Direktlänk till inlägg 27 september 2016

Hej från....

Av Annelie - 27 september 2016 15:54

... Uppsala.

Ja, nu har jag kommit till den avdelningen jag ska ligga på på nätterna och helgerna.

Jag har fått eget rum här, med egen toalett och dusch plus en alldeles egen TV.
  
Idag på smärtenheten har vi haft lite genomgång, har blivit inskriven av en smärtläkare etc.
Vi är från Västerås, Falun (tror jag det var, Dalarna var det i alla fall), Småland, ja det är de jag vet om nu.
Hon från Småland kommer att bo på patienthotellet under helgerna.

Under dagarna kommer jag även att ha en säng på smärtenheten, för allt går ju inte kloss-i-kloss utan det är mellanrumme mellan vissa saker och då ska man ha chansen att kunna vila sig.
Då får jag ligga på det rummet jag låg när jag var här denna vecka.
Till sällskap får jag Pierre som är från Västerås.

Frukost och middag äter jag på denna avdelning där jag ska sova, lunchen äter jag på smärtenheten.
Ett jäkla hoppande,,, nä då,,,, så farligt är det ju inte.
Å mellan dessa ställena åker jag truck.

 

 

Det var någon som frågade mig om det var fin utsikt från hotellet, tog tre bilder genom fönstrena.

 

 

Härligt med öppningsbart fönster.

 

 

Gavelfönster.

 

 

Tog mestadels på det som står i rabatten.

 

En sak jag tyckte var fint och gjorde sig väldigt bra där den stod var denna ljusstake.


 

Stod på disken i receptionen.
Gillar denna stake.

 

Nu bubblar det i min mage,,, de tycker jag ska ha igång mer på min mage än vad jag har.... så jag fick med mig Laxeboraldroppar som jag ska ta varannan dag.

Skypade med mamma & pappa förut,, de har lite planer på att komma och hälsa på mig helgen 8-9/10... härligt med besök av de PLUS min son.

  

Nu kom en sköterska in med en matsedel, jag fick välja min middag i morgon.
Kom med en hel meny,, tur jag ska ligga här i 4 veckor, så jag hinner äta genom allt det goda.
*L*

Jag valde i alla fall dillkött med kokt potatis, råkostsallad och till efterrätt rabarberpaj med vispad grädde.
*Yammi*
Hon kom även in med en 50 cl ramlösa citron till mig, sen klockan 17.00 är det middag, då rullar jag ut till matsalen och äter.

Ha det gött allihopa och ta väl hand om varandra.

KrameliKram.

 
 
Ingen bild

Lena S

27 september 2016 16:38

Va skönt att ha eget o tv tom. ☺
Läter som du kommer ha det gott där. Men du vill väl att veckorna går fort förstår jag.
Kul att du får lite besök på helgen. När skulle din gube komma dit?
Kram

Annelie

27 september 2016 17:42

Jätteskönt att få eget rum..
Ja, det går ju ingen nöd på mig,, men som du säger så vill jag ändå hem, bort bra men hemma bäst är ett sant ordspråk.
Göran kommer den 13-15 oktober...

Kramen...

 
Bettan

Bettan

27 september 2016 18:04

Går ingen nöd på dig där precis,DILLKÖTT. Det har jag nog inte ätit på 30 år...minns att det var så himla gott. Det är inget som man står och "labbar" med själv,inte jag iallafall.Så efterätt...asså jag smäller av så avis jag blir nu. Men..det är ju inte därför du är där förstår jag. Vad är det detta ska gå ut på nu när du ska vara så länge. Jag är lite disträ och glömmer fort...tyvärr.(om det inte är nån som gjort en illa för då jäklar sitter det i..skratt)
Och denna ljusstake...döhäftig. Sett såna i inredningstidningar,tydligen på mode nu.
Ha det så bra du kan....

http://www.guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

27 september 2016 23:41

Hihi...ja som jag skrev "tur" jag ska vara här i 4 veckor så jag hinner att äta av allt det goda på menyn.
Jag är ju smärtrehabilitering, de ska alltså lära oss att leva med sin smärta. Får lite knep man kan ta till i vardagen då det är som jobbigast. Det tror ju på att de ska kunna få upp mig på benen, så jag har ju hopp.

Dillkött ja, det är suveränt gött....inte så jättelänge sedan vi gjorde det hemma.

Ja..jag gillade verkligen den ljusstaken, den gjorde sin plats bra där.

Tack...jag ska försöka att ha det så bra som jag bara kan ha det.

 
Annie

Annie

27 september 2016 19:06

Kul att höra hur du har det :)
Ja vad skönt för dig med eget rum med tv!
Kan verkligen förstå dig .. att du vill att veckorna ska gå fort .. :)

Du är så positiv ändå tycker jag-det kommer gå bra det där tror jag :)

Sv: Tack så mycket!
Ja träningen är verkligen en del av min terapi .. ;)

Hoppas du får en hyfsad kväll :)

Varma kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

27 september 2016 23:45

Mmm..jag vinner ingenting på att vara negativ.
Det går absolut ingen nöd på mig på min "ligg-avdelning"...ja inte på smärtavdelningen heller för den delen.

Jag är glad för din del...att du orkar träna lite mer än vad du gjorde när vi började "känna varandra".

Ha nu en riktigt fin onsdag..// Kramar 💝

 
deninrekampen

deninrekampen

27 september 2016 23:41

Den finns på nexflix ;) hihi

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

27 september 2016 23:51

Okej..ja det har ju inte vi.
Vi har Visats filmpaket och CMORE filmpaket plus alla filmer Telia har i sitt filmbibliotek.

 
Annie

Annie

28 september 2016 15:41

Sv: Kul att du gillade min lista hihi :)

Hur har du det idag?

Kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

28 september 2016 15:59

Jo tack..denna dag är riktigt bra.
Har mer ont bara..för nu har jag fått en "kil-dyna"att sitta på...så jag får en mer rak sittställning. Det känns nu.

Kramar...💝

 
Vicki

Vicki

28 september 2016 21:32

Får du välja kvällsmat själv varje dag? Hur många rätter har du? Lunch har ni samma?

Får du lov att lämna avd ? Gå ut?

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

28 september 2016 22:14

Brukar inte vara samma mat på lunch och middag, men det är personalen på smärtenheten som beställt maten till oss denda vecka, och jag får ju beställa min egen till middag, på min natt & helg avdelning.

Det är bra många olika rätter att välja mellan.

Ja, jag får lämna sjukhuset.

Ha det bäst..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards