Alla inlägg den 14 augusti 2016

Av Annelie - 14 augusti 2016 18:56

... denna dag har gått i ett.

 

Gick upp redan vid 06.30-tiden, jag var ju tvungen att äta frukost relativt tidigt, eftersom jag inte fick äta efter en viss tid inför min njurröntgen, å sen så skulle jag ju pimpla detta vatten.

  

Det gick väl si så där, så jag hoppas att njurteamet i Malmö är nöjda med bilderna.
Jag pimplade i alla fall te innan vi åkte upp.

Jag åkte elskotern och Göran cyklade, vi kom upp cirka 10.45, jag skulle vara där 11.00
Kom in direkt, karl som skulle fixa bilderna frågade om jag hade behå på mig, med knäppning, nope sa jag,,, har sportbehå (ironiskt nog, jag som sportar såååå mycket)

  

Okej, han sa hur jag skulle ligga... åså sa han att en röst säger andas in, ut, hålla andan.
Yes, vi körde en runda.
När jag kom ut igen och karl kom in i rummet,, så visade det sig jag hade metall på mig någonstans.

  

Ja, då var det runt hålen där snöret på mjukisbyxorna sitter.
Så, om med proceduren igen.
Men, jag var klar med allt när klockan var 10.55

 

Vi åkte upp till Willy:s, men på vägen dit så stannade vi till hos Sydbil, hörde med honom om han hade något bord.
Det är alltså ett bord som man ställer benen på, om det är ojämn mark när man är ute och campar.
Sydbil i Trelleborg säljer alltså husvagnar / husbilar & tillbehör.

Han hade,,, men han sa att han tyckte vi skulle åka upp till Elmia i september,,, för där finns ALLT.

Så, vi funderar på det.
Vi får se.

 

Sedan fortsatte vi till Willy:s,,, skulle ha de ingredinserna som fattades till maträtterna vi gjort idag.
Så tråkigt,, jag tycker vi har massor hemma, men nog fasen är det alltid något som fattas.
Ta typ creme fraische, det har jag inte hemma, om jag inte vet jag ska göra något.
Har provat att köpa för att ha det hemma, ifall att.
Men, det har alltid slutat med att vi fått kasta det.

 

Jag vart lite sur på Göran på affären, så jag sa han kunde cykla hem lite före mig.

 

På vägen hem så stannade jag till och fotade de nyaste lägenheterna som är på G att bli i vår stad, inflyttning våren 2017.

 

 

Denna tomt dessa två hus står på var det mycket bråk om innan de kunde börja bygga, var jag har förstått så har de vilja bygge där i många år, men det har varit motgångar.
Men, nu så.

 

Jag lämnade över varorna vi handlat på Willy:s till Göran, för jag hade glömt ett par saker som jag skulle in på Ica Supermarket på Valen och köpa.
Han skulle stå och vänta på mig, men jag sa han kunde cykla hem.

När jag var klar på Ica, så gjorde jag mig en rajd på stan och kikade lite på genrepet show-gruppen hade på scenen i Stadaparken.
Där satt jag och njöt i solen.

 

Tog en selfie som jag för en gångs skull vart nöjd med, jag om ni bortser den hemska "frisyren".

 


Jag fotade en blomma som var planterad, har aldrig någosin sett.
Men, jag gillade den, riktigt fin.

 

 

Någon som vet vad detta är..??

 


Sen skulle jag fota en blomma till, som jag gillade och lyckades.
  

 

Precis när jag skulle knäppa av, så kom humlan och satte sig på blomman.
Jag tycker bilden var riktigt fin.
*Stolt*

  

 

Fortsatte färden.

 

 

Prideförberedelserna för stadens första pride.

 


När jag kom hem, så hade surheten på oss båda runnit av oss.
Det är inte ofta vi blir sura,, men när vi blir det.... då vill i alla fall jag vara ifred.

 

Göran visade mig lite om Husvagns / husbilsmässan i Jönköping (Elmia), berättade om entré-priset, parkeringspris, att det finns massor att äta inom området osv osv.

 

Sen gick vi ut igen,,, klockan 13.00 samlades det ju folk vid centralstationen, som skulle vara med och gå Pridetåget.

WOW, vilket långt tåg.
Där ställde verkligen folk upp.

 

En del av folksamlingen som skulle gå tåget.

 

Vi gick upp på stan igen, gick och köpte oss en varsin mjukglass.
Sen hade vi tänkt oss att gå till Stadsparken, men då började det regna, så vi gick in på Valen istället.
Jag var och provade ett par boots på Deichmann, som jag är lite sugen på.
Men, jag ska plocka fram de jag älskar som jag köpt därifrån för några år sedan, se hur de är.

 

När vi kom ut från Valen, så sken solen igen.
Jag sa till Göran han kunde gå hem och äta om han ville, för jag ville över till Stadsparken för att kika lite och lyssna på lite musik.
Men, han ville följa med mig.
Vi var kvar där en stund, sen så började de tung gråa molnen hopa sig igen, så då sa jag vi går hem.
Vi hann inte mer än hem så stod det som spö i backen.
Men, det sprack upp efter detta igen.

 

Vi var hemma och gjorde Jaktlådan, det är alltså en gratäng med pasta, nötfärs, bacon och en sås.
Riktigt god.
Sen så kokte vi fisk & potatis, gjorde en ägg & persiljesås till detta.
Det åt vi idag.

 

 

Tyvärr fick jag dumpning snabbt, hann inte att äta nästan nånting av min portion.
Detta beror ju på att jag står och provsmakar när jag gör mat och då är jag ju inte så hungrig när väl middagen kommer på bordet.

 

Nu mina kära läsare,,, tar jag denna stora krop och vältar mig omkull uppepå sängen.
Smärtorna säger jag SKA göra det, helst för länge sedan.
Men, det har gått idag,,, har ju haft en mysig och trevlig dag... då glömmer i alla fall jag bort mig den stunden, på både gött och ont.

 

*Tjingeling*


Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards