Direktlänk till inlägg 17 augusti 2016

Vilken dag, jag...

Av Annelie - 17 augusti 2016 19:35

... är nöjd med.
Började att jag gick upp vid 07.30-tiden, tog mig min frukost och satte mig vid den stationära datorn.
Satt där och surfade runt på lite olika saker, spelade spel osv.
Till slut så ringde pappa upp mig på skype, så vi pratade i 1 timmes tid,,, mamma sov fortfarande.

  

Sen satte jag på en maskin tvätt. 

 

På tal om tvätt,,, detta tvättmedel köper vi på Lidl, luktar gudomligt,, känns i hela hemmet när tvätten hänger på tork, ingen stark lukt utan en så gudomligt behaglig god doft.


Efter jag satte på tvättmaskinen så tog jag mig en dusch i min ensamhet, har inte duschat när jag varit hemma själv på 2 års tid,,, eftersom jag haft / har en fallrisk.
Men, idag kände jag mig relativt stark, så jag satte rätt sittbrädan, duschhandtaget var redan nere, la ut mattan som vi står på när vi kommer ur badkaret.
Sen satte jag mig och tog en lååång dusch, snacka om att njuta och jag njöt nog ännu mer eftersom jag klarade det själv.

SEN,,, ja jag såg vattnet i duschdraperiet, som samlas när jag sitter på det.
Men, jag tänkte jag ska bara skölja av mig det sista.
Ja, med det så vart ju allt vattnet på golvet.
*SUCK*

Kunde skrapa lite,, sen så tog jag två av dessa skurmopparna som vi sätter på skaften när golven ska moppas,,, ställde mig på de och "for runt" lite så det torkades upp så gött jag kunde.
Kan ju inte böja mig, för då kommer jag inte upp.
Men, detta sätt gick också bra.

 

När jag precis hade borstat klart tänderna, men skulle till att skölja munnen, så ringde syrran.

Svarade med att hon fick vänta lite, så jag kunde skölja.

 

Vi pratade om lite ditten och datten.

I slutet så frågade hon mig om vi var intresserade att möta upp henna och hennes man i Hjo helgen den 26-28 augusti.
De hade tänkt sig att komma ner med husvagnen då och om vi ville komma upp med "vrålåket".
Jag lovade höra med Göran, men kunde inte vänta tills han kom hem, så jag sms:ade honom direkt.
Så, jag ringde upp syrran och sa vi hänger på.

  
Med andra ord,,, så sticker vi till Hjo den helgen, när det är Palmfestivalen i vår stad,, det är en marknad, tivoli, ett stort öltält.

Men, det är bara marknaden som lockar,, men det kan också kvitta.
Roligare att träffa syrran och Uffe.

 

 

Ska bli roligt att se vad vi gillar denna camping, Susanne (syrran) och Uffe gillar den skarpt plus att den ligger så bra till så man kan gå in till centrumet.
*det är ju bra*

 

Efter detta samtal klädde jag på mig och tog mig lunch, sen så la jag mig uppepå sängen.
Ja, tror ni inte på fasningen jag får se en spindel i taket IGEN.
Tycker de springer där var och varannan dag nu.
*suck*
Jag kunde inte slita blicken från denna, ville ha reda på VART den skulle ta vägen.
Till slut så kunde jag klämma åt den med vårt "kärleks-ord" som vi har i sovrummet.

Så det inte blir som det var häromkvällen,,, jag var precis på G att somna in... så kände jag något på armen,, ja då kröp det en spindel på min arm.
Vem tror ni var snabb upp ur sängen då..??!!
Just det GÖRAN... hahaha, han har värsta spindel-fobi.

 

Ja, jag tycker ju inte heller det är så trevliga djur, absolut inte i sängen.

 


Ja, när jag väl hade fått den,,, så la jag mig igen och trodde jag kunde få slappna av ett tag med något inspelat tv-program.

Men, se det fick jag inte,,, för då började Trisse kvälja i sängen, så han fick jag butta ner och jag upp IGEN, för att torka kattspya denna gång.

 

SEN, mina kära läsare, SEN kunde jag lägga mig och titta klart på "Världens bästa veterinär".

 

När Göran kom hem, så stack vi bort till Ica på Valen, jag skulle bara ha Hänt Extra, men TV-tidningen fick också följa med hem, plus en påse salta pinnar och gråpäron, mina favoritpäron.

Efter detta gick vi till Mallas, fortsatte och köpte frukt där.
För de är bra mycket billigare på frukten än vad matvarubutikerna är.

Sen var vi in på Öster Café för att tjattra lite med både Samar & Hala, plus att lilla Marcus var ju också där.
Han är dryga året nu, går och plockar i allt.
*fniss*

 

Efter besöket där så stack vi upp till Akka grillen, för vi var sugna på hämtmat ikväll.

 

Jag köpte en inbakad pizza och Göran köpte sig en gyrostallrik.
Jag åt mina 200 gr, det räcker... i morgon vill jag inte ha, så det fick Göran ta med sig i sin matlåda.

 

Måste bara visa er den sista lampan jag köpte oss ( ja, jag ÄR glad i lampor ).

 

 

Är så nöjd där den står i hallen, lite mindre nöjd över att hela lamphållaren är liiite sned.

 


Nu mina kära läsare, så säger jag hej för idag.

 

  

 
 
Ingen bild

Lena S

17 augusti 2016 20:59

Det var en jättefin lampa.
Har du mobilen med in när du duschar? Ifall du skulle ramla...
Jag har alltid min på en liten pall utanför duschdraperiet. Tidigare hade jag den på handfatet. Men kom på att om jag blir liggande på golvet hjälper det ju inte mej om den ligger uppepå handfatet en bit bort.

Kul att ni ska åka och träffa din syrra med familj.
Kram

Annelie

18 augusti 2016 03:45

Tack, jag älskar denna lampa. Hade sucktat efter den länge,, men slog till först när det var rabatt.. :-D

Jo, jag har alltid mobilen med mig,,, jag ringer Göran om jag skulle ramla.

Ja, det ska bli jätteroligt att träffa syrran och hennes gubbe igen.. :-D

Kramen...

 
natalia

natalia

18 augusti 2016 13:18

Kul att du hittade till min blogg! :D

Så skönt att bara få sitta vid datorn och kolla runt lite, tiden springer dock iväg när man gör det ;)

jag håller också på och tvättar lite idag... efter Polen resan finns det inte mycket rent kvar hehe ;)

Tycker verkligen ni ska besöka Polen! :)

Kram!

http://nouw.com/nattis

Annelie

18 augusti 2016 18:20

Ja, vi kanske får ta tag i detta med en Polen-resa,,, när vi ändå bor såå nära en avgångsort, jag tror till och med man KAN åka som passagerare härifrån Trelleborg också, även om det är mest för långtradarna.

Jättehärligt / mysigt att drömma sig bort vid datorn ibland.

Sköt om dig.. // Kramen

 
Annie

Annie

18 augusti 2016 13:19

Åh jag vill med ha sköljmedel som luktar så gott, det är så härligt :)
Verkligen fin lampa, så underbar .. jag är så förtjust i vitt och den är jättefin verkligen :)

Det var så otäckt, var väldigt yrslig imorse, kunde inte ta mig ner till undervåningen ( har sovrummet på övervåningen ) H fick hjälpa mig ner, hade rejäl yrsel och kallsvettig. Så obehagligt :/
Har fortfarande yrsel men lite mindre iaf.
Fick avboka dagens tid hos fysioterapeuten.

Inte kul med sån yrsel, hua :/

Ps. Riktigt bra citat det där med fågeln! ;) Ds.

Var rädd om dig<3

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

18 augusti 2016 18:18

Usch, vad otrevligt detta med din yrsel lät.
Det jag tänkte på direkt var antingen en 10-attack eller lågt sockervärde.

Hur har du känt dig resten av dagen..??

Ja, jag har också "snöat" in på vitt nu,,, vi hade ju lite träfärgade möbler i vår hall förut, som jag fick gubben att måla om till just vitt.

Hihi, visst finns det många bra citat.

Detsamma gumms,, ta nu hand om dig.

Varma & hjärtliga kramar

 
Annie

Annie

18 augusti 2016 19:19

Ja det var ganska så obehagligt .. Kunde inte ta mig ner för egen maskin, så H fick hjälpa mig. Vart illamående oxå och kallsvettades :/

Vet du om det känns ungefär så vid en 10-attack eller vet du vad som kan utlösa sånt?

Tack för tipsen! har inte ens tänkt på lågt blodsockervärde ..
Ska till läkaren i början på september, ska helt klart nämna detta då.

Alltså resten av dagen har jag känt mig sådär. Har ätit hyfsat bra tycker jag själv, vilat en hel del och tagit det lugnt men ändå haft/har lite känslor av yrsel kvar nu med, men mindre yrsel än på morgonen. Lite sämre balans, men inte så mycket.

Man blir lite orolig, när det är så mycket annat i kroppen som är knas med.

Tack snälla du!
Du är omtänksam du :)

Ta hand om dig .. :)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

18 augusti 2016 19:35

Jag har haft 2 st 10-attacker....men de har utspelat sig på två helt olika sätt, det jag tänkte på var din yrsel.
Blodsockerfall tycker jag nog ligger närmast...men du ska absolut ta upp det med din läkare.
Sen är det som du säger....när man har något i ens kropp som inte är diagoniserat...verkar som om vi "offer" är mottaglig för ALLT då.. 😢

Jag bryr mig om de som är vänlig mot mig och det är DU 😃

Sköt om dig och hoppas att du får en bra nattsömn när det är dags.

Hjärtlig Kram Annelie

 
Annie

Annie

18 augusti 2016 20:01

Tack för att du delar med dig :)
Ja jag funderar nog lite på samma .. kanske be om att få ta ett stick i fingret och kolla sockret, har funderat på det förut men inte blivit av. Har diabetes i familjen o släkten.

Ja man vet ju inte heller .. känns som det är lite allt möjligt "fel" på mig ..

Samma här gumman<3 :)

Tack snälla!

Hoppas du med får en bra nattsömn :)

Varma kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

18 augusti 2016 23:04

Tycker jag absolut du ska göra...det är ju viktigt att du får reda på OM nu fallet skulle vara så tråkigt. * håller tummen för att det är okej*

Usch ja...det har varit lite allt möjligt på mig nu också under denna "resans" gång.

Kramar om...😍

 
wiper

wiper

19 augusti 2016 11:23

Jag måste alltid lukta på tvättmedlen först eftersom jag blivit doftallérgiker. Det är inte alla dofter jag reagerar på men vissa. Jag har arbetat i mögelhus i 5 år och det är troligtvis det som jag fått tumören i sköldkörteln av säger läkaren. Det kan ta 20-30 år innan det visar sig. Har även blivit utsatt för lösningsmedel på ett arbete.

Vad roligt att din syster och hennes man kommer dit och att det är festligheter där då

Har man spindlar i sitt hem så finns ingen fukt och mögel men det är ju inte roligt när man vaknar med dom på kroppen.

Det var en jättehäftig lampa och även hjärtat framför

kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

19 augusti 2016 11:28

Detta tvättmedel luktar gudomligt, men ändå inte starkt.

Min syster & Uffe kommer också till Hjo, men det är inte där det är några speciella festligheter utan det är i Trelleborg som vi åker ifrån.

Nääee,, jag kan inte säga att jag gillade spindeln på min arm.. :-/

Mmm,, älskar lampan.
Hjärtat framför är mysigt,, för det är bytbara ord man kan ha där,, Lycka, Kärlek, God Jul, Glad Påsk, första, andra, tredje och fjärde advent.

Kramen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards