Alla inlägg den 16 augusti 2016

Av Annelie - 16 augusti 2016 19:04

... just nu känner jag mig som en urvriden sur disktrasa, detta efter en dumpning av kvällens middag.

Idag vart det en sådan dumpning, att jag åt, åt till och med upp allt även om det inte var mer än 150 gr ikväll.
Sen efter cirka 20-30 minuter börjar jag svettas något så otroligt mycket också börjar illamåendet göra sig mer och mer påmint.
Då vet jag...
Undrar om jag inte hellre tar dumpningen som kommer direkt vid matbordet.

 

Denna dag var jag uppe och sprang redan klockan 03.45, tog mig lite frukost och satte mig vid datan.
Gick och la mig igen klockan 05.25 när Göran åkte till jobbet.

Sov till klockan var 07.30,, sen så har jag varit vaken, suttit och skrivit ett brev.... tills i eftermiddag efter besöket hos sjukgymnasten.
HJÄLP, vad hon pinar mig.
Kanske tur jag inte är där mer än en gång / månad.

Visst är det löjligt, har bara tider 1 gång / månad,, vad ska det hjälpa mig.
TUR jag har frikort.

Sen var jag och postade brevet.

 
Jag passade även på att gå in på banken för att prata om att vi ska dra ner på våra fondsparanden,,, inte ta bort helt men spara mindre / månad.
Bättre vi lever upp pengarna här och nu,,, för vem vet hur man har det när man går i pension.
Fondsparar du någonting..??

För nu är det ju inget förmånligt att pensionspara.

Det gjorde vi i många år innan de försämrade det.

 

Sen åkte jag hem.... la mig direkt på sängen, var helt slut.
Ja, ni fattar INTE hur jag mådde och framför allt kände mig.

  

Låg och kikade lite på teven, men somnade ifrån den så gött.
Vaknade till sans lite, men somnade om igen.

Var trött som grisen när Göran kom hem, orkade inte ens gå upp.
Låg och kikade på teven,,, somnade igen, vaknade av att jag hostade.
Då kom Göran in och frågade om jag ville ha mat, som han kom med in till mig.

 

Sen fick jag ju som sagt var en dumpning.
Vi var tvungna att ringa till banken för att minska vårt sparande,,, så nu är det också gjort.

 

Nu ska jag gå tillbaks till sängs, inget speciellt upplyftande blogginlägg, var tänkt att hoppa över det idag.

 

Ha det allra bäst och sköt om er..

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards