Direktlänk till inlägg 21 augusti 2016

Slappardag...

Av Annelie - 21 augusti 2016 19:30

.... ja det kan verkligen min söndag kallas.

Jag var ju som ni redan vet "om ni läser alla mina blogginlägg" uppe länge och väl inatt,,,, närmare bestämt.
mellan 02.00 - 06.00 (kommer inte ihåg exakta tiden).
När jag la mig var jag fortfarande inte trött, så jag låg och kikade på teven innan mina blå gick igen.
Somnade när klockan var strax efter 07.30, vaknade till liv igen vid halv nio.
Men, var bara upp på toaletten, tog mig frukost och morgonmedicinen sen så stöp jag till sängs igen.
Somnade om,,, var vaken 09.45
Sen var jag vaken,,, gick upp och bäddade ihop sängen... ja jag orkar inte ha sängen obäddad. Visst KAN jag ha det,, men det är ytterst, ytterst sällan den är det här hemma.
Hur noga är DU med det..??

 

Jag tog mig en dusch idag på förmiddagen,,, men idag var det jobbigt att både gå till karet och sätta mig på sittbrädan för att ta benen över badkarskanten.
Men jag SKULLE.... ville verkligen duscha.
Har ju som ni redan en fet mage igen... och det blir varm under den,,, som ni som är överviktiga vet.
Jag kände även att det började göra ont,, det blir för tätt ibland.
Så, efter jag duschat, suttit i köket för att äta mat och diskat upp så la jag mig på sängen.
Torkade mig ordentligt både före innan jag la mig och sedan under alla vecka / valkar när jag hade lagt mig.
Sen fick Göran komma in och pudra mig med barnpuder plus att vi la på kompresser där det var mest irriterat.
Jäkla skit att vara fet fina sommardagar.

  

Sedan la jag mig på rygg (som jag alltid ligger) uppepå sängen igen,,, där har jag legat tills nu när jag skriver detta blogginlägg.

Jag har kikat på teven, spelat WF, kikat på FB och sovit, sovit OCH sovit.
Tydligen var det välbehövligt, eftersom jag har kunnat sova så mycket.

 

Denna dag är ingen bra dag,,, då "Herr Värk" är på ett envetet besök hos mig.
Jag har varken bjudit på kaffe eller vart speciellt vänlig mot han,, men han förstår inte vinken.
*Jäkla sate*

 

Hoppas att han fattar vinken så han är borta i morgon i alla fall.

 

Jaa,, som ni alla förstår,,, så har jag ju inget roligt att berätta idag.

 

 

 

Ha en jättefin fortsättning på er söndagskväll.

 
 
Ingen bild

Lena SL

21 augusti 2016 20:46

Usch va jobbigt för dej. Hoppas du kan sova inatt och att det känns bättre imorgon.
Jag bäddar alltid sängen så fort jag kliver ur den. Kan inte ha obäddad... 😀
Kram

Annelie

21 augusti 2016 22:03

Ja, idag har varit en tuff dag.. 😢
Skulle egentligen träffa en vän och fika i morgon... men hon tyckte vi skulle hoppa över det när hon hörde hur jag mådde idag. 🙁
Ja fyyy för att ha en obäddad säng.

Kramar..

 
Annie

Annie

22 augusti 2016 10:08

Jobbigt för dig vännen ..

med en sån natt, då får man lov att ta en slappardag :)
Och ta igen sig, försöka iaf<3

Min natt inatt var lite jobbigt, vaken mellan 01-03, hade svårt att sova sen började magen krångla och värka :/

Jag är likadan, kan nästan inte ha sängen obäddad alls ;)
Har hänt nån gång att man glömt .. då måste jag bädda på en gång haha :)

Sv: Åh vad glad jag blir! roligt att du gillade min uggla :)
Vad bra att jag gjorde just en uggla då ... :) *ler*
Så passande! :)

Jag ska verkligen fortsätta .. passionen för tecknandet har väckts till liv igen .. :)
Tecknade lite till igår kväll, så kul att skapa nåt fint .. *ler*

Jag ska till fysioterapeuten idag :)
Hur ser din dag ut?

Var rädd om dig vännen :)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

22 augusti 2016 10:58

Jobbigt när våra nätter blir drabbade,,, jag vette tusan när jag sov en hel bra natt sist.. :o((

Hihi,, visst är man konstig när det gäller vissa saker, som detta med att bädda sängen.
Å det måste JAG göra, är inte nöjd med Göran´s bäddning.. hihi.
När jag var som sämst,, då var sängen oftast inte bäddad,, jag låg ju jämt.
Den var alltid ihoplagd, men sängöverkastet var sällan på.

Roligt det låter när du tecknar,,, tycker jag verkligen du ska fortsätta med. *Du KAN ju*

Denna dag händer det inget speciellt, var egentligen meningen jag skulle fika med en väninna idag,, men hon tyckte vi skulle hoppa över det eftersom jag hade en tråk-dag igår.
Synd på sätt och vis,, för det är SÅ gött att glömma bort sig själv den stunden.

Ha en jättebra dag vännen.. // Kramen

 
wiper

wiper

22 augusti 2016 16:55

Det är inget vidare med såna nätter. Jag har haft nåt liknande i natt och är nu som en zoombie och orkar ingenting. Kan det ha varit fullmåne tro?

Jag skäms att säga att jag bäddar varannan dag men borde göra det varje dag. Gillar ju inte när det är obäddat men jag har blivit så slö ;)

Ja du jag vet hur det är för jag är ju överviktig och får vara försiktig när jag går i badkaret och jag har fått lite hängmage på vänster sida men på höger har jag ett operationsärr från blindtarmen som håller upp lite ;) ;)

Jag fick lära mig av min mamma att potatismjöl är lika bra som annat puder att ta på när man är irriterad, det har också en läkande effekt

Jag är så ledsen för din skull att du har sån värk.Det är så slitsamt och man blir trött av värk.

Du är för härlig som ändå kan skämta, kul med bilden på ugglan och dina ord ;)

Sköt om dig nu
kramar i massor
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

22 augusti 2016 17:08

Tack vännen,, ja jag måste försöka hålla humöret uppe. Men visst,, de dagarna som är jobbigast är jag inte alls på humör om jag säger så.

Mmm,, detta med potatismjöl visste jag också om.
Det är skönt att lägga på,, det blir såå lent.

Kramar tillbaks..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards