Alla inlägg den 29 augusti 2016

Av Annelie - 29 augusti 2016 13:45

.....efter en super duper mysig helg ihop med min syster och hennes man uppe i Hjo.

 

Det började ju inte bra,,, Göran var bort till husbilen på torsdagskvällen för att sätta på kylskåpet.
Ja, då startade inte det,,, fanns ingen ström i bilen eller något.
Han kom hem här och var såå irriterad / sur, så jag tyckte det gick ut över mig så jag fräste tillbaks.
Ja, hör nu,, nu är ju du också sur började han då.

  

Tacka fan för det sa jag,,, när det kommer hem en såå grinig gubbe, jag kan väl för fan inte hjälpa att det inte finns ström.
Med det så sa vi inte så mycket mer till varandra den kvällen, jag låg och kikade på teven och Göran la sig för att sova.

Dagen efter var jag uppe mellan 2-tiden till 4-tiden.
Göran stack bort till husbilen vid 5-tiden.
Åkte till sitt jobb och laddade batteriet i drygt 1,5 timme.
Vi kom iväg 1 timme och 20 minuter senare än vad vi hade räknat med.

 

Resan upp gick smidigt,,, var väl framme strax efter 15-tiden, då var syrran och Uffe redan på plats, hade fått upp allt sitt.

 

När vår bil var på plats så var det fram med stolarna åså satte vi oss för att bara mysa / prata i sommarsolen.

 

 

Här sitter vi alltså i sensommarvärmen, äter en jättegod paj som min syster bjöd på, till detta drack vi vin, rosévin och männen tog sig ett par lakritsshots.

 

 

Uffe & Göran.

 

 

En väldigt allvarlig bild på min syster Susanne.

 

 

Pajen, pajskalet är ljummet och fyllningen var kall. Riktigt gött.

  

 


När vi hade ätit klart och diskat upp allt osv, så visade Susanne & Uffe runt oss på denna camping. De har varit dit några gånger förr.

 

 

Här har vi dessa tre "ljus-huvudena".

  

 


Jag sov som en kratta fredagnatt till lördag,,, vaknade och kände precis som det var den största ångvälten med släp som både har kört över mig och tillbaka backat över mig.
Fyyyyy för den lede.

  

 

Men, vi kom upp, åt frukost och sen skulle jag ta mig en dusch.
Göran följde med mig in på handikappsduschen, så passade han också på att duscha sig när han ändå fick hjälpa mig.

Sen iväg,,,ja Susanne & Uffe frågade om det gick bra med mig.
Jajamensan,, vi var till en stor butik i Hjo som heter Hem & Hobby, där de hade allt tänkbart.
Så, där vart det en hel del shoppat för oss.
En rolig affär att  kika i.

 

Sen åkte vi hem,,, då bjöd vi på lunchen som bestod av Jaktlådan.

 

Återkommer med vår resa i kommande blogginlägg.

 

Idag trodde jag faktistk jag skulle må skit i min värk,,, men jag var "fit-for-fight" här i morse,,, så jag upp tog mig lite frukost och sen satte mig och förde av allt vi hade använt kortet under helgen.

 

Sen hade jag uppgjord med vännen Lisbeth att vi skulle träffas på Öster Café och fika klockan 11.00

 

Jag slängde på ett par maskiner tvätt innan dess, sen så åkte jag bort till cafeét.

Först fick jag en riktig BAMSEkram av henne,,, denna kvinna har ett hjärta av guld.
Vi var jobbarkompisar inom LSS, vi har aldrig jobbat hos samma brukare, men vi har ändå funnit varandra.
Nu kommer jag med en ganska så stor sannorlikhet inte tillbaks dit och hon är pensionär,,, så ingen av oss kommer ju att sakna den andra på yrkesträffarna osv.

 

Sen fick jag ett blompaket, bara "så där" plus en skvallertidning.

 

 

Dessa blommorna fick jag av henne.
Snacka om att bli både GLAD och ÖVERRASKAD.

 

 

Visst är de fina..??
Någon som vet vad denna blomma heter..??

 


 

En del av detta åt jag idag.
Orkade inte allt.

Detta som är i den djupa tallriken uppe till vänster, är dagens. 
Ris med stekt kött och grönsaker.
Det var riktigt, riktigt gött.

 


Så, nu mina kära läsare ska jag välta omkull mig på sängen med en massa teve.
*Love it*

 

Ha dä gött..!!!

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards