Direktlänk till inlägg 24 september 2016

Hej mina...

Av Annelie - 24 september 2016 19:10

.... kära läsare, hoppas att ni har en bra lördagskväll.
Sorry för min dåliga uppdatering, men jag orkade verkligen inte igår.

 

Vi åkte ju iväg vid 07.30-tiden igår morse, vi åkte och tankade upp husbilen sedan styrde vi nosen mot Ullared, med den STORA plånboken med.
För, nu skulle det handlas, allt jag ville ha.

  

 

Kom upp, fick ställa husbilen flera mil (kändes det som i alla fall) bort och sen knatade vi över de olika parkeringsetapperna, Göran körde mig i rullstolen och jag hade kundvagnen framför mig, så det vart tungt för Göran, träning kan man ju också se det om.

  

Vi in till utgångsvakten, för att höra om det fanns någon elskoter ledig till mig.
Jajamensan, det fanns en.
Vi in på toaletten, sedan började vår shoppingresa.

 

Folk var det där, men inte alls så det var MASSOR, men folk ska ju ändå mellan barken och träd när jag kom med denna elskotern (en lite klumpigare variant än vad jag är van).

 

Göran köpte sig bara tre t-shirt´s och ett gäng kalsonger, jag däremot hittade massor.

*konstigt nog*
  

   

Dessa två bilderna är samma topp, ville bara visa hur den är nertill, lite flikig.
Jättesnygg i verkligheten.
Köpte i olika färger.

 

 

Denna köpte jag även i vinröd färg.

 

 
Snygg i ärmen och en härlig färg.

 

 

Småsnål vart jag här,,, billig t-shirt åså köper jag mig bara en (!!!), fattar ni..??!!

  

 

Vanlig härlig collegetröja.

 

 

Munkjacka, tycker jag är så gött att ha på sig vid denna årstiden om det är relativt varmt ute.
Det är alltså huva på denna, bilden kan missvisa lite hur kragen är.

 

 

En längre gosig "bombar-jacka".

 

 

Knapplös moccakavaj

 

 

Å min älskade skinnjacka, var år och dagar sedan jag ägde en skinnjacka.
Gillar denna färgen något otroligt mycket också.

 

Tyvärr, TYVÄRR orkade jag inte se allt jag egentligen VILLE se.
Tre filmer plus en DVD-serie kom med hem också och många trosor och inte fullt lika många strumpor.

Hela vår resa var ju meningen vi skulle övernatta med vår husbil, vi hade ju bokat och betalat för en övernattning.
Men, nääee,,, jag ville bara hem till min säng.
Jag skulle vilja ha sett mer inne på Gekå´s, men med denna värk så blir det inte alltid som jag vill.
  

Vi åkte hemöver igen, relativt mycket folk efter vägen, sedan närmade vi oss ett vägbygge som vi läste om på vägen upp.
Å jisses vilka bilköer det blir direkt, änså så ska folk FÖRBI, på både höger och vänster sida.
Ja, folk åkte alltså på väggrenen eftersom de skulle av nästa avfart,, men HALLÅ.
Varför stressa SÅ..??!!

 

 

Bilden är tagen genom framrutan, därför så dålig kvalité.

 

 

Fin solnedgång åkte vi i också.

 

Fyyyy, när jag skulle i husbilen uppe i Ullared,,, var sååå nära på att ramla ut då, för jag hade ingen kraft kvar.
Å sen när jag skulle ut här hemma plus i och ur vår bil.
Men, vi kom hem, jag hjälpte till att plocka upp lite och sen så stöp jag till sängs.

 

Är nöjd med vår resa,,, men det var ju såå mycket som jag missade.
Kanske lika bra det också... för den stora plånboken fick öppnas rejält.
Men, vi hade ju mycket med hem också.

 

Idag lördag var jag uppe relativt tidigt,, tog mig frukost och satte mig här vid den stationära datorn och åt den.
Sedan la jag mig och kikade på dessa dubbelavsnitten av Paradise Hotell som var igår kväll.

Efter det gick jag upp, klädde på mig och tog elskotern bort till Netto, skulle kika efter ett par hörlurar som en arbetskamrat till Göran hade köpt sig där.

Kom hem med lite annat istället.
  

När jag åkte förbi där vi har husbilen så såg jag Göran var där tillsammans med sin chef, som äger detta ställe vi har bilen på.

Så, jag åkte också dit.
Då fick Göran ta el ifrån hans garage för att ladda upp vårt bodelsbatteri eftersom det inte fungerade igår.
Var väl också en bidragande orsak till att vi bestämde oss för att åka hem.
Detta måste Göran ringa om till veckan.
För det kan ju inte vara så för att husbilen står stilla i 4 veckor, så ska vi inte ha något ljus, inte gå att sätta på kylskåpet etc. UTAN ström.

 

Vi åkte hem samtidigt,,, bara in med det jag köpte på Netto och sedan till Clas Ohlsson, där jag köpte mig ett par helt okej hörlurar som jag kan lyssna på musik i, samt prata i telefonen. Ville ha detta när jag ligga på sjukhuset i Uppsala i dessa 4 veckorna.
Detta tänkte jag inte alls på, när vi var i Ullared igår, annars så hade jag säkerligen köpt lurar där.
Jaja, det är ju bra att unna våra butiker här också.

  

Hem med dessa, ner till bilen och åkte ut till Dollarsstore, ja där köpte vi en massa lådor vi ska ha filmer i igen.

Sen lite annat smpått och gott.
Mer än vad  vi SKULLE ha.
Där sprang jag även på en kille jag känner lite smått genom bloggandet, skoj att träffa dig idag Tommy.

  

 

Sedan åkte vi till Cirkel K (f.d Statoil) och åt mat.
Jag var sugen på en tunnbrödsrulle, men idag var det inget gött, moset var så äckligt torrt.
Fattar inte,, det är som att spela på ett lotteri, att köpa mos på macken.
Ibland äré jättegött, nästan gång äré såå torrt så då kan man inte ens prata under tiden för man är rädd att spotta mos-smulor.
Ja det är SANT,,, så torrt kan det vara ibland.

 

Jaja, vi vart mätta för stunden i alla fall.
Resten av eftermiddagen / kvällen har jag legat, slumrade till och med.
*Skönt*

 

Nu blir det sängen igen, med sällskap av "Gissa låten" på SVT1.

 

Nu passar jag på att önska er en riktigt mysig fortsättning på er lördagskväll.

 
 
Ingen bild

Lena S

24 september 2016 20:30

Va smart att det finns scouter att låna. Kul att du gjorde så mycket fynd.
Kram

Annelie

24 september 2016 22:26

Ja, jag skrev ett mail till Gekås och gav på förslag de kunde köpa in några som man kunde få hyra till en billig peng. Fick då till svar att de hade två de lånade ut....jättebra. Verkligen en fin service.

Mmm...är jätteglad över mina fynd 😁

Kramar..

 
Annie

Annie

25 september 2016 13:18

Roligt med dina fynd, sånt är roligt och piggar upp lite :)

Sv: Tack så mycket vännen :)
Jaa det är verkligen glädje .. att jag ändå kan men i mindre utsträckning .. :)

Förstår om du är nervös ..
Har tänkt på dig i helgen<3 Vilken tid åker du imorgon?

Massa kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

25 september 2016 14:10

Mmm...jag älskar att shoppa, fast det kan ju inte bli i lika stor utsträckning nu när vi köpte oss husbilen. Men å andra sidan....det är ju egentligen ingenting vi behöver 😀

Sjukresor kommer och hämtar mig klockan 11.00 i morgon. Så nu har jag packat klart, gjort iordning dosetten för 1:a veckan.

Sköt om dig vännen...// Kramar

 
Annie

Annie

25 september 2016 17:05

Vad skönt att packningen är klar och att det är fixat :)

Lycka till imorgon & hoppas att allt går bra!

Detsamma till dig<3

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

25 september 2016 18:11

Ja, och nu är det bara att vänta och det gör jag med både glädje och sorg.

Kramar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards