Direktlänk till inlägg 10 september 2016

Vaknade tidigt, tidigt....

Av Annelie - 10 september 2016 17:10

i morse av Göran´s väckarklocka som han hade lyckats sätta på när han dammade igår.

Men, vi fick av den och jag lyckades somna om.
Var uppe sedan och åt frukost, men tog med mig den till sängs. La mig igen och somnade om. När jag vaknade till igen så höll Göran på att putsa fönster.

 

 

Här sitter jag till sängs och fotar Göran när han är längst bort i vardagsrummet, därav kvalitén på bilden.
Han är i full "sköbb" med att putsa.

När jag vaknade till en andra gång, så hade han strukit gardiner och börjat sätta upp.
Duktiga karl jag har, eller hur..??

 

 

Nu är det höst inne hos oss, med val gardiner i alla fall.
Dessa är alltså svarta med rött mönster i.

Dålig bild, ja jag vet... blir ju så när jag tar mot ljuset.


 

Helt nya gariner, "Love",, svarta men ändå så släpper de in ljus.
*perfekt*

 

 

Köket..

 

 

Datarummet, när Göran skulle rulla dessa på stången som är innuti gardinen och knyta så kunde jag inte hålla mig, jisses vad jag skrattade.
För han fick inte ihop det.
Det visade sig att han hade satt gardinen upp och ner på stången.

 

 

Måste bara visa denna ljusstake som står på bordet i köket nu, har stått länge och väl undangömd.
Jag köper och sen vet jag inte riktigt vart jag ska ha det.
Känns det igen..??!! 
;o))


Tänkte jag skulle få ljus i denna, men det verkar ju vara riktigt smala ljus.
  

 

Frampå förmiddagen så tog jag mig en dusch och skulle sedan klä på mig.
Jag lovar,, det är inte lätt att vara fet.

 

 

Denna J***A sportbehå, den rullar sig ju bara mellan valkarna.
Göran får alltid hjälpa mig att dra ner baktill innan jag får rätt på "skiten".
NEJ, det beror inte på storleken, för storleken över denna är lika djävlig.

Eftersom jag har fått påminnelse från Postnorrd att jag hade paket att hämta ut, fick alltså det första sms:et i torsdags, också kom påminnelsen idag,, de är snabba.
Jaja, jag gjorde mig i alla fall iordning, tog elskotern bort till posten på Ica, var även en sväng på Nille´s och kikade.
Shoppade ingenting.
Hämtade paketet och åkte hem igen.
Plockade upp allt jag skickat efter,,, 4 av varorna skickar jag tillbaks, en sak passade mig inte och resten var inte som mina förväntningar.
Sen så frågade jag Göran om vi skulle åka in till Ikea,, men fick inget vidare svar, så han ville väl inte. Han tog sig mat istället, sedan la han sig på soffan och sov.

 


Säger han har ont i huvudet och nacken,,, som han har ofta numera.
Jag har sagt till han att han ska börja träna på gymmet igen.
Men, det är svårt att ta tag i.
Jag ska vara ärlig att säga,,, jag TROR inte han trivs med att inte snusa,, han tog sin sista prilla med lössnus den sista mars i år,,, sedan dess har han varit orolig, småtvär /(sur), allmänt "deppig", gått upp dryga 10 kg i vikt och det suckar och stönar han också för.
Bättre han ginge och träna och få något annat att tänka på plus att han kanske går ner sina kilon.

Hade det inte varit för tandhygienisten har sagt om eventuell tandlossning, eftersom hans tandkött kröp högre och högre upp så tror jag aldrig han hade slutat snusat.

 

Jag tog mig också mat, som jag åt till sängs.
Sedan har jag kikat på inspelade tv-program, spelat Quize (stavning ??), wf och kikat på fb.
Verkar vara fler än jag som har lite småtråkigt idag,,, tyvärr bor vi såå långt från varandra.

  

 

Nähäpp, nu säger jag hej för denna gång också önskar jag er en riktigt fin lördagskväll.
Kramar..

 
 
Ingen bild

Lena S

10 september 2016 19:35

Va mysigt det blir när det är nystädat och nya gardiner är uppe. Dom där i v-rummet gillar jag. Har också såna som släpper in ljuset i v-rummet. Dom börjar bli slitna, hoppas jag hittar några liknande.
Jo det där med att köpa och lägga i skåpet känner jag igen. 😂
Ja tänk om vi bott närmare varann... 😀
Kram

Annelie

10 september 2016 21:16

Ja, jag älskar när hemmet är så tipp topp.
De gardinerna är köpta på Rusta för 99;- / fönster.

Hade varit jätteroligt om vi bott närmare varandra.

Kramen...

 
Bettan

Bettan

11 september 2016 17:29

Såå himla duktig din man är..vilken lycka(hälsa han de)
Nyputsade fönster och nya gardiner..härligt.
Ja..detta med sportbh. Det är bara ett helvete med såna som inte är knäppning i ryggen!
Jag har såna oxå men använder aldrig dom..har ju ont i axlarna så detta med att bända armarna hit o dit för att kava på sig skiten..nix.
Så jag kör en med märket casall...helt underbar och kasar varken på axlar eller rullar i resåren.
Sitter här ensam ikväll för mannen är på middag i Malmö.
Så nu går stereon på fullt ös...ha en skön kväll

http://Guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

11 september 2016 22:45

Ja, min man är värd guld... han hjälper till med allt.

Mmm.. jag brukar inte använda sportbehåar mer än hemma, då jag tycker inte de ger ett så bra stöd för min tunga byst.
Brukar alltid ha behåar med bygel annars, men det är inget gött att ha på mig när jag ligger en hel del.

Härligt med egentid ibland, det har jag varannan vecka då gubben jobbar eftermiddag /kväll,natt.

 
Vicki

Vicki

11 september 2016 20:02

Han är duktig din man!! Tar han själv fram gardiner som han tycker passar till de olika rummen?

Jodå jag badar jag också men inte igår. Jag hade varit och tränat på fm så jag var nyduschad och till fixad så jag orka inte bada och duscha igen.

Ha det gött,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

11 september 2016 22:46

Ja, Göran är suverän med att hjälpa till hemma.
Ja, igår tog han fram alla gardinerna.

Härligt med en pool att bada i,, jag är inget fan av att bada ute annars.

Ha en bra kommande vecka..

 
Anna

Anna

15 september 2016 20:10

Så fina gardiner! Nu blev jag också sugen på att byta:-)

http://sneckan81.bloggplatsen.se

Annelie

15 september 2016 20:26

Tack...😀

Jag älskar gardiner...har MASSOR.

Får du visa bilder sedan när du bytt 😉

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards