Alla inlägg den 5 september 2016

Av Annelie - 5 september 2016 15:20

... sol idag och ganska så varmt.
Klockan är nu 15.20 och jag har inte ens kommit ur pyjamasen.
Nä, värken är inte snäll mot mig idag,,, var inte så illa på förmiddagen, men ju mer jag vilade ju mer kom smärtan smygandes.

  

Jag skypade med mamma på förmiddagen,, nu har de kommit hem från säsongplatsen de har med sin husvagn, så nu börjar vardagen för de också som pensionärer, ja som de har varit i 8 års tid.
Varken mamma eller pappa trivs något speciellt som pensionärer,, de saknar detta sociala som man har med ett jobb.
Men, de brukar resa en hel del.
Nu ska de till Sri Lanka till nyår,, ska bli spännande och höra vad de gillar det, spännande resemål.
Skulle jag resa utomlands något mer,, så vill jag till ställen där det finns mycket kultur, historia, arkitektur.
Detta är jag inte ett piss intresserad av hemma,, men utomlands tycker jag det är intressant.

 

Denna dag har jag som sagt var varit till sängs största delen,,, bara varit uppe och tagit mig något att äta, på toaletten osv.

Jag satt vid den stationära datan när Göran kom tillbaks från ögonmottagningen i Malmö som han var klockan 08.00 i morse.
Han fick en remiss ditskickandes från optikern då han tyckte trycket var för högt.
Han var dit för 1 år sedan,,, jo då, det var högt.
Skulle tillbaks om 1 år (som var idag), trycket är fortfarande för högt.
Så, nu ska han tillbaks till sköterskan en gång till plus han ska träffa en ögonläkare, där de ska kolla så inte synnerven är skadad.
Har han nu OTUREN så har han grön starr och det kan de inte göra något åt. Då kommer han att bli blind i framtiden.
Så SNÄLLA.... alla som läser min blogg, var sååå snälla och håll tummarna för min man.
Jag är livrädd att han kommer att bli blind.

  

 

Jag hade tänkt mig att åka ut idag, för att dels köpa tv-guiden och "dassa-tidningen" = Hänt Extra plus hämta ur mer medicin,,, men som sagt var.
Sängen har varit mer inbjudande idag, slumrat till och från har jag också gjort.

När reklamen kom och jag kikade i Lidl´s annonsblad, så frågade jag Göran om han kunde åka och handla det jag ville vi skulle ha.
Då var klockan cirka 13.35, han åker till jobbet vid 14.15
Sagt och gjort, han drog dit och kom hem med det som var sagt.
Bäst när Göran handlar, han köper det som vi ska ha, jag är mer som så här bra med *bra-att-ha-saker*
Plus att jag kan köpa extrapriser.
En gång när jag var till Lidl, så hade vi fulla frysen med nötfärs,, men då hade de extrapris på just nötfärs,,, den vi ska ha också max 10 % fet.
Ja, då kom jag hem med ytterligare 5 kg färs.
*fniss*

Men, det går ju åt.

Nu när jag tänker på mat /frys, så kom jag att tänka på att vår frys måste frostas av igen.
Märks det är äldre maskinellt, vi får frosta av rätt som det är. I och för sig så öppnar vi ju frysen rätt som det är också.  

Bild "snodd" från nätet.
Jisses att låta frysen se ut så innan den frostas av.

  

Jag önskar såååå jag kunde ta det själv,, men det vågar jag mig inte på, för det är mer jobb än vad man tror att forsta av en frys. Speciellt när man har den full med mat.

 

Ikväll är ett av mina favorit-tvprogram också.
Dels så kikar jag på Idol, är väl iofs inte något favorit så, men tittar gör jag.
Sen så är det Sofias Änglar (favorit), plus att Paradise Hotel börjar ikväll.
Det tycker jag är roligt att kika på,, ja jag är 51 (!!!!) år och kikar på ungdomsprogram.
Men, det är ju patetiskt hur ungdomen gör bort sig i teven.
Nu gör de väl allt för att eventuellt bli kändisar.

 

 

Mmm.. nu tror jag bestämt jag har svamlat klart för idag.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards