Direktlänk till inlägg 15 augusti 2016

Jisses, vart fort...

Av Annelie - 15 augusti 2016 18:09

... denna dag har gått.
Jag vaknade VÄLDIGT tidigt,,, tittade inte vad klockan var.
Men, kikade på Trisse som låg och sov såå gött i Göran´s säng, så jag kunde bara lägga ut handen och killa lite på honom.
Jag var tänkt att gå upp då,, men lyckades somna om.

Sov till klockan var vid 07.30-tiden, då klev jag upp.

Jag tog mig frukost och satte mig vid datorn en stund, sen vid 10-tiden ringde vännen Mari och frågade om jag ville ha kaffe-besök.
Hon hade köpt med en varsin kanelbulle, så vi satt i köket och tjattrade ett tag, det vill säga cirka 2,5 timme.
När hon hade gått så tog jag reda på det som var i köket,,, formen som gratängen hade varit i stod ju med vatten och diskmedel i.
Sen så fick jag diska om en gryta som Göran hade slarvat med i nerkanten,, men se det går inte med Annelie.
Nu brukar han ju inte slarva, men förmodligen tog han detta sent igår kväll, så han var säkerligen trött.

 

Jag fick även skrapa med spisskrapan på ena hällplattan, gjorde även rent ugnen eftersom det hade gräddat över igår.

Å det är tråkigt att göra rent en ugn som är fastbränt.

Men, vi använder Yes Power Spray,, det är SUPER mot fett.

 

 

Har ni aldrig testat detta, gör det.

 


När jag var klar i köket tog jag rester av den kokta fisken, kokt potatis och ägg / persiljesås.
Ååååå,, vilken god middag det är, ändå så är det ju så sällan vi äter det.

 

Kanske kan bli oftare nu OM / när vi ska försöka att tänka oss för vad vi stoppar i oss.
Både Göran och jag har ju svält i vikt.
För Görans´del är det att han tvärslutade med gymmet, som han var till mellan 5-6 gånger / vecka och sen att han slutade med sitt lössnus.
För mig beror det en hel del på att jag har tröstätit detta dryga 1,5 året PLUS att jag har två mediciner som gör att jag går upp i vikt.
Men, slutar jag med allt sött och godiset,, så kanske jag kan minska något kilo i alla fall.
Får se när vi börjar,,,, för jag måste verkligen känna mig motiverad,, annars så går det inte alls.

 

Ja, resten av denna dag har jag legat,,, känt att jag har vart tvungen att göra det.
Jag halvsatt i sängen och skrev ett brev till en av mina alla brevvänner.

  

 

När Göran kom hem så frågade han mig ganska så omgående om jag ville med till husbilen, han var dit och rensade ogräs igen, för det växer ju så det knakar där borta.

Men, jag kände inte ett dugg för det, jag skulle kika på en serie jag hade spelat in.
Vaknade med huvudvärk istället, såg väl ingen serie heller.

  

 

Men, med detta så säger jag hej för idag, på återseende förhoppningsvis i morgon.

 

*VinkeliVink*

 
 
Ingen bild

Lena S

15 augusti 2016 20:39

Den Yes-sprayen måste jag prova. Kollad efter nåt sånt för ett tag sen men visste inte vad jag skulle köpa. Tack för tipset!

Heja er om/när ni tar tag i vikten. Det är såå värt det! Viktigt att hitta det sättet som passar er.
Jag har det senaste 1,5 åren kört lchf. Men nu insett att just det inte är min grej. Socker ska jag hålla mej ifrån, men kommer i fortsättningen göra det som känns rätt för mej.

Kram 💜

Annelie

16 augusti 2016 03:51

Ja, hittar du den sprayen, så köp.
Vi hittade den på Ica Maxi.

Mmm.. när vi tar tag i det så ska vi "bara" köra helt utan allt godis och allt kaffebröd, sen kommer vi att äta som vanligt, fast i mindre portioner för Göran´s del, jag kan ju inte äta mindre än vad jag redan gör.

Gör du alldeles rätt i vännen, att du kör på DITT. Lycka till..

Kramen

 
Vicki

Vicki

15 augusti 2016 21:54

Vart har ni husbilen någonstans ?

Många många men tre kräftskivor ska jag på. Jag som inte ens äter kräftor 😂😂😂😂

Ska ni iväg med husbilen i helgen?

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

16 augusti 2016 03:49

Vi har husbilen på en tom Görans chef äger inte alls långt härifrån vi bor.

Ååååå,, jag ÄLSKAR kräftor, men det kan kvitta Göran, så därför blir det ju inte att vi köper till bara oss.

Blir det väder så kanske vi sticker iväg en natt i alla fall, får se.

 
Bettan

Bettan

16 augusti 2016 09:11

Jag måste oxå testa sprayet...verkar bra. Yes diskmedel är det enda jag använder..toppen.
Ja..så var det detta med vikten. Jag har kommit in i rätt bra takt nu. Fick ett ryck att nu jäklar asså!
Man måste få det annars går det inte..och jag fick det på semestern. Så på semestern höll jag igen...enbart grönsaker till frukost,frukt på dagen och soppa med grönsaker o kyckling på kvällen. Bara druckit sodavatten hela tiden. Visst gick jag ner men här hemma rör jag mig mera..och lever på tonfisk o grönsaker...tror väl 25-30 kg har jag tappat.
Önskar dig lycka till..

http://Guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

16 augusti 2016 09:21

Duktig du har varit / är, Grattis till fin viktnedgång.
Det går att gå ner i vikt...bara viljan finns. Svårigheten är att hålla det sedan.

Här används också bara YES diskmedel...testa denna spray. Jättebra.

Ha en fin tisdag..

 
Annie

Annie

16 augusti 2016 09:29

Vad trevligt med besök av en vän! :)Dem är värdefulla :)
Känner mig ganska besviken på vissa "vänner" som inte hört av sig på länge .. passar det bara att vara vän när man är frisk liksom?
Så falskt. Då kan de dra åt ... helt enkelt.
Har det hänt dig?

Sv: Du behöver inte be om ursäkt för lång kommentar :)
Tycker bara sånt är roligt, med lång kommentar<3

Ja jag håller med .. det måste komma ut mer, skrivas om mer etc. så viktigt! ..Den psykiska ohälsan bara växer, fler o fler som mår dåligt ..

Tack så mycket<3

Och tack för att du berättade och delade med dig!
Så otroligt jobbigt med sånt mående :/

Du är stark tycker jag<3

Var rädd om dig :) ..

Varma kramar :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

16 augusti 2016 11:04

Ja du vännen,,, vi har också f.d s.k vänner.
Vi var jätteroliga att hänga med när vi åkte hoj, men när jag vart sjuk, så vände de oss ryggen totalt.
Skulle de krypa till korset och komma tillbaks någon gång, då är det verkligen kalla handen. Då är det bara de vänder på klacken och stänger dörren utifrån.
De kan göra som du säger... "Dra åt H******T"

Tack,, det är många som tycker jag är stark och kan hålla modet uppe,,, men jag har mina riktiga GRÅT-dagar, även om de är färre nu än vad de var i början, för då vart ju allt så omkullkastat, nu har jag ju lärt mig att leva detta liv.
Men, jag VILL / SKA upp på benen igen, hoppas jag innerligt.
Sen om det blir för jämnan eller jag måste ha rullstol som komplettering, det återstår att se.

Kramar om..

 
wiper

wiper

16 augusti 2016 11:22

Tack för tipset. Jag måste lukta på allt nytt först eftersom jag är allérgisk mot vissa parfymer. Persiljesås med fisk har vi inte ätit på många år men det är jättegott och ibland får man det ute till lunch på vissa ställen.

Mediciner kan verkligen göra att man går upp i vikt. Jag har själv tröstätit godis periodvis men nu har jag inte samma sug. Fotar bakverk men äter en smörgås istället. Jag har ju inte kunnat gå ner på grund av för låg skölkörtelproduktion men nu har jag ätit levaxin i 7 dagar och det skall bli bättre.

Ibland känner man inte för nåt och då tror jag det är bra att vila

Sköt om dig vännen
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

16 augusti 2016 18:30

Hoppas att du klarar av denna spray för din doftallergi, för sprayen är jättebra.

Ja fyyy för mediciner som gör så att man sväller... :o((

Hoppas att ditt liv kommer på rätt köl nu igen när du fått din medicin.

Efter besöket hos sjukgymnasten idag har jag bara vilat och sovit,,, hon tänjde och vred på mig ordentligt idag.. *ont gjorde det*

Kramar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards