Alla inlägg under augusti 2016

Av Annelie - 5 augusti 2016 10:13

... igen.

Både gött och inte gött.
Vi har haft det helt underbart hemma i Värmland, träffat en massa folk, ätit gött och bara njutit av en gassande sol och värme.

 

 

Emelie (Göran´s dotter) & Göran.

 

 

Emelie & min son Andreas.
  

 

Min goa vän Gunilla sedan barnsben.

  

 

Här har vi från vänster Arne (farbror till Göran), Leif (min svärfar), Ulla (svärmor), Benita (Arne´s fru) och jag.

Benita & Arne bor i Norrköping, så de var också på semester med sin husbil, fast de var uppe hos svärföräldrarna.

 

 

Å sen lilla Mercedes,,, tyvärr så sov hon hela tiden de var hos oss i 1,5 timme.

Ni skulle se Göran,,, han är SÅÅÅÅ glad i detta lilla knytet.

  

 


Som sagt var,,, vi har haft det alldeles underbart.
Enda vi har gjort är att vi lånade mamma & pappas bil in till Karlstad en dag, vi skulle till Biltema och sen var vi på Bergvik.
Shoppade ett par plagg på KappAhl.
Sen handlade vi på Ica Maxi.

Vi var med mamma till Pekås i samhället där vi bodde på deras camping och där vi bodde innan vi flyttade från Värmland.

 

Vi har spelat en hel del kort med mamma & pappa,,, det är skojj.

Sen var min syster, Uffe (hennes man) och en vännina Laila till syrran på besök hos oss en en dag.
Uffe gav lite råd när det gäller mer kontakter i vrålåket.

För det är det fattigt med..en i köksskåpet (!!!!), hur dumt är inte det på skalan och ett i badrummet.

 

Igår när vi åkte hem så stannade vi till vid Kållered i Göteborg för att vi skulle kika på ett bord till husbilen, såg ett jag gillade.
Men, vi köpte det aldrig, får se om det blir så att vi skickar efter det eller att vi åker och köper det någonstans.

Sen var vi in till Ikea för att äta deras fruktansvärt dåligt smaklösa mat (köttbullar med mos), snacka om att bli besvikna.
För de sista gångerna vi har ätit på Ikea så har maten smakat jättegött.

Vi var även in på själva affären, där hittade jag små (mindre än normala) toalettborste som vi ska ha i vrålåket.

Vi köpte även en duschstång vi ska sätta i själva duschutrymmet i vrålåket som ska användas som klädstång.
För den vi köpte står inte kvar under färd.
Den ska vi ändå ha kvar i bilen, använda den när vi behöver torka handdukar / kläder i sommarsolen.

 

Idag ska Göran åka till Ystad med vrålåket, är en del småfel på den som ska gå på garantin.
Så Paula följer med och kör,,, jag stannar hemma. Känner inte ett dugg för att åka idag igen.
Jag vill bara vara idag, tvätta & slöa.
Vila mina svullna ben, speciellt det vänstra.
Till och med foppatofflorna har varit trånga åt mig nu.
Sjukgymnasten sa det redan när jag var till henne sist, att vänsterben var svullet.
Å nu har det varit riktigt svullet och det högra börjar också.

  

 

Okej,, nu kommer det att bli lite skrivande om vår semestertripp i omgångar, kan inte lägga ut alla bilder på en och samma gång.

Ha dä gött.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards