Direktlänk till inlägg 26 september 2016

Jag sitter på....

Av Annelie - 26 september 2016 21:08

... sängkanten här på hotellrummet och ska få till ett litet blogginlägg.


Fick ett riktigt stort och fint dubbelrum, när jag ringde i början på förra veckan så fanns det inga enkelrum lediga, så därför vart det dubbelrum.

 

Riktigt fint rum, skulle jag kunna tänka mig att bo på i 4 veckors tid OM jag hade haft hjälp IFALL jag ramlar.
Men, ingen får ju bo på hotell hela tiden, utan det är ju bara på helgerna om man inte kan åka hem på grund för långa avstånd.
Men, eftersom jag har fallrisken så ska jag bo på en annan avdelning, så jag får åka en truck mellan avdelningarna varje dag.

 

Usch och fyyyy vilken jobbig resa det var upp idag, en gammal bil med en utländsk man som körde, men han var det inget fel på, han pratade för fullt när vi var framme i Uppsala.

Men BÅREN han körde mig på... en smal jävel, det är ju absolut inte gjort för en sådan kropp som jag har nu för tiden.
Å sen så gick det inte att ställa in bra varken i huvud eller fotänden.
Nääee,, så dessa 7 timmar som det tog upp, var riktigt dryga.

 

 

Jag fasthållen i taxin.

 

När jag kom till hotellet och fick mitt rum, gick jag upp med hjälp av hotellpersonalen, ställde ifrån mig allt och sen så rullade jag mig ner till matsalen där de hade kvällsbuffé.
Den bestod av lite småplock.

Bl.a knäckebröd, mjukt bröd, jättegod lax, oliver, krämigpotatissallad, brieost, soppa av något slag, västerbottenpaj, stekta småpotatisar, kycklinglår sen lite annat.
Mätt vart jag i alla fall.
Till detta drack jag bubbelvatten, det fick man i en flaska med "snäpplock", jag frågade om jag fick ta med resten upp till rummet.
Jag fick en helt ny flaska med iskallt bubbelvatten.
*göttit*
På rummet har de vattenkokare och tepåsar.
Tror jag ska ta mig en kopp te snart. även fast jag inte har någon mjölk här uppe.
Men, det går att dricka utan, men finns det... ja då har jag det i.

 

I morgon klockan 11.00 börjar verkligheten...
Jag bad de att de skulle beställa en taxi åt mig till i morgon, som kan komma och hämta mig vid 10.40, före det ska jag ha hunnit att duscha, äta frukost och plocka ihop mina saker.
Undrar om det räcker med att jag ställer mobilen´s larm på klockan 08.00
Kanske vaknar innan mobilen också.

 

Så, nu får vi se när jag kommer ut med ett nytt inlägg.

Ha det allra bäst nu mina vänner och sköt om er.

Nu ska jag lägga från mig både mobilen och laptopen och be "Herr Huvudvärk fara och flyga",, så det blir ren slappning resten av kvällen.

 
 
Ingen bild

Lena S

26 september 2016 22:09

Jag förstår att du måste sitta fast men jag skulle få panik. 😀
Jättefint rum du fick.
Sov så gott nu och ha det så bra imorgon.
Kram

Annelie

27 september 2016 07:16

Mmm, det är jobbigt att sitta fast så eftersom jag inte kan röra mig, lägga mig mer rätt osv.
Förra gången jag åkte upp upplevde jag inte resan SÅ jobbig.....men då hade jag en bra mycket bättre bår att ligga på.

Ha, det är ett jättefint stort rum.

Sömnen har inte varit bra....för dels så är sängen på tok för MJUK för mig och sen att bara ha kuddar under knäna räcker inte.
Men men, nu är det en ny dag att bita tag i.

Kramar...

 
deninrekampen

deninrekampen

27 september 2016 00:34

Så fint rum du fått! Nu förstår jag mer vad du skulle dit och göra :)

Kan tänka mig att du är trött efter en sådan lång resa! Kämpa på! Finns ett meddelande bort om du behöver snacka av dig! Hoppas du sover gott inatt! Va rädd om dig, kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

27 september 2016 07:19

Ja, det är jättefint rum, stort och härligt.
Mmm...i 4 veckor ska jag ju vara här också *hemlängtan de lux* 😦

Nattsömnen har inte varit bra....på tok för MJUK säng och sen så räcker det inte med endast två kuddar under knäna.
Men nu ny dag, nya möjligheter.

Kramar...

 
deninrekampen

deninrekampen

27 september 2016 00:35

Kom på att jag glömde svara på din fråga, det är 8 avsnitt, ska skriva vilken i ett inlägg precis ;)
Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

27 september 2016 07:20

Tack...jag är också intresserad av att få idéer.

Ha en fin dag och sköt om dig..// Kramar

 
Annie

Annie

27 september 2016 09:05

Å förstår dig .. tufft med 7 timmars resa och vara fastspänd ..

Rummet ser verkligen jätte fint ut! :)
Ska du bo där på helgerna eller hur blir det för dig då? :)

Hoppas din tisdag blir så bra som det går :)
Och att du blir bra bemött<3

Massa kramar*

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

27 september 2016 09:10

Rummet är jättefint...riktigt mycket med plats.
Jag kommer att ligga på avdelningen för medicinsk rehabilitering, för på smärtenheten går de hem på em och inget folk på helgerna. Då går folk ligga på patienthotellet, men eftersom jag har fallbeskrivningar så bor jag kvar på lasarettet...fast som sagt var på en annan avdelning.

Vet ju att personalen på smärtenheten är bra...så det blir bra detta.
Det som kommer bli tuffast är ju att vara hemifrån i hela 4 (!!!!!) veckor.

Sköt om dig gumms...// Varma Kramar

 
Annelie

Annelie

27 september 2016 09:13

Fallbeskrivningar = fallrisken,jäkla mobil att skriva själv.

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards