Direktlänk till inlägg 2 september 2016

Tårarna har...

Av Annelie - 2 september 2016 14:20

... precis runnit på mig här och nu.
För jag ringde till VC idag, för att få en tid till min läkare och jag hade ju hoppats på en SNABB tid.

Men, ack vad jag berdog mig, jag fick först tid till den 24 (!!!!!):e oktober och då till en NY, kan ni tänka er en NY, Ny, ny läkare.
Jag som är sååååååå glad i min Rafal.
  

Detta sa jag till sköterskan jag pratade med idag, men hon sa att Anna (som tydligen är Rafal´s fru) ska vara lika bra, bara att hoppas det nu.
Jag sa jag ville ha en snabb tid, för värken håller på att ta ner mig totalt nu,,,, värk medicinerna hjälper bara precis för stunden, sen är det riktigt ILLA, Illa, illa.
Idag har jag bara legat,,, tårarna har runnit till och från.
*Usch, jag hatar dessa dagar
Nästan så jag inte ens önskar min värsta ovän detta.

 

Som sagt var,,, jag har legat, lyckades slumra till cirka 20 minuter uppepå sängen.
När jag vaknade så hade jag detta uppvaknandet.

 

 

Älskade   Sylvester   som vill vara nära mig, ja dubbelhakan bjuder jag på.
Varsågod.

 


På tal om dubbelhaka,,, då ska jag visa er en bild på en väääääldigt god choklad.

*yammi*

 

 

Har ni inte testat..
Gör´t..!!

 

Idag ska jag i alla fall röva mig bort till frissan till klockan 16.00, före det ska jag duscha, ja jag MÅSTE duscha och tvätt håret, hade jag tänkt på det så hade jag gjort det igår kväll när Göran var hemma.
Men, jag tar det direkt nu när tabletterna tar bort udden på smärtan,,, då blir det en snabbvisit i duschen.
Sen så måste jag åka och ta ut pengar innan jag parkerar mig hos Verena.
Ska bli spännande och se vilken färg hon sätter i huvudet på mig idag.

 

Pratar på badrummet...
Hann och ta tre mysiga bilder på Sylvester idag.

 

 

Vet ej vad han ser för intressant under badkaret, om Trisse kanske är där, för det brukar han vara.

 

 

På väg in på toaletten.

 

     

Ja, så här sitter han och gör sina behov.

 


Sen går han in och sprätter som en sprätthöna därinne, som resulterar med massor av sand över stora delar av golvet.

*suck*

 

I morgon är det meningen vi ska hem till Paula, vi ska grilla ihop och bara umgås, hoppas vi kan sitta i hennes uterum, där brukar jag gå ur rullstolen och lägga upp benen i soffan.

 

Ha nu en riktigt Trevlig Helg med allt ni hittar på / inte gör något speciellt.

 

Kramar..

 
 
Ingen bild

Lena

2 september 2016 15:31

Förstår precis hur du känner, har haft en dålig dag idag jag med. Allt känns så motigt och jag funderar på allt, värken, hur allt ska gå osv. Tårarna har inte vart långt borta här heller. Hoppas att din nya läkare är bra. Kram

Annelie

3 september 2016 09:06

Mmm,,, jag funderar också på hur min framtid kommer att se ut.
Vill VERKLIGEN komma ut och jobba mina 50 %,,, men just nu känns det så avlägset långt bort.
Jag tror det är viktigt att låta våra tårar rinna någon gång då och då.
Vi kan inte alltid hålla näsan ovanför vattenytan.

Mmm... hoppas också på att hon är bra,, men jag kommer ändå att säga jag vill ha min ordinarie läkare kvar, för han ska jobba med patienter någon gång då och då, fast huvudsaken blir ju verksamhetschef.
Men, det är ju hans fru som jag får istället och hon skulle tydligen vara lika bra.. bara HOPPAS.

Ha nu en riktigt fin lördag vännen.. // Stor varm KRAM

 
Ingen bild

Lena S

2 september 2016 15:47

Oj vilken snabb tid du fick. Det är jobbigt att behöva träffa nya läkare och behöva dra allt igen. Hoppas det kommer nån återbudstid.

Skönt att få lyxa till det och bli ompysslad hos frissan. Bild kommer sen hoppas jag.
Helgen här kommer innehålla bakluckeloppis, lite matlagning och fika hos kusinen om kroppen vill förstås.
Kram

Annelie

3 september 2016 09:09

Mmm.. precis så känner jag också.
Hoppas bara nu hon har läst på ordentligt i journalen.
Jag fick en tid sååå sent eftersom min sjukskrivning går ut den sista oktober.
Men, jag grät igår,, då satt hon (sa sköterskan i alla fall) och letade efter en tidigare tid.
FANNS ingen,,, hon sa jag skulle ringa dit till måndagen för att få en akuttid och då kunde jag komma till vilken läkare som helst,,, det är ÄNNU VÄRRE, för de är ju absolut inte pålästa.

Jaaee,, jag älskar att gå till frissan.
Bilden på fejjan har du väl redan sett.. *L*

Ha nu en riktigt mysig helg med det du hittar på.

Kramar om..

 
Anna

Anna

2 september 2016 19:30

Go kväll
Så tufft du har det med all värk. Många styrkekramar till dig. Du verkar ha en underbar man:-)

http://sneckan81.bloggplatsen.se

Annelie

3 september 2016 09:11

God Förmiddag denna strålande soliga lördag.

Mmm... värken är etter värre än värst på mig nu, varför förstår jag inte. :o((

Jaaa,, kan verkligen inte ha någon bättre man, han är värt guld för mig.

Tack för din kommentar, den värmer.

Kramen...

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

2 september 2016 22:04

Åh fy faen... måste vara fruktansvärt att behöva vänta så länge på en läkartid om man verkligen är i behov, och så dessutom tvingas gå till nån ny ... usch usch!! Hoppas det löser sig för dig.

Svar: Aldrig roligt med besiktning, men värt det... Kjell var på besiktning med sin bil för en tid sen, upptäckte nånting stort så han fick en månad på sig att fixa det, surt med 5000kr men hellre det än att det hade hänt nåt ju, så man får se det.
Min bil är typ 15-20 år gammal så vart ett å annat fel på den antar jag, har dock tagit över den nyligen så än har jag sluppit det.. =) Pappa reparerade den innan han gav den till mig :) Kram

http://www.mizca.se

Annelie

3 september 2016 09:16

Tack vännen...
Göran ska åka till vår VC nu på måndag, han ger sig inte före vi fått prata med verksamhetschefen ( = vår f.d läkare)
När Göran är förbannad så tar han verkligen tag i saker och ting.

Nääee,, det är jättebra att de går genom ens bilar.
Vi har också fått sådana tråkiga utgifter med vår bil, som vi inte hade en aning om.
Vår bil var inte hiskligt dyr i inköp, men då har vi lagt ner en hel del på reparationer istället.. :o((
Jäkla bil.
Nu tror jag inte det kan vara något mer som KAN gå sönder,,, sist gick den i alla fall genom med blankt papper.

Bra att din pappa kan fixa det mesta själv.
Göran kan också mycket, men han har ju inget ställe att vara på.. :o((

Trevlig Helg.. // Kramen

 
deninrekampen

deninrekampen

3 september 2016 01:06

Hej! Va roligt att du hittade till mig via Annie ! :D

Alltid roligt med nya läsare och nya bloggar att läsa! :)

Tack så mycket, jag hoppas med det!! :)

Stackare som får vänta så pass länge för en läkartid, helt sjukt egentligen.. Har ni inte många läkare på din vc där du bor?

Va rädd om dig! :)

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

3 september 2016 09:25

Är det okej om jag lägga in din blogg bland mina länkar,, vill inte missa din blogg.

Jo, det är en hel del läkare, men det fanns ingen tid hos NÅGON.
Får ringa på måndag, och få en akuttid,, då får man vilken som helst också ska man sitta och rabbla allt igen också kanske man får en läkare som inte alls är villig att skriva ut någon medicin som hjälper mig.
Nä, Göran ska åka dit på måndag och han åker inte därifrån förren han fått prata med verksamhetschefen (=vår läkare).
Kommer att ta hus i helvetet... :o//

Kramar om...

 
åsa i åsele

åsa i åsele

3 september 2016 16:38

Att ha värk är en förbannelse,
att behöva vänta så länge på att få träffa läkare är ju inte kul,
blir Du som jag sämre då det blir kyligare väder?

Fina bilder på kisse missen :)

http://naltanorrland.blogspot.se

Annelie

3 september 2016 22:18

Ja fy f*n rent ut sagt för värken.
Mmm... kyla och blåst är rena rama "döden" för min del.. :o((

Hihi,, ja det är en riktigt gosig kisseherre detta.

 
deninrekampen

deninrekampen

3 september 2016 17:09

Sv: Jo, ångest är fruktansvärt :( Men lyckades faktiskt somna vid 3 inatt, det är tidigt för mig haha. Så glad att jag lyckades!!

Jobbigt med smärta, man har all rätt att ha sina gråt dagar, oavsett vad det gäller! Jag anser att det är att vara starkt, att våga gråta ut och visa sina känslor!! :)

Inte hört talas om det innan, men ska minsann kolla upp sen! Tack för tipset! :)

Va rädd om dig! Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

3 september 2016 22:21

Ja fyy för ångest,, tycker verkligen synd om er som går med denna sjukdom var och varannan dag.. :o((

Tycker också det är starkt att folk vågar visa sina känslor, men när JAG gör det så tycker jag det är allt annat än starkt.. :o((

Hoppas att du hittar denna serie, den är suveränt... tycker i alla fall jag.

Trevlig fortsättning på din helg.. // Varma Kramar Annelie

 
wiper

wiper

4 september 2016 16:50

Förstår att du är besviken och ledsen. Att först behöva vänta så länge och att få en ny läkare när man är nöjd med den man har. Numera så byts det läkare hela tiden.

Det är så tråkigt att du har sån värk. Du borde få mer hjälp med smärtlindring och andra behandlingar mot värken.

Den chokladen har jag inte sett förut. Jag kan inte äta godis nu med magkatarren utan vilar magen ett tag. Jag har en favoritchoklad från Fazer avlånga blå förpackningar med ca 5 bitar som är tjocka och smälter i munnen

Vad Sylvester har det bra ordnat och vad skönt att ha tvättmaskin i badrummet. Vi har haft så förut men nu bor vi sämre än vi någonsin bott så jag hoppas det blir flytt snart

Varm kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

4 september 2016 23:13

Ja fyyy, det var verkligen min FASA att jag skulle vara tvungen att byta läkare, när jag tycker Rafal är så förstående och förstår min sjukdom.
Men, jag hoppas verkligen jag kan få honom någon gång, för han ska inte sluta helt med patienter, även om han övervägande är verksamhetschef.
Jag får ju i alla fall hans fru som läkare,, det kanske också är positivt.
Men, BESVIKEN vart jag...

Ja, det var ju mycket därför jag ringde i fredags,,, för jag vill ha någon annan medicin nu.
Ja, då får jag ringa på en akuttid,, och få en helt ny läkare som inte alls är påläst om mig och mitt. :o((

Nä, det förstår jag att du är rädd om din mage nu, det gör du rätt i som låter den vila.

Jaaaee,, jag älskar vår tvättmaskin, på så vis kan ju även jag vtvätt nu och sen slippa dessa tvättiderna och sen komma ut till en skitig tvättstuga.
Nä, när denna går sönder, då ska en ny in.

Varm kram tillbaks..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards