Direktlänk till inlägg 12 september 2016

Visst trodde...

Av Annelie - 12 september 2016 23:15

... ni att jag skulle hoppa över mitt dagliga inlägg ikväll..??
  
Men ärligt,, jag har liiite svårt för att göra det, vill gärna försöka få in något varje dag i alla fall.

 

Denna dag har varit mycket till sängs,,,, speciellt från middagstid och fram till Göran kom hem klockan 16.00
Då skulle han bara till Mallas för att köpa äpple, men jag sa vi kan även gå bort till Posten, så jag kunde skicka tillbaks det jag inte ville ha från Homeshop.
Sedan gick vi till Mallas,, frukt & grönsaker är mycket billigare där än i vanliga mataffärer.
När vi var på väg hem, så går vi ju förbi vårt favoritfik, ja då satt Samar ute och fikade med en kusin till sig, men hon kom direkt till oss och kramade, stod och pratade en del.
Hon har svårt för svenska språket, är ju en syriansk kvinna, hon säger hon förstår, men har svårt att få fram rätt och det märks..
Blir tokigt ibland...

  

Sedan hem, och jag direkt till sängs igen.
Göran kom in med min middag, som idag bestod av något sååå avancerat som  färdigköpt ärtsoppa.
Måste ut till Ica Maxi någon dag,,, för jag såg de hade vitkål, gullök (iofs så köper vi bara rödlök), rödbetor, kålrot för 1;-/kg, det ÄR billigt.
Vi älskar ju ugnsrostade grönsaker och då har vi bland annat detta i plus lite mera grönsaker.

 

Jag har kikat på ytterligare en film idag, en drama.
Slumrade ifrån den en gång, så då fick jag spola tillbaks.
Jag är ju inget fan av Drama-filmer annars.

 

 

Bra skådespelare i denna film, både Jeff Bridges och Kim Basinger.

 


Annars så har det inte hänt så mycket,,, jagt har skypat med mamma idag, alltid lika trevligt.

Underbart att se både mamma och pappa istället för att bara prata i telefonen.

 

Jo, jag hade ju slängt på en maskin med sängkläder, som var klar tills Göran kom hem, detta drog vi och hängde när vi kom hem.
Göran tog ner ett annat sängöverkast som jag ska lägga på i morgon, det andra ska tvättas och in i ett skåp.

 

När vi låg i sängen både Göran och jag och kikade på Sofias änglar som jag hade spelat in.
Lustiga var att denna kåk de var och hjälpte till i, den var Göran och jag och kikade på för ett antal år sedan.
Jag sa det direkt, att det liknar det huset vi kikade på också var det dé.
TUR (tydligen) vi inte köpte det.

Ja för att återgå till när vi låg till sängs... så ringde mamma upp på skypen igen, hörde det på min mobil.
Men, jag brydde mig inte och svara, hon ringde upp en gång till.
Då funderade jag på vad som var.
Så, vi fick stänga av också ringde jag upp de på skypen.
Då funderar mamma på om hon ska komma ner till oss från och med onsdag tills på måndag.
Vi ska prata mer om det i morgon, vore ju jätteskoj.

I morgon blir det bara att sätta på tvättmaskinen med sängöverkastet och kanske en 40-maskin.
Göran kommer hem vid 16-tiden, byter bara om och han och en annan arbetskamrat tar sina hojjar för att åka ut till en annan arbetskamrat och fira honom på hans 50-årsdag, som redan har varit.
Sen är de väl några killar till som ska med, men de tar ju sina bilar.
De åker alltså hem till denna kille,,, det var egentligen meningen de skulle åka dit tidigt den dagen han fyllde,, men killen var ju uppe på taket på sin kåk och lyckades ramla ner och gjorde illa foten riktigt ordentligt.
Med det så har ju allt blivit uppskjutet.

 

NU ni,, tror jag bestämt det är dags för sängen, känner mig trött så då är det lika bra att lägga sig och somna in så gött.
OM, jag nu för plats i sängen, så det inte är som igår kväll.

 

 

Två av mina   - an.

 


Sen en härlig närbild på Trisse.

 

 

Han kisar eftersom blixten slog honom direkt i ögonen.

 


NattiNatt.

 
 
Annie

Annie

13 september 2016 08:08

Tycker det är lite kul att du skriver ofta! :)
Jag är lite slarvig ibland och hoppar över nån dag .. ;)

Jaha där ser man .. ;) jag tittade också på "sofias änglar" igår :)

Så söta missar :)
Få se om vi (kanske) blir kattvakter nästa helg .. ;) hoppas *ler* :)

Nu ska jag snart till Hc (igen) och lämna prover, snacka om stammis där .. ;)ska dit imorgon med, men då är det fysioterapeuten ...

Hoppas DU får en bra dag!

Kramar :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

13 september 2016 12:06

Ja fy, känner igen det där med att vara "stammis" inom sjukvården... innan Trelleborg släppte mig hade jag ta mig tusan "klipp-kort" på var och varannan mottagningen.
Nu är det bara hos lab och telefonkontakt med medicinmottagningen, resten är ju hos Uppsala nu.

Roligt att kunna få vara kattvakt,, ni funderar inte på att skaffa ett par söta kissemissar själva..??

Ha en superdag du också vännen.. // Solig Kram

 
Annie

Annie

13 september 2016 08:10

Förresten jag glömde .. Ja det är en godisbit hon har i munnen ;)
*ler*

<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

13 september 2016 12:07

Hihi,, ja då är det en sådan godis jag tycker om.. *L*

 
Sanna

Sanna

13 september 2016 13:36

Ja ibland vet man inte riktigt vad man skall blogga om...tidigare bloggade jag dagligen men numera blir det när andan faller på och tid finns =)

SV: Nej jag orkade tyvärr inte ställa henne mot väggen och för sonens skull så vill jag ju inte ha något bråk. Men som tur var så slipper jag träffa människan då hon är min svärmor sen ett tidigare förhållande så nu hejar jag bara om jag möter henne ute...även om hon beter sig som en idiot så skall jag inte sänka mig till hennes nivå om man säger så...lägger på ett falskt leende och är trevlig...

Sköt om dig och hoppas att du fick plats i sängen mellan dina två hjärtan <3
Kram
Sanna

http://krimskramsan.bloggplatsen.se

Annelie

13 september 2016 15:19

Jajamensan,,, jag kröp så smidigt *HOST* ner mellan dessa två hjärtan.. *L*
Nä då,, stackars kisse-herren fick flytta på sig,, för här kryps det fan inget,, när jag inte kan :o((

Nä, ibland äré nog bättre och visa sig bättre än de som sjunker så lågt.

Kramen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards