Direktlänk till inlägg 6 september 2016

Labbet uppe...

Av Annelie - 6 september 2016 16:27

... på lasarettet fick besök av mig i förmiddags.
Jag skulle ju upp för att lämna nytt prov angående mitt höga natrium-värde i både blodet och urinet.
Sist så var det  en ANINGENS bättre, men inte bra, därför läkaren ville jag skulle ta om det om ett par månader, så nu är det gjort.
Får vi se vad nästa svar blir.
Detta med för högt Natiumvärde är ju inte bra... för varken njurarna eller hjärtat.

*alltid är det någon skit*

  

När jag ändå var uppe på lasarettet så passade jag även på att gå till apoteket där,,, för på Valen är det ju rena döden att ta sig in nu, de håller ju på att göra om hela lokalen där,,, så stora delar av apotetket är ju stängda,, då har de tryckt ihop det mesta av det på en betydligt mindre plats.
Komma in med elskotern där,,, är nog detsamma som att bita sig själv i arslet.

  

Var ju en medicin som tog slut när jag laddade mina 3 dosetter i söndagskväll,,, den och en annan medicin fick jag ut idag.
Fick även reda på att allt med dessa mediciner är uttaget på detta recept nu.
Så, nu är det att ringa VC igen..
*SUCK*
Men, som tur är så har de en telefonsvarare som man får prata in på, vilken medicin det gäller och styrkan.

 

Innan jag åkte hem var jag inom Ica för att köpa tv-guiden och dassatidningen = Hänt Extra.
När jag kom hem så hade Göran gjort en kycklinggryta, men han var inte nöjd med kryddningen och jag måste vara beredd att hålla med,,, den var tafatt.
Så, jag i med kryddning, fick till den spicy.
Riktigt gött var det,,, var länge sedan vi åt en sådan kycklinggryta här hemma.

 

Fick till en god hetta.


Riset satte han på, när jag hade kommit hem, sen så satte vi oss och åt lunchen innan han diskade upp och sen slappade i soffan innan han skulle åka tills sitt eftermiddags-skift som börjar 15.00
Han åker redan 14.15,,, han vill byta om i lugn och ro, han vill hinna och hämta sig kaffe, han vill tjattra med jobbarkompisar INNAN hans pass börjar.

 

Jag själv la mig för att kika på en film, då jag hade ont. Hade ju suttit uppe för länge och sen så hade jag ju inte tagit min middagsmedicin.

 

 

En spansk fängelsefilm, som är sevärd.

 

 

Denna amerikanska dramfilmen såg jag igår, en okej film men inget speciellt mer.

 

Häromdagen så såg jag denna.

 

 

Denna amerikanska dramfilmen, den var sevärd.

 

Idag har jag fått två brev som jag ska skriva svar på någon dag.
Älskar när det dimper ner privata brev i ens brevlåda.

 

På tal om brev,,, är det någon som vet om man måste ha speciell skrivare om man vill skriva ut på båda sidorna, som när jag skriver brev på datorn..??
Eftersom jag skriver en del, så blir det ju en hel del papper som ska skickas.
Mig kvittar det ju, men jag tänker mer på mina brevvänner.
  

 

Jag undras om vi ska vänta till längre in på hösten innan vi gör oss en tur upp till Ullared, eller om vi ska ta det ganska så snart.
Vi kommer nog att bo på deras camping i en natt i alla fall, eventuellt två. Om jag inte införskaffar en elskoter som går att plocka isär och ta med sig i bilen.
Får se,,, är lite småsugen på en sådan.
Att ha med både i "vrål-åket" och när vi ska någonstans som det är mycket att gå på.

 

Jag har funderat en del på julklappar i år.... detta år är jag totalt NOLLSTÄLLD när det gäller julklappar till alla.
Brukar ha bra koll på vad jag ska köpa till både Göran och våra föräldrar.
Men, i år vet jag NADA och det är fruktansvärt frustrerande.

 

Har DU koll på vad som ska köpas..??

 

Nu hör till saken, att det är ofta vid denna tid på året som jag har köpt en hel del julklappar, vissa år har jag i stort sett redan varit klar vid denna tidpunkt.

 

Nu passar jag på att önska dig en fin tisdags eftermiddag / kväll.

 

Måste bara visa er,, jag tyckte jag fick till min frisyr såå bra idag. inte ofta man är så nöjd själv..
 
Fick till det bra med hårfönen.
*Ja, jag ÄR nöjd*

  

 Vill även visa en bild på sååå söta hundvalpar.

 

 

Speciellt den hund.... i mitten.

  

 
 
Ingen bild

Lena

6 september 2016 17:13

Jag brukar gå in på mina vårdkontakter o beställa nya recept. Funkar jättebra.
I år har vi bestämt att vi ger bara barnbarnen julklappar, och sen ska vi lotta ut vem vi ska ge en julklapp. Allt enligt barnens önskan. Och inte mig emot 😁 det blir dyrt annars. Så då är det bättre att barnbarnen får.

Annelie

6 september 2016 19:41

Joo,, jag tror också jag ska testa detta med mina vårdkontakter.

"Vårt" barnbarn kommer vi att sätta in pengar på ett konto till.. detta ska vi göra både jul och när hon fyller år. eftersom man inte träffas.
Göran´s systerbarn ger vi pengar... de har ALLT och lite till.

Mamma hade nog önskat vi skulle ge oss med julklappar, men jag vill inte.. *L*

Ha dä gött..

 
Annie

Annie

6 september 2016 20:00

Ja det är drygt detta med mediciner, förstår dig.
Jag tycker också mina vårdkontakter är bra, bokar även tider där :)

Jobbigt med natriumet. Jag känner inte till det så mycket, vad kan "hända" vid för högt värde? ..

Förresten nästa vecka har jag frissatid längtar så haha :)
Ska bli härligt :)

Gillar din bild ;) *ler*

Sv: Tack rara du <3
Ja precis det är det .. men samtidigt är jag ändå Glad att jag kan träna det jag kan :)

Såklart du får, jag ska berätta för dig sen! :)

Varma kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

6 september 2016 20:55

Ja...jag ska börja använda mig mer av mina vårdkontakter...behöver man inte bli irriterad på "snorkiga" sköterskor 😁

Jag vet att det kan bli något med njurarna och sen är det inte bra för hjärt och kärl.
Men jag TROR mitt höga värde beror på att jag har så svårt att dricka vatten. Ska ju dricka mycket / dygn.

Ha nu en underbar fortsättning på din kväll..// Kramar ❤

 
deninrekampen

deninrekampen

6 september 2016 23:12

Sv: Pratade med psykologen om denna "vännen" hon ansåg samma och dem i min närhet ansåg också så som du. Men det gör ont, det är så tyst när man är van att prata med en person dagligen..

Tråkigt att er vänskap blev sådan, finns för många människor som vill tävla i att ha det värst, precis som det skulle vara så roligt att ha det värst.. :/

Plånboken är inte hittad än, men allt är spärrat nu iaf! Så försöker släppa det nu :)

Tack för att du var ärlig angående det med min vän :)

Det där med när recepten tar slut, det är ju sååå tradigt.. Tar energi att hålla på att förnya.. Du kan inte göra det via nätet? Hört att man ska kunna, men inte vågat mig på det ännu..

Allt bra med dig idag?
Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

7 september 2016 08:27

Joo,, jag förstår mycket väl att det är tyst när du inte har din vän för tillfället, men å andra sidan så tar h*n för mycket energi av dig.
Hoppas du säger till om jag är FÖR ärlig så jag sårar dig, absolut INTE min mening.

Tråkigt detta med din plånbok.. :o((
Men, gött som du säger att allt är spärrat i alla fall, men ändå.

Mmm.. jag fattar inte heller hur folk kan "tävla" om att vara sjukast,, men de personerna tror jag inte är sjuka, fast vill vara det med tanke på sjukersättning och osv.
Hur nu de vill ha det,, för dels så är väl både det sociala och pengarna värt mer. *tycker i alla fall JAG*

Jag har inte heller provat att förnya via nätet,, men tänkte faktiskt jag skulle försöka mig på det denna gång.

Jo då, än så länge är det skapligt, sov relativt bra i natt också.. :o))

Ha nu en så bra dag som du KAN ha det vännen..

Kramen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards