Direktlänk till inlägg 13 september 2016

Uschamejjen...

Av Annelie - 13 september 2016 15:22

.... vad trött jag är.
Jag vaknade vid 6-tiden i morse, gick upp gav Sylvester blötmat (Trisse är inte intresserad) och jag tog mig själv frukost.
Satte mig vid datorn och åt detta, sen så gick jag in på toa och gjorde nr.2,, ja det måste det skrivas om,, för det är ju också en sensation, sen gick jag tillbaks till sängen och la mig riktigt göttit med ett par goa kuddar och mitt älskade kedjetäcke.
Somnade om och sov till klockan var 10.45, kan ni tänker er KVART I ELVA..(!!!!!), ännu större SENSATION.

 

Jag upp, tvättade mig och gjorde mig iordning med håret och kläder.
Innan dessa så bäddade jag sängen också, jag kan inte låta sängen vara obäddad en hel dag,,, skillnad om jag har en riktigt pissdag så jag bara ligger. Men oftast så bäddar jag den då också och ligger sedan uppepå sängen.

 

Ja, för att återbinda den röda tråden *som jag släpper rätt som det är* så fick jag på mig kläder och drog iväg med elskotern till Ica Maxi, jag hade sett de hade en mängd olika rotfrukter för 1;- / kg och vi fullkomlig älskar ungsrostade rotfrukter.

 

 

Mums..


Vart ju en del annat med också, bl.a mjukisbyxor till mig som kostade endast 69,90 iställer för 179;- (tror jag det var).
Sen så köpte jag även ett paket med rökta ojämna skivor, som de har i en vaccumförpackning för en billig peng.
Kanon till när man kanske vill göra egen pizza eller i en ost / skinksås.
Köpte även Kelda´s 4 oster-sås,,, den med Milda´s 4%-iga grädde är suveränt god att ha i egengjord potatisgratäng.

 

När jag åkte hem igen, så stannade jag till på infarten till Trelleborgs centrum, där de har dessa "berömda" palmerna, ni vet kanske att Trelleborg kallas "Palmernas stad".

 

 

Jag tror det är 24 eller 25 styckena som står efter rad, på kvällarna lyser det upp ljus mot de, det är fint.
Senare i höst / vinter så får de stå i något större lokal nere i hamnen, de har varit på kommunens växthus förut, men nu har de blivit för stora.
Till vinter så ställer de upp granar istället och från första advent (tror jag det är) så har de satt ljusslingor i alla granar.
Jättefint.

 

 

En dag som denna passade det verkligen med palmer i vår stad,, en ljummen vind, strålande sol och en underbar värme.

 

Jag tog en lite annan väg hem, för jag ville åka förbi kyrkan och ta en bild på den.

 

 

Detta är alltså Sankt Nicolai Kyrkan i Trelleborg, tyvärr vart inte bilden bra. Tog från fel håll.

 

 

Bild lånad från nätet, vi har en riktigt vacker kyrka i vår stad.

 

På vägen dit, så åkte jag in på en mindre gränd, som jag tycker är så charmig så jag var tvungen att ta en bild på den.

 

Ett sådant litet hus skulle jag kunna tänka mig att bo i.
Visst är det charmigt..??

 

Jag köpte på mig 4 filmer när jag var på Ica,,, de har ju en för 59;- eller två för 99;- ja då vart det ju 4 styckena.

 

Men nu, kära läsare, ska jag ta mig mina "värkisar" och välta omkull mig på sängen för resten av eftermiddagen.

Må väl och ta hand om er.

 
 
Ingen bild

Lena

13 september 2016 16:42

Va mysig gränd. Om jag skulle bo i en stad så skulle jag vilja bo så😁 vart ju rätt pigg när jag vakna så jag tänkte ta hand om äpplena o göra mos. Skulle bara åka till apoteket o affären först. Sagt o gjort när jag går i affären kommer yrseln och synfältet blev suddigt. Fick hålla mig hårt i kundvagnen. Kom ut till bilen och fick blunda en stund. Så väl hemma blev det soffläge o inge äppelmos😮

Annelie

13 september 2016 23:34

Fy farao vad tråkigt det är när man vill göra något också måste man ställa in det på grund av denna jäkla sjukdom.
Vågar du köra bil när du har så ofta yrsel..??

 
Bettan

Bettan

13 september 2016 16:48

Så hemmatamt det känns att få se bilder där man har bott i 17 år. Och den gränden som är uppe vid gamla torg..dom husen har jag bott i fast på andra sidan.
Det var ju verkligen billigt på rotfrukter..willys säljer 3.90 och det tyckte jag var billigt. Passar mig utmärkt som lever på morötter och vitkål..ha de gott

http://Guldivardan.bloggplatsen.sev

Annelie

13 september 2016 23:36

Javisst äré härligt att se bilder, från där man bott.
Okej, ja på andra sidan är det också mysigt.

Du får snabba dig till Maxi och köpa dig rotfrukter.
Jag glömde morötter, men det går jag till Mallas och köper.

Ha det härligt i sommarvärmen..

 
Ingen bild

Lena S

13 september 2016 19:42

Wow så länge harjag absolut inte sovit sen jag blev sjuk. Vet inte ens om jag sovit längre än till 8.

Rotfrukter i ugn,som är så gott. Det måste jag nog göra nån dag.

Va mysigt med palmerna, som utlandetkänsla.

Kramkram

Annelie

13 september 2016 23:41

Nääee,, jag minns inte ens när jag sov så länge,, men jag tror stenhårt på att NÄR / OM man gör det,,, ja då är man verkligen i behov av det.
Jag har ju sovit så dåligt på nätterna en längre tid nu och somnar oftast inte före 01.30 - 02.00-tiden
Så, på så vis är det ju inte så länge ändå.
Men, det var GÖTT.. :o))

Jaaee,, älskar att göra rotfrukter i ugn:
Använder alltid potatis, rödlök, purjolök, paprika, kålrot, palsternacka, färska champinjoner, rödbetor, morot och denna gång har jag även färsk brysselkål.
Allt detta i plåten, sen på med lite olja och flingsalt.
MUMS..!!!

Ja, det är jättemysigt med alla palmer som står i stan, för de har även småpalmer ståendes lite här och var.

KrameliKram...

 
Vicki

Vicki

13 september 2016 21:52

Alla barn från det de är blöjfria är med oss så därför varierar åldrarna.

Vi är ute i naturen och utforskar. Ibland är vi i Bara, går till skogen, Kölnan och Klågerup. Ibland tar vi en cykeltur eller bussen till något ställe. Finns jätte mycket att göra. Lagar mat i det gröna på stormkök inland.

Ha det gott, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

13 september 2016 23:42

Vad mysigt detta låter,,, förstår du har ett underbart jobb.
Vad många ur personalen är med på hur många barn..??

Ha det bäst..

 
Annie

Annie

14 september 2016 09:03

Skönt med sovmorgon :) Du behövde nog det, så bra du la dig igen :)
Sällan jag tar sovmorgon faktiskt, tycker nästan jag får mer ont av att ligga längre i sängen-känns som jag blir mer stel då- och får mer ont ..
Kan det vara så för dig med?

Roligt att få se så mycket bilder :)

Sv: Tack så mycket! verkligen roligt :)*

Börja du med ;)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

14 september 2016 14:26

Ja, jag tror ju på det att när / om man sover länge, så är man i behov av det.
Hade ju sovit så fruktansvärt dåligt nätterna före och somnade först vid 02.30-tiden

Jo, vissa dagar har jag mer ont eftersom jag ligger så mycket,, stelheten ska vi inte prata på :o((

Ja då,, målandet / skissandet kommer...

Kramar om..

 
Ingen bild

Lena

14 september 2016 09:28

Jag kör inte bilen när jag har yrsel men var ju tvungen att få hem eländet😁satt en stund o stretchade nacken innan jag körde, då släppte det värsta. Har haft ont i nacken i ett par dagar nu, +rejäl värk. Försöker leva som vanligt men det blir det ju inte😐 förstår inte varför värken bara blir värre o värre. Jag gör ju vad jag kan för att undvika dessa situationer som förvärrar värken.

Annelie

14 september 2016 14:28

Mmm... om man ändå kunde förstå varför värken blir sämre och sämre.
Jag tror på mig att min GBP-operation förstörde min kropp mer och mer,,, till slut så slog den ut den totalt.

Jag har också väldiga problem med nacken,,, men jag har ju whiplash och diskbråck som hjälper till också. :o((

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards