Direktlänk till inlägg 7 september 2016

Vettni...

Av Annelie - 7 september 2016 16:17

... idag är jag extra glad.
Fick ett telefonsamtal på eftermiddagen innan Göran åkte till sitt jobb,,, det var från Uppsala.
Nu är det klart att jag ska vara där mellan den 27:e september till och med den 21:e oktober, på inneliggande smärtrehabilitering.
Kallelsen till de som ska vara med i den omgången har redan gått ut, men min hade de väntat på för att få klartecken att jag ska få ligga på en avdelning där det är personal dygnet runt (eftersom jag har fallrisk), där ska jag även få ligga på helgerna.
Kan ni fatta,,, nu är jag nära att jag kanske kan börja att GÅÅÅÅÅÅ...!!!!!

        

Denna dag började med att vi låg länge tätt tillsammans, Göran låg och småkillade mig och smekmasserade ömma värkande punkter på kroppen.

Sen när vi kom upp så åt Göran frukost, jag hade redan varit uppe och ätit.
Sen så började vi plocka ur frysen, sätta på 3 grytor med vatten och frostade av vår frys.
Idag gick det väldigt fort, var egentligen nästan ingen is,,, utan det var väl mer att vi ville kolla på vad vi hade i den nu.
Vi har ju bra koll eftersom vi skriver lappar vad vi har på vardera hylla, men nu de sista gångerna så har det inte skrivits på lapparna.

 

 

Här sitter jag och skriver rent vad som finns på vardera hylla och Göran lägger in.

 

Det är så gött när frysen är iordning.

Innan vi började att skriva lappar vad vi hade på vardera hylla, ja då visste vi inget alls vad vi hade.
Numera är det smidigt.
Älskar detta sätt.
Drömmen hade ju varit att ha utdragbara lådor, men det är väl bara ett önsketänkade.

 

Sen åt vi lunch, vi åt rester av kycklinggrytan Göran gjorde i går,,, idag var det tryck i den, när den fått stått en natt och dragit till sig ordentligt.
Men, gött varé.

  

Sen satte jag på en maskin med frotté,,, den högen med frottén hade legat några dagar PÅ tvättmaskinen, ja idag åkte den i istället.

Efter detta la jag mig på sängen, började kika på en filmen Charlie st Cloud,,, en dramfilm. Lite småseg men ändå fin på nå vis.
Om inget annat så är ju Zac Efron härliga att vila ögonen på.

  

 

Kolla hans ögon..

  


Igår kikade jag på filmen Skumtimmen.

 

 

Lena Endre i ytterligare en superroll, den kvinnan är fantastisk att spela förtvivlad / förkrossad etc.
En film värd att se,, ingen wow-film, men ändå sevärd.

 

Sorry att det blir en del film-tips,, men det händer ju inte så jättemycket mer i mitt liv för tillfället.

 

Göran frågade mig idag, om det blir någon tur upp till Elmia på lördag,,, det är ju husvagn / husbils-mässa.
Men, nääee,, vi hoppar över det.
Det är ju ändå 40 mil enkel väg, sedan 40 mil hem igen och på detta ska jag ha suttit en heldag i rullstolen... nääee, det känns inget speciellt lockande.
Även om det skulle ha varit roligt att se mycket fint,, men jag kommer ju inte varken in eller ur så lätt heller och sen bland alla andra.
Så, vi blir hemma, så spar vi de pengarna.
*fniss*

 

 

Måste bara visa er en gosig bild på Trisse.

 

Kan det verkligen vara gött att ligga så..??
Han ligger så rätt som det är.

 

Jag hängde upp frottén förut och sen så fick jag lov att ringa och ändra tiden till tandhygienisten, fick ta en månad senare eftersom jag är bort i 4 veckor nu i höst.

 

Nu har jag även provat på att förnya mina recept på 1177.se,,, ska bli intressant och se vad det händer där.
För jag skrev där att en av medicinera inte hjälper mot smärtorna längre och att jag ville min läkare skulle ringa upp mig.
Får vi se när / om en sköterska ringer istället och ska börja gnabba.

Återstår och se.

 

Nu ni mina vänner,,, ska jag prova på att skriva något på datorn, sedan skriva ut det och sen vända på bladet för att även skriva ut på andra sidan.... om jag kommer att klara det.

Ha nu en riktigt fin fortsättning på din onsdag.
*VinkeliVink*

 
 
Vicki

Vicki

7 september 2016 19:31

Roligt & trevligt med filmtips!! Skummtimmen har jag för mig att jag har sett, den är bra. Det är väl några år sedan den kom?

Gott när det är lite krut i maten :-),blir bättre ju längre den står. Dagen efter är bäst!

Film är 2 timmar och 18 minuter.

Ja, de bilderna jag lade ut igår var från jobb där jag gick med barnen.
Skönt att slippa regn få känna solen fortfarande. Här nere har inte sommaren varit bra.

Vad ska du göra när du är iväg? Blir det typ att du ska träna?

Ha det gott, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

7 september 2016 20:00

Ja...det är smärtrehabilitering jag ska på...så det lär ju bli träning, undersökningar och "brytningar" av sjukgymnast osv. Så det kommer säkerligen bli "blod, svett och tårar".

Härligt att ha ett utejobb när vädret är fint.
Jag tycker sommaren var bra i år.

 
deninrekampen

deninrekampen

7 september 2016 22:21

Sv: Jadå, jag lovar att säga ifrån isåfall :)

Du får berätta sen om det funkade bra om du testat det med receptet :)

Hade missat att du svarat, är så van att få som kommentar hos mig hihi

Hoppas du haft en bra dag! Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

7 september 2016 22:27

Yes...jag ska berätta hur det går.
Skrev även som kommentar att jag vill min läkare ska ringa upp mig eftersom inte medicinen jag har nu hjälper mig fullt ut.
Ska bli jättespännande och se hur detta går..

Hihi..okej ja det är svårt detta med att veta vart man ska svara. Jag brukar köra mina svar här.

Har haft en okej dag...// Kramen

 
Annie

Annie

8 september 2016 11:39

Å vad bra för dig! låter ju riktigt bra :)
Har förstått att det är smärtrehab :) vet du vad för hjälp du kommer få där?

Å vilken mysmisse du har ;)
Jag träffade en goding på min promenad på fm ;) grannkatten :)

Sv: Ja skönt att det är gjort .. besöket kändes lite sådär i början, då läkaren inte upplevdes så förberedd ( lite dåligt kan jag tycka ) men sen kändes han bättre :)

Ja både blodprover och avföringsprover ( som också ska tas, lagom kul .. ) Är nog nr 25-30 i ordningen nu .. ;)

Aha jobbigt ..
Jag är inget spruträdd eller svårstucken iaf, så det är skönt :)
Mina vener syns så tydligt ;)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

8 september 2016 12:01

Ja du, jag vet faktiskt inte riktigt exakt vad de ska göra,,, men det är i alla fall prat på bad (vet jag sen tidigare att jag inte klarar av, eftersom jag har gått på det 2 ggr förut), sen kommer säkerligen sjukgymnasten att dra i mig riktigt ordentligt.
Jag vet bara,, att jag ska göra ALLT,, även fast det säkerligen kommer resultera i "blod, svett och tårar".

Hihi,, jo våra katter är speciella, älskade kisseherrar.

 
wiper

wiper

8 september 2016 14:50

Vad härligt att det händer nåt och jag förstår att du är salig över att kunna gå igen. Vilket lyft det kommer att bli. Jag är så glad för din skull.

Vilket bra tips att skriva lappar för vi har ett virrvarr i frysen och vet inte vad allt är

Zacks ögon är verkligen magiska, vilken kille ;)

Det är väl toppen med filmtips. Jag har i alla fall sett skumtimmen men den andra är jag osäker på

Det är hemskt att du har sån värk. Hoppas du kan få hjälp med detta. Jag har varit på gymmet och denna gång blev det besvär med ländryggen igen så jag vet inte vad jag gjorde för fel

Ha nu en fin dag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

8 september 2016 14:58

Mmm.. jag hoppas ju stenhårt på att de ska kunna hjälpa mig så jag kan gå hjäpligt inomhus i alla fall,, min STORA dröm är ju att jag ska kunna gå helt och hållet.
Men,,, det muskulära kan de säkerligen hjälpa mig med,, men värken.. *skakar på huvudet*

Jaa,, det är det bästa vi har gjort, att börja skriva lappar vad vi har på de olika hyllplanen i frysen,, nu har vi ju bättre koll på vad vi har allt.

Tråkigt att du inte blir kvitt dina ländryggsproblem... :o((

Kramar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards