Alla inlägg den 9 september 2016

Av Annelie - 9 september 2016 21:23

... snart igen och jag tar med mig "Herr Huvudvärk" till sängs, men hoppas att han springer vidare inatt.

 

Denna dag har vi ägnat åt att städa,,, fan vad det blir mycket damm när det har fuskats under sommaren.
Dammsugaren har varit framme regelbundet, men dammtrasan var ett tag sedan.
Å det märktes idag.
Tog tid att städa,,,, Göran dammsuger ju överallt INNAN han dammar,,, för han tycker inte vi har några bra dammtrasor och det kvittar vad vi köper för trasor, så duger de inte.

  

Jag vattnade igenom alla våra blommor redan igår kväll, så fick de står och rinna igenom ordentligt tills i morse.

Jag dammade det jag kom åt och hann innan jag skulle på dopet klockan 11.30, var du också bjuden..??
I sådana fall missade jag dig.
Jisses sååå söt han är vår lilla prins Alexander och hans föräldrar är så fina ihop.  

 Bilden "snodd" från svt.se

 

Idag vart jag ledsen, när Göran dammade.
Det har hänt förr att han har slagit sönder saker i vårt hem under våra år tillsammans, många gånger är det så klumpigt gjort.
Å han slår sönder sådant som är svårt att få tag på igen.

Denna lampa, som det är från början men jag hade den bara som prydnad nu, har jag bara sett en endaste gång, och då köpte jag den.
Ja, den LYCKADES han att slå sönder, på ett klumpigt sätt.

 

  

 

Men, en annan sak jag har varit glad över idag är att kallelsen till Uppsala kom idag.

 

 

  

Men, jag fick ju lov att ringa dit,,, för jag kan ju inte åka härifrån för att vara där klockan 11.00, det var som sist och då fick jag o på hotell en natt.
Jag ringde upp för att höra om jag inte kunde få komma till denna avdelningen jag ska ligga på, på nätter och helger redan på måndag.

Jag ska alltså ligga på rehabmedicin, för den avdelningen de andra ligger på, där har de ingen nattpersonal.

 

Sköterskan jag pratade med idag, skulle kolla upp detta och återkomma till mig.
Då hörde jag även hur det blir när Göran ska upp fredagen den 14:e oktober på en anhörigsdag, vart han får bo osv.
Hon skulle höra hur sånt fungerar också.

Tågbiljetten tur och retur är i alla fall fixad.... 1:a klass åt herrn.
Åker upp på onsdag och hem på lördag.
Inte fullt 1.000;- härifrån Trelleborg till Uppsala, tyckte jag inte var så häftigt.

Får väl se om jag tycker det är gött att han kommer upp, eller om jag är helt slutkörd.

Jenny, vi delade rum förra gången jag var uppe, hon är där nu och hon ringde mig igår.
Sa att vistelsen där uppe är kanonbra, men TUFF, speciell vecka3, den veckan de har anhörighetsdagen.
Så, jag kanske är mer eller mindre utslagen den helgen.
Jaja, det återstår att se.

 

Ja, för att återgå till denna dag.
Vi har i alla fall ett helt nystädat hem nu och det är såå fint och gött.
Jag är en person,, lite damm i hörnen KAN jag acceptera,, men fan inte att det är rotigt och stökigt runt omkring mig,,, då blir jag tokig och på dåligt humör.
Men, nu äré ju bara jag och gubben hemma, så som tur är har vi det aldrig så.

 

Vi hade ju köpt nya dukar som vi skulle ha i bokhyllan,, ja dessa strök jag idag plus alla andra dukar som skulle på lite varstans.
Jag kan INTE lägga på en ostruken duk.

Sen så får jag se när Göran hade lagt på de,, att de var ju på tok för stora.
Men, han hade ändå lagt på de.
Undrar om han tyckte det vart fint.

  

Jag tog av de direkt, när jag fick se vad hemskt det såg ut.
Blir att stryka nya dukar i morgon.
Ska ju ändå stryka gardiner, då Göran ska putsa fönster, jag stryker gardiner och han hänger upp de.
I morgon kommer lite mer höstliknade gardiner att pryda i våra fönster.

 

Nu mina vänner säger jag slut i rutan och NattiNatt.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards