Direktlänk till inlägg 4 september 2016

Hmm,, lite senare...

Av Annelie - 4 september 2016 23:20

... än jag brukar kommer detta blogginlägg idag.

Men, så är det när jag låter teven gå före.

  

 

Denna dag var vi bort till rättpsyk som ska öppnas den 4:e oktober, en sluten anstalt är det tydligen som tar emot 51 styckena på 3 olika avdelningar.
Både kvinnor och män ska samsas där.

 

 

Andra våningen på detta nybygge, vad det var för stort utrymme har vi ingen aning om.
Sen gick vi förbi en trädslöjdsal, datarum, bibliotek. 

Kunde inte fota där, det var ju MASSOR med folk som var lika nyfikna som vi.

  

 

Så här såg rummen ut som de inlåsta bor i.
Påminde lite om ett mindre hotellrum.

 

 

En rökgård, kolla gallret upptill.
Fyyy, för att vara inlåst så.


De hade även en större innegård med basketplan, bänkar, växter, jordgubbsplantor etc.

 

När vi åkte därifrån, så åkte vi direkt till Dollarstore, vi skulle kika om de hade fått mera sådana lådor som vi har till DVD-filmerna nu.
Men, tyvärr.

  
Kom därifrån med lite annat.

  

Åkte hem,,, tog oss en fika och JA, jag har köpt färdiga mandelkubb idag, som jag åt då.
Vart såå sugen på det när en bloggvän skrev det häromdan, att hon tog sig kaffe med en kubb till.
Dessa var relativt goda, smaken var det inget fel på.. men köpta mandelkubb är torrare än hembakade.
När jag hör eller äter mandelkubb tänker jag alltid på mamma, det bakade hon mycket förr.

 

 

Bildbevis.
  


Sen satte jag mig i sängen, Göran plockade bland alla våra DVD-serier vi har olika de slag.
De la vi ner i dessa lådor som vi hade köpt av, som vi ville ha flera.
Sen så ställde han de i hyllan och ställde "lösa" filmer alltså inga serier i ena hyllan.
Det var bättre, men inte bra.
Har för mycket "skit" i denna hylla, måste hitta något annat bra ställe att ha mina målarböcker, pennor etc på.
Plus allt annat som ligger löst där.

 

 

Ser ni dessa lådor med ugglor, svart mönster och de med filmmönster på..
De är alltså fulla med olika DVD-serier plus en hel del "lösa" filmer.
Men, allt annat som är där... jag vill ha bort det,, så det bara blir enbart en film-hylla.

 

 

Dessa två hyllorna skulle vi vilja ha bort helt och hållet.
Men, vart ska vi göra av filmerna..??!!


Älskar film,,, men det tar egentligen för mycket plats.
Tänk vilket space vi skulle få i sovrummet om vi kunde ta bort både de svarta och de andra hyllorna vi har film i.
*önsketänkande*

Det jag säger, vi skulle behöva ha en fyra.

  

 

Efter detta projekt har jag inte gjort ett ärligt handtag mer, hade så djävulskt ont i höger höft efter jag suttit i sängen och hjälpt till med att skriva vilka serier som ligger vart och lagt ner de.
Räckte gött och väl för att jag skulle ha denna förbannad värre värken.

Jag vart irriterad på Göran lite senare på förkvällen,, så jag stängde in mig i sovrummet, där jag låg och kikade på filmen.

 

Ingen WOW-film, men ändå sevärd.

 


Sen har jag legat och kika på Genikampen plus den danska serien Follow the money på 1:an.
Sen var jag tvungen att ladda mina dosetter, jag laddar tre veckor / gång,, för att slippa hålla på med alla dessa tabletter allt för ofta.

 

Sen mina kära vänner,,, satte jag mig här och skrev detta inlägg.

Å med detta, så passar jag på att önska er en trevlig kommande vecka.

På återseende..
  

 
 
Annie

Annie

5 september 2016 09:04

Ja så kan det bli när man fastnar framför teven ;) *ler*
Vad tittade du på?

Mm mandelkubb ser jag, gott :)

Sv: Det är nog olika också beroende på hur pass "dålig" man är , tror jag. Jag kan ju gå och behöver inga hjälpmedel för det.

Men värk, smärta och massa symtom-så lite fortare önskar man ju att det kunde gå också .. tyvärr verkar det ju vara skillnad på landsting och vart man bor också, så ska det ju inte få vara :/

Får jag fråga om dem "hittade" nåt då när du var inlagd? fick du nåt svar?

Ta hand om dig :) ..

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

5 september 2016 09:44

Uhhh ja,, jag är verkligen en tv-människa.
Jag kikade på Genikampen och sedan Follow the money igår kväll.
Det är oftast något varje kväll jag kikar på.. *det är det bästa med hösten* :-D

Tyvärr är det nog som du säger,, beroende på vart i Sverige man bor.
Hade vi bott kvar hemma i Värmland, är jag hundra på att jag inte hade varit så utredd som jag är nu.
Nääee,, de hittade inga fel som kan göra mina bekymmer som jag har nu och har haft i 2 års tid.
Men, däremot en massa andra fel.. :-/
Värken tror de beror på "enbart" muskellärt och sedan att min fibromyalgi-värk har slagit ut hela min kropp totalt.

Säger detsamma till dig vännen,, sköt om dig.
Varm Kram...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards