Direktlänk till inlägg 21 augusti 2016

Väntade & väntade på....

Av Annelie - 21 augusti 2016 01:42

... att Svenska spel skulle ringa idag också, men se det gjorde de inte.
Jag är ändå glad, för inte så länge sedan (bara någon vecka sedan) så vann vi 80;- på Jokern 2 gånger med ett par veckors mellanrum och det är jag glad över.

För är det något som är svårt,,, så är det att vinna pengar eller någonting över huvud taget.

 

Ja, nu är det söndag innan jag fick / får in detta inlägg.
Jag vart redigt sliten efter vår utflykt till marknaden i Anderslöv, fast den inte är stor gick över allt på nästan 1 timme, sen åkte en kvinna (som bor här på gården) som vi sprang på, på marknaden  med hem, vi körde hem henne sen så åkte vi tillbaks en liten bit i vår stad, eftersom vi skulle in på CityGross.

Fanns inte det jag kikade efter, men det kom med lite andra saker med hem.
Bland annat en stor flaska Aioli,,, den är kanongod i denna flaska
*finns bara på Citygross*

 

Sen hem, åt middag och efter det välte jag mig omkull uppepå sängen.
Kikade på en inspelad film, med ena ögat stängt eftersom jag var sååå trött.
Till slut kom Göran in och ville lägga sig tätt tätt.
Sagt och gjort,, jag lyckades väl flytta på mig efter ansträngning.

 

Jag fastnade vid en film på 4-an senare på kvällen,, en komedi, sällan jag ens bryr mig  börja tilla på komedier.
Har redigt svårt för de.

 

Sen så ville jag ha vitlöksbaguetter vi köpte idag,,, så Göran fixade till de och kom in med det till mig.

 

Dessa fick jag av Göran, åt alla utom två.... men se det gick inte, vart för mycket.
Så, dumpningen kom.

  

 

Men, goda var det.
Jag tycker det räcker med "klet" innuti.
Vill inte ha vitlökssmör så de blir enbart flottiga.

 


Idag på förmiddagen var Göran bort till Clas Ohlson, för han skulle handla en kontakt till lampan han var upp till Samar och hjälpte henne sätta upp.
Stackaren har bott där i dryga året och ingen har hjälpt henne sätta upp en lampa i vardagsrummet, så hon har haft en kort sladd hängades med en kontakt i från vägguttaget och bara en glödlampa.
  

Båda barnen och Samar själv var sååå glad när Göran hjälpte de.
Minsta sonen (12 år), frågade varför Göran var så snäll mot de.
Jag är född sån sa Göran och sen trivs jag i folks närvaro så är jag hjälpsam av mig.

 

 

Här är boken jag skrev om i mitt förra inlägg, tänkte jag skulle börja läsa den nästa veckan när jag är hemma själv på eftermiddagen / kvällen.

 


Ja, då har jag inte så mycket mer att berätta i detta inlägg.

Jo, jag måste ju berätta vad som handlades på marknaden också.
Enbart en kartong gammaldags cocosbollar och ett bälte till Göran.

 

 

 

Hej svejs..!!

 
 
Ingen bild

Lena S

21 augusti 2016 02:50

Svenska spel ringer aldrig mej heller fast jag förstår varför ... Jag spelar ju aldrig... 😂😂😂
Fy va jobbigt du har med dessa dumpningar.
Näe nu ska jag se om JB vill komma en sväng till. Hoppas...
Kram

Annelie

21 augusti 2016 03:49

Vi prenumererar ju på Lotto, så vi är med i dragningen varje onsdag och lördag.
Men, men.... några stora pengar blir det inte :o((

Jaa,,, ibland är dumpningarna tråkiga och ibland går det jättelänge mellan varven.

Ja, JB lär inte komma till mig ännu på ett tag,, klockan har nu hunnit att bli 03.49

Kramen...

 
wiper

wiper

21 augusti 2016 08:28

Börjar man vinna så kan det fortsätta. Jag väntar också på att svenska spel skall ringa för vi vill ha en husbil, och fylla på reserven så man överlever några år till och får ha roligt och inte bara sitta i en gungstol ;)

Vad kul att ni varit på marknad. Jättesnäll man du har och sånt uppskattas.

Jag skulle komma på första plats ;) är så lat mellan mina utflykter men det beror mycket på krämpor

Ha nu en skön söndag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

21 augusti 2016 13:32

Visst skulle det vara underbart att vinna pengar så man kunde bli oberoende av pengar ett tag..
Men ärligt talat,, jag skulle inte vilja vinna typ 123 miljoner... :o//

Ja, det var mysigt att komma ut på marknaden igår,,, var inte så vansinnigt mycket folk heller,, jag kunde se vad som fanns i stånden.

Ha nu en mysig fortsättning på denna söndag.. // Kramar

 
wiper

wiper

22 augusti 2016 16:57

Nej du det är för mycket pengar men då får man ge bort till såna som behöver och även en del organisationer. Det är verkligen skönt då man slipper tränga sig fram, jag avviker då ;)

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

22 augusti 2016 17:10

Jo det är sant,,, då vore det ju många forskningsavdelningar som skulle kunna få ta del av min vinst.
Men, men... dit kommer jag nog aldrig.

Kramizzar..

 
Vicki

Vicki

22 augusti 2016 22:42

Hur var Anderslövs marknad? Jag ville åka dit men den var bara på lördagen och vi fick inte till det med tiden.

Oj, kan du äta så många vitlöksbröd ? Ett tar jag till maten.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

22 augusti 2016 23:34

Anderslövs marknaden är väldigt liten...tycker det är dåligt med knallar som säljer sina produkter. Så det är ingen förlust att ni inte fick till det.

Ska ni på Palmfestivalen nu till helgen..??

Nääee.."skratt" tydligen kunde jag inte äta så många eftersom jag fick dumpning efteråt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards