Alla inlägg den 15 september 2016

Av Annelie - 15 september 2016 15:06

... inte riktigt som jag hade tänkt  (trott) den skulle bli.
Jag trodde ju jag skulle tvätta en maskin tvätt till och sen bara slappa och slöa.

 

Men när Göran kom hem, så gjorde vi oss iordning för att åka in till Malmö, vi skulle till Siba på Svågertorp.
Jag hade sett ett par hörlurar till Göran, som han väldigt gärna ville ha.
Hade skrivit upp de på "önskelistan",, men han slog till igår.

 

 

Han ska ha dessa på jobbet för att lyssna på musik, kunna prata i telefonen (om någon nu ringer till honom).
Det är alltså bluethooth i dessa och sen så är det ju Marshall, och de vet vi ju gör bra ljud.
Jisses, vilket ljud det var i dessa när vi testade med kabeln i butiken.
Följde ju en kabel med också.

Så, nu får han stryka det från önskelistan.

 

Vi kikade även på en ny skrivare, vill ha en som skriver ut på båda sidorna, men det får vänta för denna vi har är det absolut inget fel på, kan ju inte köpa bara "för att".

 

Efter vårt besök på Siba åkte vi till Ikea, där vi åt mat.
Jag åt barnportion av kycklingfilé med ugnsrostade grönsaker och cidersås.
Första portionen jag fick var inte varm, men jag tillbaks och "klagade",, fick en ny portion direkt.

 

Det var gött, men jag orkade bara 1/2 barnportionen, sen så kände jag det började ta stopp, då slutade jag äta så det inte skulle bli någon dumpning av det.

 

Vi gick och kikade på lådor till våra DVD-filmer,,, men på Ikea fanns det inte något som föll mig i smaken.

Efter detta Malmö-besök åkte vi hemåt igen.
Började direkt med att göra iordning dessa ugnsbakade rotfrukterna här hemma.
De kom in i ugnen precis innan 20.00, så jag kunde lägga mig och kika på Idol.
Göran tog ut när äggklockan ringde, då hade han på den färska brysselkålen och purjolöken, det kan inte vara med från början eftersom de bränns då.

 

Senare på kvällen åt vi korv med bröd och bara myste.
Sedan la sig Göran tätt intill mig, det är så gött att ha honom bakom mig, så jag kan ligga i någon annan liggställning än på rygg.

 

Denna dag har jag inte gjort något mer vettigt än att diska och sätta på en maskin tvätt, vikit underkläderna som ska i våra lådor, lagt stryktvätten i sin låda.

 

Jag började titta på filmen Motherhood.
Men, har inte sett klart den ännu.

 

 

 

Nääee,, nu säger jag hej för idag, ska sätta mig och skriva ett eller två brev nu.
Ha dä gött..

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards