Alla inlägg den 25 augusti 2016

Av Annelie - 25 augusti 2016 17:18

.. är vad jag har idag.
Att jag aldrig lär mig, kanske måste bli bättre på att lyssna på min kära make.
Han sa åt mig igår, att jag bara skulle stryka det vi ska ha med oss under helgen.
Men, jag gillar ju att stryka, sätta på min spotifylista och drömma mig bort, vara med och sjunga... bara vara.
Ja, jag GILLAR att stryka, men min kropp skriker ju AJ, AJ, AJ,,, ge fan i det där.
Åså går mina tankar,, det är inte sååå jättemycket kvar åså tar jag det också.

Så,, det får jag ju sota surt efteråt.

TUR att Göran bytt skift idag,, så han slutar redan 21 istället för 00,,, så då ska han få köra med massageapparaten i nacken och ut mot axeln.
Gött, samtidigt som det gör djävulskt ont.

 

ÅÅååå... vad LACK jag blir på vissa sköterskor på Kattens Läkargrupp.
Jag ringde ju dit i måndags för att eventuellt få en läkartid, men då hade min läkare börjar jobba först just den dagen, så han höll på med sitt schema.
Numera är han ju även verksamhetschef,,, bra det, då ska han få höra hur vissa sköterskor är i telefonen.
Jag skulle ha nytt recept på en tablett som jag äter regelbundet. 2 tbl á 3 gånger / dag. Får ta 4 gånger / dag om jag är i behov av de.
Åså sitter denna J***A sköterska och säger "du har väl överdoserat de då".... grrr..  

Göran och jag räknade ut efter vi hade lagt på,,, det var verkligen behov att få nytt recept nu, eftersom tabletterna VAR slut.

Nästa gång ska jag ha ett färdigräknad lapp INNAN jag ringer upp de.
Så, får de svart på vitt.

Men, hon sa i alla fall att jag lägger in en lapp åt läkaren så får vi se.
Gör du så, sa jag då.
Mycket riktigt,,, idag fanns det ett nytt recept med 4 uttag.
Jävla sköterskor som ska leka Allan,, tror de är läkare.
Det är vissa sköterskor när man ringer, som jag inte alls gillar.
Annars så är personalen bra där borta.

 

Paula kom och hämtade Chammi när klockan var vid 10.45-tiden, jag satt och scannade av alla räkningar och sen förde av de i anteckningshäftet.
Jisses, så smidigt det är att scanna av räkningarna, slipper man sitta och knappa i dessa långa ocr-nummer.

Går runt för oss denna månad också, och pengar blir det kvar.
Men, inte lika "fett" som vanligt, eftersom vi hade många stora räkningar denna månad.
Sen kan jag ju säga som så att det är inte billigt att ha en husbil, kostar både skatt & försäkring.
Men, ändå värt det.

 

Ta bara nu i morgon,,, när vi sticker iväg relativt tidigt.
Var tänkt att åka till husbilen idag,, men det är inte så mycket som ska med, så vi kan nog ta det när jag sitter i rullstolen och har det mesta i knät.

 

Ska bli roligt att få träffa syrran och Uffe,,, det blir säkerligen deras sista resa med husvagnen för säsongen, sen ställer de in sin på vinterförvaring.
Vi kommer att köra så länge vi får köra på sommardäck, för några vinterdäck köper vi inte till den, sen så ställer vi av den.
Spar vi de pengarna.

  

 

Jag var ju som sagt var till apoteket förut och fick ut en laddning mediciner till, sen så åkte jag och satte mig i solen på stan.
Men, när jag satt där så kände jag att jag var hungrig,,, så jag drog till Akka-grillen för att köpa mig en gyrosrulle, hem och åt mina 200 gram av den. Resten får Göran äta upp ikväll.

  

 

Nu ska jag gå och lägga mig på sängen igen, vila min nacke så mycket som det går inför vår resa.
Vette tusan om jag tar våra blommor i morgon bitti eller om jag redan tar de ikväll, återstår att se.

 

Dessa jäkla läkare alltså..

  

 

 

Hihi..

 


Några väl valda ord...

 

 

 

Ha en jättefin fortsättning på er torsdag.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards