriterad....skulle ha rullat fram till henne och sagt HÖGT och TYDLIGT ett rungande HEJ.
Som du säger...när man är fullt arbetsför duger man...men sedan, ja då känns det som jag redan är kastad på tippen.

Ajj då, ja det förstår jag vart lite för mycket för dig. Men vad gör man inte för sin efterlängtade utbildning....jo sliter ut sig själv 😣
Hoppas verkligen du får redan på VAD du har ont av...för att Kate veta är urjobbigt.

Gillar också dina kommentarer.

Ha nu en mysig fortsättning på helgen..// Kramar

 
Vicki

Vicki

13 augusti 2016 21:39

Ronja skadade sig på sommarsporren i tisdags. Så den kvällen hoppade hon över sin fotbollsträning. Fast på onsdagen var hon igång igen och gick till sommarsporren och i torsdags gick hon till sin fotbollsträning. Ronja är rätt tuff av sig !

Hade ni tänkt att ge er iväg med husbilen idag?

Ha det gott, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

14 augusti 2016 06:50

Bra att det gick så bra med Ronja.
Men när de spelar fotboll måste de väl vara ganska så tuffa av sig.

Nääee...vi hade inga planer för att åka ut med vrålåket denna helg.
Göran har pysslat lite i den. Eftersom vi inte kommer att använda duschen i den.. så höll han på med att sätta upp en stång så att vi kan ha det som en garderob istället.

Trevlig söndag...

 
wiper

wiper

14 augusti 2016 12:01

Antar att Chammi är en hund?. Det spökar hos oss men det har det ju gjort sen vi flyttade in. Vi har haft en tjej här som är medial och bor granne med oss. Nu har vissa saker lugnat ner sig men det flyttas saker hela tiden så man blir lite less ;)

Javisst är det härligt att ligga tätt, helst ligga sked ;) . Härlig filmkväll med så många bra filmer. En del har jag sett. Hittade inte serien du tipsade om på Netflix så jag kansken köper den eller lånar den på vårt Video Hollywood, om dom har den.

Vad mycket fint ni köpt.

Ha nu en skön söndag. Här skiner solen just nu

kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

14 augusti 2016 18:46

Stämmer bra det, att Chammi är en lite voffsing..

 
Vicki

Vicki

14 augusti 2016 14:36

Gick det bra på sjukhuset?

Har ni artister under Pridefestivalen?

Förut låg maträtterna runt ca 40 kr det tyckte jag var helt ok. Du köpte vi en rätt och så smakade vi och så gick man till nästa stånd osv. Så jag tycker det ska vara. Fast 95 kr och om du inte blir mätt då blir det massa pengar. Vissa ställen har smakportioner så det tänkte jag testa och se vad det är. Jonas hade sett någon som hade runt 60 för en meny. Så det blir nog en sväng i morgon efter jobb. Ronja skulle vilja testa hjortkebaben nu när inte älgen fanns i år.

Trevlig söndag, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

14 augusti 2016 18:50

Jajamensan,, det var en showgrupp här Panetoz här,,, de såg vi aldrig.

Ja, 95;- för dessa små rätterna de har på Malmöfestivalen är det inte värt.

Ha en fin fortsättning på din söndagskväll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards